Permalänk
Moderator
Testpilot

Rix Telecom info

Hej folks.

Jag skall snart flytta till en lite otillgänglig ort som kallas Grebbestad. P.g.a. detta så ska jag ge upp mitt Spray 2000 till förmån för Rix Telecom 0,5D. Det handlar om en prisfråga samt att man slipper allt vad bindningstid heter.

Har lurat runt lite på nätet och kommit fram till att det inte är många som kan klaga på "Rix TeleCom" som ADSL leverantör.

Men för att vara idiotsäker så vill jag kolla på ett kräset forum = Swec.

Alla här som har Rix kan väl snälla informera mig om dom inte är någonting att ha.

Tacksam för svar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med Rix alls. Har deras 24Mbit tjänst, fungerar som den skall. Kan gå ner nån gång några minuter på natten men det kan jag inte riktigt knyta till dem. Det kan lika gärna vara hos mig det felet ligger.

Supportern är en riktig höjdare, de vet vad de snackar om och det är korta väntetider. (Om det inte hänt nåt riktigt allvarligt då, som den stora stormen i vintras, då var det långa väntetider men vad kan man förvänta sig? )

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Har inte haft några problem med Rix alls. Har deras 24Mbit tjänst, fungerar som den skall. Kan gå ner nån gång några minuter på natten men det kan jag inte riktigt knyta till dem. Det kan lika gärna vara hos mig det felet ligger.

Supportern är en riktig höjdare, de vet vad de snackar om och det är korta väntetider. (Om det inte hänt nåt riktigt allvarligt då, som den stora stormen i vintras, då var det långa väntetider men vad kan man förvänta sig? )

Vad skönt, låter ju riktigt lovande då. Synd bara att jag inte kan ha 8 M/bits tjänsten.

Korta väntetider är guld för Spray var rena mardrömmen. Hann i regel med en omgång CS innan dom svarade, oavsett tid på dygnet. Knas säger jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaif
Ett relevant forum: http://www.rixtelecom.se/forum/index.php

Mja, det forumet vet jag ju inte om jag skulle lita på.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Korta väntetider är guld för Spray var rena mardrömmen. Hann i regel med en omgång CS innan dom svarade, oavsett tid på dygnet. Knas säger jag.

Måste varit väldigt länge sedan du ringde Spray då dom under hela sommaren har haft kötider som oftast varit nere på noll. ibland kanske det blev 2 min och ringde det mycket p.g.a. någon större störning 5 min.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rangwald
Måste varit väldigt länge sedan du ringde Spray då dom under hela sommaren har haft kötider som oftast varit nere på noll. ibland kanske det blev 2 min och ringde det mycket p.g.a. någon större störning 5 min.

Jaha du. Vet inte om det räknas som länge sedan men sista jag ringde (för cirka två veckor sedan) så tog det ungefär 20 minuter att komma fram. Men visst är jag är väl ett uniqum.

Jag bryr mig faktiskt inte om Spray överhuvudtaget längre eftersom dom dessutom har felfakturerat mig i tre månader för ett teleabonnemang som jag trodde att jag hade ENBART hos dom, men icke det hade jag hos Telia med som inte hade blivit informerade.

SUG Spray...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Du måste ha ringt den miljonte gången.

Om du inte blivit ersatt för dubbelfaktureringen så kan jag hålla med att Spray suger, men det skulle även Telia eller Rix också göra, men om dom ersätter dig för misstaget så anser jag inte det finns något att klanka ner på...

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jo dom ska ersätta mig nu, när jag har ringt om problemet för ANDRA gången. Fick hem en faktura igår men det var inget avdragit på den. Så jag fick ringa igen, vänta c:a 15min på att kunna klaga til det lite. Nu skulle jag få en reviderad faktura hem till mig. Hoppas FAN dom har fått det rätt den här gången.

Spray har ingen bra support så är det bara. Dom säger att dom ska fixa problemen, men gör det inte. VARFÖR!?

Tror nog mer det handlar om att du har haft tur.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt