Permalänk

Clas Ohlson fönster

Hade tänkt att jag skulle köpa detta fönster, http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/A/327395_X_2004... (fast i fyrkantig form.) Men jag undrar hur man ska fästa själva fönstret, efter att man har sågat upp rätt mått i själva plåten. Ska man använda något sorts tejp eller liknande?

Permalänk

du får med lister har ja förmig e inte säker men te 90% e ja säker på de.. de e glas så du vet.. inget plexi

Visa signatur

Amd64 3500+ , Epox nForce4 SLI, 2Gb, 200Gb segate barracuda , Asus Nvidia GeForce 7800GT

Permalänk
Medlem

Har själv köpt ett sådant och du får med en list, JA.
Sedan att dom var omöjliga att få fast är en annan sak.

Visa signatur

über-nabb is my lastname

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoS
Har själv köpt ett sådant och du får med en list, JA.
Sedan att dom var omöjliga att få fast är en annan sak.

Hur omöjligt ungefär? ;>

Men om det är glas.. då måste man ju vara uber försiktig när man ska flytta runt det osv. >.<

Permalänk
Medlem

Är till 99% säker på att det är plexiglas. Alltså tål det en del

Permalänk

Klart det är plexiglas! Har ett likadant och det är plexiglas.

Permalänk

Bra. Så nu en till fråga: Är det lätt att borra i plexiglas, eller behöver man någon specialborr för det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skribbler
Bra. Så nu en till fråga: Är det lätt att borra i plexiglas, eller behöver man någon specialborr för det?

låg hastighet och försiktighet så att du inte spräcker plexit.

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robban2222
du får med lister har ja förmig e inte säker men te 90% e ja säker på de.. de e glas så du vet.. inget plexi

Kör själv med ett sånt fönster med lite modifieringar på (kolla mitt galleri för exempel, dock gamla bilder) och det fästs med en list som man sätter mellan metallen och glaset och som sedan "låses fast" med en s.k. låsningslist, så den inte kan gå upp..

Och sen är det plexi och inget annat...

"Bra. Så nu en till fråga: Är det lätt att borra i plexiglas, eller behöver man någon specialborr för det?"

Jag fixade med hål för 120mm-fläkt på rutan och det var ingen fara, men om du ska borra större hål, börja då med mindre först

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower