Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

dom har nog dragit ut på reseten för att fixa peace och sock buggen

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Sebbey har du någon källa för det?

ja det skulle vara kul och veta vad du fått det ifrån.
om det stämmer... förbannat. här har man väntat hela dagen och så blir det inte fören imorgon

Permalänk
Medlem

HerrGramse och onix: har inte säkrare källa än dom på #diablo2.nu @ qnet..men dom kollade på typ blizz-forumet eller vart det var, vet inte..

f.ö. vad är det med peace-buggen? har inte hajjar den riktigt ännu :s

Permalänk
Medlem

man kan göra så man få perfect runord och perfekt uniqs med peace buggen

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
HerrGramse och onix: har inte säkrare källa än dom på #diablo2.nu @ qnet..men dom kollade på typ blizz-forumet eller vart det var, vet inte..

f.ö. vad är det med peace-buggen? har inte hajjar den riktigt ännu :s

"Have a merc wear the new runeword armor that spawns valkerie and watch you game rollback when he triggers the effect.

Step by step instructions!

1) JOIN a game with said character who has PEACE on a merc.
2) Identify uniques or make some runewords, crafts.
3) Have your merc go outside and hit a monster (don't use weapon - will be faster ). Just TRIGGER the glitch with your merc. You will now get "Connection Interrupted" and the game won't be save. Afterwards if you join another game with your character, you will find all the items back!

You will not get C/i or RD so its very nice and fast method."

Taget från www.d2event.net

Permalänk
Citat:

"Have a merc wear the new runeword armor that spawns valkerie and watch you game rollback when he triggers the effect.

Step by step instructions!

1) JOIN a game with said character who has PEACE on a merc.
2) Identify uniques or make some runewords, crafts.
3) Have your merc go outside and hit a monster (don't use weapon - will be faster ). Just TRIGGER the glitch with your merc. You will now get "Connection Interrupted" and the game won't be save. Afterwards if you join another game with your character, you will find all the items back!

You will not get C/i or RD so its very nice and fast method."

Taget från www.d2event.net

Med andra ord så kan man dupa?

Permalänk
Medlem

Det bör man kunna, men vet inget om det. Bara att en annan hoppar in o tar en sak sedan hoppar ut o sen så kraschar man gamet för den ena.

Så du menar?

Permalänk
Citat:

Det bör man kunna, men vet inget om det. Bara att en annan hoppar in o tar en sak sedan hoppar ut o sen så kraschar man gamet för den ena.

Så du menar?

Exactamundo!

Permalänk
Medlem

akta bannen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja då har man lyckats finna sina DII-skivor och tvingats byta cd femtioelva gånger, bara för att få reda på att det inte har varit någon reset ännu.

Några swec-games på g? Man känner ju inte en själ som fortfarande spelar DII och att levla ensam är inte mycket att hurra för.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Ja då har man lyckats finna sina DII-skivor och tvingats byta cd femtioelva gånger, bara för att få reda på att det inte har varit någon reset ännu.

Några swec-games på g? Man känner ju inte en själ som fortfarande spelar DII och att levla ensam är inte mycket att hurra för.

Kikar du på de senaste sidorna i denna tråd så ser du att det är en del som ska börja lira igen. Spelar du HC så hör gärna av dig.

Acc: Morannon
Char: Eranthis

Permalänk
Medlem

Nu är det på G! Har kommit upp meddelanden på servrarna om att den går ner om ~15 minuter. När det igång igen kan alla samlas i kanalen SWEC som vill vara med, så ser vi hur det ter sig.

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk

låter ju helt underbart, *håller tummarna för att det ska bli klart snart*

Permalänk
Medlem

nu är det realm down ... fanns det plats kvar eller är ni fullt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur länge kan de dröja tills de kör igång igen?

Permalänk
Medlem

Fan vad kul om de restartar nu..
Aja, jag kommer in i kanalen SWEC senare.

Permalänk

det måste ju varadet dom hålller på med, vad skulle det annars vara...
hoppas bara dom inte tar hela natten på sig

Permalänk
Medlem

KOM IN OCH SPELA nuUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Permalänk

ÄNTLIGEN !!!

Permalänk
Medlem

nice
nån som vet om du har fixat peace buggen och sock buggen?

jag är på att lira nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte-elite
För ett tag sedan bannade blizzard 100.000 st CD-Nycklar för såna som använt maphack och botar.

"Ett tag sen"? Jag har inte rört mina Diablo II skivor på 4 år, om det ens räcker.
Nån snorunge som tagit min CD-key, borde IP spåras och avlivas.

Permalänk
Medlem

sjukt folk e galna, varför vill man va på stegen? vad sitter äran i, visa tjejen typ kolla jag e på ladder hon:...jaha........och....öhhh....

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
sjukt folk e galna, varför vill man va på stegen? vad sitter äran i, visa tjejen typ kolla jag e på ladder hon:...jaha........och....öhhh....

Det är lite penis-mätar tävling över det hela!... jag instämmer

Permalänk
Medlem

woho lvl 22
blir att sova .. det var riktigt tråkigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jahop lvl 44 då och nu ska det sovas

Permalänk
Medlem

lvl 42, act3 nm, blir till att baala i nm i morgon och kanske bege sig till hell..lite småtråkigt med mina grejer bara :)..och lite "små" svårt

Permalänk
Medlem

Hur klarar man av Diablo på hell?

Permalänk
Medlem

Tvivlade på att reseten skulle komma vid midnatt så körde en annan taktik istället

Gick o la mig typ 11:00 och var uppe kl 06:00 nästa morgon. Är lvl 42 nu och ni ligger nog forfarande och sover i skrivande stund

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Tvivlade på att reseten skulle komma vid midnatt så körde en annan taktik istället

Gick o la mig typ 11:00 och var uppe kl 06:00 nästa morgon. Är lvl 42 nu och ni ligger nog forfarande och sover i skrivande stund

Hehe, du gick upp när jag gick och la mig

Edit: Var det Gramse eller Onix som lyssna på trance igår ? Iaf, ni gav mig en länk men jag gick aldrig in på den.. Skulle ni kunna ge mig den länken igen ?

Permalänk
Medlem

är bnet allmänt nere eller är det bara vi som sitter på min lina nu som inte kan conecta till bnet?