Permalänk
Medlem

kopplat fel?

Hej.. Jag har köpt ett nytt moderkort(nForce4 k8N neo4),processor(Amd 64 3500+) och grafikkort(Radeon x600xt 128mb).. Jag har monterat ihop allt nu.. Men jag vet inte vart LED sladdarna ska sitta riktigt.. Och sen så är det 2 sladdar från CDromen som ska sitta i ett litet utag. En svart och en vit.. LED sladdarna är assmå och är svarta. Nån som kan ge mig något tips hur jag kan koppla dom rätt.. Så jag inte pajjar datorn när jag sätter på den.. För den kan väll gå sönder på något sätt om man kopplat fel?

Permalänk
Medlem

nej den kan inte gå sönder om du kopplar fel

konsultera din användarmanual för att ta reda på hur sladdarna skall sitta

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

Okej okej.. Jag provar och startar den då.. Sen så har jag ett nätagg som ligger på 240W och moderkortet rekommenderar 350W.. Men det kan inte skada om jag provar med min 240W ?

Permalänk
Medlem

....please aquire a higher output power supply. thankyou SO MUCH!

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

Vi har startat datorn nu , den går igång men den vägrar ge bild....nått är skumt vi har kollat sladdarna och dom verkar sitta rätt.Vet ni kanske vad som skulle vara mest troligt fel på kopplingen med sladdarna.Allt går igång på datorn fast skärmen gör inte det...den lyser bara gult.Kan nån visa mig ett kopplingsschema eller nått liknande för att 64bit hjälpte inte så mycket.:(

Permalänk
Medlem

Har du möjligen ett grafikkort som kräver extra strömförsörjning?

Permalänk
Medlem

Är det första gången du bygger ihop en dator?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

aa det är första gången jag gör det , ne mitt grafikkort har inte egen ström...Jag vet inte om jag har kopplat sladdarna rätt alla fläktar fungerar...Men det är bara skärmen som inte visar bild:(

Permalänk
Medlem

testa med ett kraftigare nätagg...

säker på att grafikkortet inte kräver extra ström från en molex-kontakt (4-pins ström kontakt som du sätter in i hdd etc)? Jag tycker det vore konstigt om de inte krävs då det krävs på alla nyare ati jag sett.. även mitt äldre 9700 kräver det..

Permalänk
Medlem

Ok.. Men jag åker nog till alina och felsöker datorn.. Vet inte vad felet är.. Jag tror jag har ett för svagt nätagg. Och graffikortet har ingen egen ström.. Men det är konstigt att jag inte får någon bild :/ jag har ett Radeon x600xt 128mb graffikort.. Och min kompis har ett radeon x700 256mb.. och han behöver en sladd för extra ström.

Permalänk
Medlem

Ingen bild på skärmen = minnesfel. Plocka ur och stoppa in minnena igen.
Om det varit grafikkortet hade du hört ett högt pip från PC-speakern.

Permalänk
Medlem

Jo jag får prova minnena igen.. Jag vet ju inte helt säkert om jag har kopplat in PC speakern heller Men grafikortet verkar ju jobba på eftersom fläkten snurrar. //PsykTok

Visa signatur

i7 4790k 4 ghz 16 gb ram Radeon r9 powercolor 280 3 gb

Permalänk

Hade samma problem som du. Fast det var ett defekt moderkort då. Men i alla fall kan du testa att koppla upp systemet utan cd-romen o sånt för att se om nätagget är för klent för att köra alla komponenter samtidigt

Visa signatur

[ASUS A8N-SLI ZALMAN ZM NB47J ] [AMD Athlon 64 3200+ "Venice" @ 4000+ ThermalTake Big Typhoon] [Gainward GeForce 6600GT 128 MB PCI-Express Zalman VF-700CU] [Samsung 200 Gigabyte] [NZXT Nemesis Gamingcase]

Permalänk

Moderkortet du har behöver en 2x2 stor kontakt med två gula och två svarta kablar, kontakten sitter i överkant på moderkortet . Om ditt nätaggregat inte har någon sådan kommer datorn inte starta.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Jo jag har löstproblemet.. Mitt nätagg hade ingen fyrkantig kontakt som skulle in i moderkortet.. Men nu funkar det (SÅDÄR) Eftersom nu flimmrar grafikkortet typ blått rött vitt lila svart osv. Det ser liksom ut som det är paj.. Vilket det säkert är.. Får väll åka ner och prata med honom som jag köpte det ifrån så får han fixa det eller så ger han mig någe nytt.. Eller så kanske ni har något tips till mig vad det kan vara? det är ett (Radeon x600xt 128mb) Tack för all hjälp i övrigt.