Permalänk
Medlem

Ny antenn till Netgear WGT624

Jag har en Netgear WGT624 trådlös router som jag vill förlänga räckvidden på med en riktad antenn (ca 130 graders rundstrålning). Den står i lägenhetens (en 4a) ena ände och sitter man i den andra så får man svagare signalstyrka = sämre hastighet.

Den kommer primärt att användas med en ensam klient och ibland 2 om jag har besök.

Mitt problem är att netgears antenner inte är anslutna med en extern kontakt där antennen skuvas fast, utan med en mini-kontakt inuti, så jag behöver nån form av adapter för att kunna ansluta de flesta antennerna på marknaden.

Jag vet att sådana "pigtails" går att beställa från usa, men jag har inte hittat dem i sverige. Den pigtail ELFA har verkar ovanligt dyr för en så enkel grej (närmare 300 spänn).

Är det någon som har erfarenhet av byta av netgears antenner?
finns det någon antenn att köpa där pigtailen följer med på köpet?

Permalänk
Permalänk
Medlem

tackar, den där skall jag pröva

Permalänk
Medlem

För att byta antennen på den routern så måste du löda = förbruka garantin.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

nix, ingen lödning behövs... originalantennen sitter med en slags mini-kontakt på kretskortet, det är bara att plugga lös den...

garantin försvinner iofs så fort jag öppnat skalet på routern, vilket jag inet har sådär särdeles mkt emot...