Permalänk

Uppgradering

Tjenare.

Jag hade tänkt uppgradera litet smått här eftersom min dator tyvärr inte riktigt hänger med nuförtiden. Det jag har är:

AMD64 3200+
Radeon 9800 Pro
512 Corsairnånting blabla
Kommer inte ihåg vad moderkortet heter riktigt.. tror det är ett K8n Neo

Det jag funderar över är processorn. Om jag ska uppgradera till litet mer ram och nytt graffekort osv, är det nödvändigt att införskaffa en ny prolle? Eller hänger min med ett tag till?

Visa signatur

fNisSah...

Permalänk
Medlem

Tror nog att prollen kan vara med ett tag till, men ett nytt grafikkort och 512mb minne till så ska det nog vara bra ett tag till tror jag.

Visa signatur

AMD 7800X3D // Geforce RTX 4080 // 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Den hänger lungt med.. Jag har amd64 3500+ ... Den hänger med.

Visa signatur

// Oscar

Permalänk

de klart prollen hänger med! klockar du den så håller den länge till, för de är ju knappast den som är flaskhalsen i ditt system...

byt graffe och släng i 512-1536Mb mer ramminne så jäklar...

Permalänk
Medlem

hur länge till tror ni en 3000+ hänger me då (venice)?

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Men hallå!! Han har ett 9800 pro, det är inget dåligt kort!

Det är ju helt onödigt att byta ut saker som hänger med utan problem. Handen på hjärtat, hur många tror ni spelar spel med högsta upplösning med alla effekter? Inte många.

Jag har precis bytt mitt 9600 och det var först nu det började släpa efter!

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monoman
Men hallå!! Han har ett 9800 pro, det är inget dåligt kort!

Det är ju helt onödigt att byta ut saker som hänger med utan problem. Handen på hjärtat, hur många tror ni spelar spel med högsta upplösning med alla effekter? Inte många.

Jag har precis bytt mitt 9600 och det var först nu det började släpa efter!

Håller med! Det enda han behöver köpa till är ytterligare 512 mb ram.

Permalänk

Okay, tackar tackar för svaren. Jag har redan planerat att köpa en kloss ram till (1Gb).
Saken är den att min prolle klockar jäkligt dåligt. Redan efter +100mhz börjar den bli sjukt ostabil och äcklar sig. Mitt Radeon 9800 Pro har förvisso r360kärnan, men jag hittade aldrig några XT-bios för minnena på skiten. Helst skulle jag vilja undvika att klocka överhuvudtaget efrersom jag har en del obehagliga minnen (5 brända moderkort ;), som förvisso bara var ren otur, och jag fick tillbaka på garantin, men fan, ändå.)

Testar lassa på några hinkar ram då och ser om det löser sig med de nyare spelen. ;P

Visa signatur

fNisSah...