Permalänk

Silent Hill spelen

Jag tänkte börja spela Silent Hill då alla snackar bra om dem.
Vilket spel ska jag börja med?
Som jag förstått det så är det 2:an och 3:an som är bäst???
Men vad jag undrar är om de hör ihopa. Så man har svårt att hänga med om man inte spelar alla från början.
Mvh

Permalänk
Medlem

Tvåan, trean och fyran har iaf ingenting med varandra att göra så dem kan du spela i vilken ordning du vill, ettan har jag inte spelat men tvåan såg inte ut att vara nån fortsättning...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Själva storyn i spelen hör inte rikitgt ihop förutom att dem är allihopa i Silent Hill så dem har inte så mycket med varandra att göra.
Men tycker ändå man skall spela dem i ordning.

Permalänk
Medlem

2:an är helt fristående precis som 3:an. 3:an kan dock ha vissa smärre referenser till 1:an. Men du behöver inte spela första spelet för att spela 3:an.

2 och 3 är bäst i serien, ja. Men jag gillade även 4:an skarpt.
Börja med 2:an dock. Gillar du inte den behöver du inte bry dig om 3:an.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bounter
Själva storyn i spelen hör inte rikitgt ihop förutom att dem är allihopa i Silent Hill så dem har inte så mycket med varandra att göra.
Men tycker ändå man skall spela dem i ordning.

Quoted for truth

Permalänk
Medlem

Börja med 2:an, eller helst 1:an fast det ser förjävligt ut så du kanske tappar lusten
Jag har varvat alla fyra och tycker att 2:an är bäst, men 4:an har dom roligaste effekterna

Visa signatur

[Asus Nforce2 socket A] [AMD Athlon XP 3000+] [1024 PC 2700 minnen] [80GB + 60GB Seagate Barracuda HDD] [ATi Radeon 9600XT 128MB] [Colorcase X-dreamer II]

Permalänk

tackar för snabba svar.
Ska installera 2:an nu.

Permalänk

1:an tycker jag har läskigast musik iallafall, får rysningar av obehag när jag hör den, men gillar den samtidigt eftersom den passar in så bra i spelet:p

Sedan är 1:an inte sämre än någon annan i serien, förutom grafiken givetvis.
Men om man kör den på PS2:an och med en fin TV så ska det nog duga.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Finns en del kopplingar mellan spelen, men har inte satt mig in i det så mycket. Kolla runt lite på det här forumet så lär du hitta lite info: http://www.silenthillheaven.com/Site/Main/main.php

Permalänk
Medlem

hur ar sjalva silenthill spelen har sett lite flimer a sa a dom verkar va riktiga sega men ocksa skit laskiga hur ar det

ar det som i resident evil man kan hitta nya vapen eller hur ar det funderar mest pa silenthill 3-4.... till pc och ar kontrollerna svara..

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

1an och 2an är hur bra som helst, resten är knappt värda att spela, enligt mig. ^^

Permalänk
Medlem

Re: Silent Hill spelen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinSilver

Som jag förstått det så är det 2:an och 3:an som är bäst???

Har klarat alla utom ettan och jag kan säja att 4:an ( The Room ) var överlägset bäst, ska inte säja för mycket nu men efter 10 timmars spel fick jag en obehaglig överaskning som jag tyckte var väldigt jobbigt. Ni som klarat 4an vet nog vad det är som e så jobbigt när man tror att man klarat det...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hur ar sjalva silenthill spelen har sett lite flimer a sa a dom verkar va riktiga sega men ocksa skit laskiga hur ar det

ar det som i resident evil man kan hitta nya vapen eller hur ar det funderar mest pa silenthill 3-4.... till pc och ar kontrollerna svara..

Det är som i RE, man hittar nya vapen, ammunition och grejer som ger hälsa. Man får även lösa pussel. Själv tycker jag att kontrollerna och kameravinklarna är under all kritik, man har inte alls lika bra överblick som i RE-spelen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

[i]Själv tycker jag att kontrollerna och kameravinklarna är under all kritik, man har inte alls lika bra överblick som i RE-spelen. [/B]

Har spelat lite på 2:an nu. Det är nästan dom bristande kameravinklarna som gör det
så grymt spännande, du ser verkligen inte om där är någon utan du måste gå så långt
så den byter vinkel. Kusligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinSilver
Har spelat lite på 2:an nu. Det är nästan dom bristande kameravinklarna som gör det
så grymt spännande, du ser verkligen inte om där är någon utan du måste gå så långt
så den byter vinkel. Kusligt.

Själv föredrar jag som det är i RE, men det är extra jobbigt i PS2-versionen av SH 2 för då måste man hela tiden hålla inne en knapp för att få någorlunda bra vinkel.

Visa signatur