Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
Det är är fusk men inte i den benämningen.

Vi kan dra ett exempel:

Du ska till skövde(lr där du inte har varit innan) och du har ingen karta för att hitta, då får du börja gissa dig fram bland vägarna.
Men om du får en karta(maphack) så kommer du dit mycket snabbare och du hittar rätt väg på en gång

Lite långsökt kanske. Men, men..

LOL, mycket långsökt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasCunt
Hur menar du "inte i den benämningen"?

Maphack ger ett övertag, exakt som aimbot ger ett övertag i CS.

Tex som nu med ladder reset; alla startar ett "act1 start"-game, och alla måste springa igenom spelet, finns ingen som kan boosta dom här inte.. Men de med maphack kommer till baal, tex, mkt snabbare än de utan.

Man kan nog inte jämnföra aimbot i cs och maphack, då maphack har blivit allmänt accepterat av i stort sett alla som spelar diablo.

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
Man kan nog inte jämnföra aimbot i cs och maphack, då maphack har blivit allmänt accepterat av i stort sett alla som spelar diablo.

Det ända jag jämförde det med var att man får ett övertag, ett övertag man egentligen inte borde ha. Dvs ett FUSK. Om det är accepterat eller inte har ju inte med saken att göra.

Inte för att jag själv aldrig har använt maphack, nu vågar jag iof inte använda det. Lär ju börja använda det igen när det är säkert och min sorc kan mfa på egen hand.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasCunt
Det ända jag jämförde det med var att man får ett övertag, ett övertag man egentligen inte borde ha. Dvs ett FUSK. Om det är accepterat eller inte har ju inte med saken att göra.

Inte för att jag själv aldrig har använt maphack, nu vågar jag iof inte använda det. Lär ju börja använda det igen när det är säkert och min sorc kan mfa på egen hand.

wajn..

nej men, det är kanske LITE orättvist med att ha MH, men absolut inte FEL!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

har du kvar detta så är jag intresserad :P:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mophex
Jag har lite grejer jag vill bli av med. Numera non ladder.

Arachnid mesh sash
131 Def
+1 skill
+20% FCR

Sandstorm trek boots
164 Def
+20% run/walk
+20% hit recovery
+11 str
+14 vita
50% slower stamina drain

Carrion wind ring
6% life leech
+55% poison res

Skull touch ring
+10% FCR
+19% fire res
+10% poison res

Entropy collar amu
5% life leech
+16 str
+7 energy

Kiras tiara (hm vad är detta?)
+20% hit recovery
+59 all res

Permalänk
Medlem

En lite fråga bara. Jag har nått level 22 i Fireball. Är det max? Jag kan nämligen inte uppgradera den till 23.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
En lite fråga bara. Jag har nått level 22 i Fireball. Är det max? Jag kan nämligen inte uppgradera den till 23.

20 är max, du har nog några saker som ger skills till fireball.

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara..
Om man använder ett ETH vapen som man inte slår med, är det då möjligt att durability sjunker? tex. om man blir slagen etc.
Måste veta helt säkert för jag ska göra ett runord.

Permalänk
Medlem

om man blockar etc, så kan vapnet tabba durability..jag skulle gå med ett vanligt superior vapen..
Men! om du gör ett runeword med Zod i så blir den ju indestructeble eller hur det stavas och så är det bäst att ha etheral superior för maximum dmg

Permalänk
Medlem

Min assassin använde ett eth svärd men slogs aldrig. Hon gick väl upp från lvl55-80 innan jag glömde bort henne och hon försvann. Tappade inte en durability under hela tiden. Det var visserligen 1.1patchen men det borde funka nu också.

Permalänk
Medlem

Ska göra runordet Insight i en polearm det får bli i den första 4 sockade polearm jag hittar. Har ni någon över så vill jag gärna ha den
(scl) *onix_mattias

Kan dock inte ge något för den

Permalänk
Medlem

Vad är detta Lithil monster som många här talar om?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
Vad är detta Lithil monster som många här talar om?

http://www.d2event.net/index.php?id=Hellfire
Där kan du läsa lite om det nya i 1.11

Permalänk
Medlem

Jag tackar så mycket för det. En sista fråga: HUr gör man dessa "runs" som det också pratas om.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Dessa "runs" är till för att hitta nycklarna.

"Get these keys.
Key of Terror : Countress
Key of Hate: Summoner
Key of Destruction: Nilithak"

Man dödar alltså bara dom, 1/34 att en nyckel droppas.

Permalänk
Medlem

Men man kan väl göra dessa runs hur många gånger som helst? Hur kan man göra detta om de dör?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Du skapar ett nytt game helt enkelt. Vad jag vet kan man bara hitta dessa nycklar om man spelar på battle.net.

Permalänk

Ska göra 2 nya chars imorgon, då jag ska lira d2lod 12 timmar i sträck på ett IT-cafe med en kompis

Char 1: Hell Mephisto Runner Sorc
Meteor: 20
Fire Mastery: 20
Fireball: 20
Firebolt: 20
Frozen Armor: 1
Teleport: 1
Static Field: 1
Inferno: Resten

Char 2: Frostdin

Holy Freeze: 20
Resist Cold: 20
Salvation: 20
Zeal: 10
Holy Shield: Resten!

Ska bli roligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gav nyss bort 2 soj. en mara. 2 shako. 3 magefists. 1 enigma. 1 guardian angel. 3 hotos. 2 zaka. 2 ocolos. 3 lidles. 1 stormshiled. så kul att laddern har startats om e bara på lv 85 nu.

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk
Medlem

Jaha, då kunde man inte hålla sig borta när laddern vart 0:ad igen.

Om någon är sugen på att spela lite antingen från start eller från act 2 nm så hojta.
Spelar på konto: kmx1 i HCL

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Skulle behöva hjälpa med HF i hell (scl). Jag är en cold sorc så det vore bra med en fire sorc/hammerdin.
Skriv till *mattias_onom du vill hjälpa till

Permalänk

Skulle behöva boost från act 2 i Normal!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det nån som vill göra lite Baalruns ??
Är en Level 75 Light sorc.

SCL

Permalänk
Medlem

tjohejsan, vet inte om detta tagits upp redan i tråden.. men hur mycket utrymme tar d2 me alla expansioner installerat?

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

1,3GB Har bara installerat MP, alltså inte alla filmer o skit.

Permalänk
Medlem

Okej, tackar=)

Nu fattas det bara ett par skivor.. installdisc2 och Lod...=)

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

hm..funkar typ alla runord och sånt i sp 1.11? typ enigma och sånna :P?..och sen så undrar jag om man kan hitta nycklar i sp också..undrar också om någon har länk till en editor så man kan göra lite egna chars och items..i 1.11..finns sånt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
hm..funkar typ alla runord och sånt i sp 1.11? typ enigma och sånna :P?..och sen så undrar jag om man kan hitta nycklar i sp också..undrar också om någon har länk till en editor så man kan göra lite egna chars och items..i 1.11..finns sånt?

Nycklarna kan man hitta i SP. Har hittat en själv.
Enigma går att göra i SP.
Söker själv också efter en editor till v1.11.

Permalänk
Medlem

Well lyckades skrammla ihop till skivorna=)

Ska installera och testa ifall det är nått för mig fortfarande=)

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Nycklarna kan man hitta i SP. Har hittat en själv.
Enigma går att göra i SP.
Söker själv också efter en editor till v1.11.

nice..för hittade en annan tråd, där det fanns en länk till en sida där man kuna tanka färdiga chars med items som ja, var helt okej :P..tankade bl.a en bowazon som gjorde 164k och hade massa saker..vissa av charsen jag tankade hade 99 i alla skills och sånt. tänkte testa göra lite egna gubbar med lite items och sånt..skulle vara kul

så vet någon om det finns editorer?