Permalänk
Medlem

Håller på med en egen karta över huddinge.

6570912 - 1625000 - platsen där jag bor, punkt 1
6570152 - 1620950 - punkt 2
6569637 - 1627533 - punkt 3
framtagna med Eniro.

Dessa 3 kordinationer vet jag exakt var dom e på kartan.

här e dom omgjorda för Mapview
Lat_Long_h= 59 14 26.80987 17 59 44.00577 23.583
Lat_Long_h= 59 14 6.49333 17 55 27.20103 23.732
Lat_Long_h= 59 13 42.92397 18 2 20.96460 23.521

Jag förstår inte vad felet e, men jag hamnar ca 1-2 mil fel :S

använder OziExplorer när jag sätter kordinaterna.

Nån som kan tänkas vad felet är, kanske det e jag som räknat fel?

Så nu efterfrågar jag hjälp.

Mvh Jonny

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BBJB
Håller på med en egen karta över huddinge.

6570912 - 1625000 - platsen där jag bor, punkt 1
6570152 - 1620950 - punkt 2
6569637 - 1627533 - punkt 3
framtagna med Eniro.

Dessa 3 kordinationer vet jag exakt var dom e på kartan.

här e dom omgjorda för Mapview
Lat_Long_h= 59 14 26.80987 17 59 44.00577 23.583
Lat_Long_h= 59 14 6.49333 17 55 27.20103 23.732
Lat_Long_h= 59 13 42.92397 18 2 20.96460 23.521

Jag förstår inte vad felet e, men jag hamnar ca 1-2 mil fel :S

använder OziExplorer när jag sätter kordinaterna.

Nån som kan tänkas vad felet är, kanske det e jag som räknat fel?

Så nu efterfrågar jag hjälp.

Mvh Jonny

Enligt http://www.lm.se/geodesi/program/gtransrv/gtransframe.htm så stämmer överföringen av koordinater till WGS84. Dock kan du inte använda dessa koordinater direkt då de ju är på GG MM SS.SSSSS-format. Mapview använder sig av GG MM.MMM-format, du behöver alltså omvandla dessa. Din hemadress blir alltså: N 59 14.4468 E 17 59.7334.

Permalänk
Medlem

Hur räknade du om detta ?

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BBJB
Hur räknade du om detta ?

Koordinaterna är ju grader, minuter, sekunder. (360 grader uppdelade i 60 minuter som sen i sig är uppdelade i 60 sekunder. Sen kan man använda delar av sekunder om man är ute efter ännu högre precision, en hundratusendels sekund (fem decimaler) motsvarar en sträcka på mindre än en halv millimeter...) Om vi tar exemplet: 17 59 44.00577 så behöver vi omforma sekunddelen till delar av minut, dvs. 44.00577 sekunder ska bli delar av en minut. Dela bara med 60 så får du 0.7334295 vilket vi avrundar till fyra decimaler: 0.7334. Alltså är 17 59 44.00577 avrundat lika med 17 59.7334.

Permalänk
Medlem

(det finns tydligen olika kordinat system bland gpser, på vissa svenska kartor finns det två stycken ut märkta, ett med rumönster och ett med små markeringar bara)

Permalänk

Jag vill köpa en A925 Laddare för ett bra pris.
Skicka PM.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon som fått nån senare version av Appforge Booster (eller Crossfire Client) att funka tillsammans med apps som behöver det stödet?

Har hittat en suverän (hrmm.. *skäms* lite) programbank, men inte något av de programmen jag försöker köra vill erkänna de versioner av Appforge Booster jag testat i min A925

Nån som har några tips?

Permalänk
Medlem

Finns det nått sätt att associera filer med prog på a925´n.
Tex starta till spel till picodrive med ett klick på rom-filen.

Visa signatur

I´m not always right, but i´m never wrong.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de finns något sätt att dona till telefonen så att de går att spara musikvideos från 3:s sidor på minneskortet!?

När jag tankar ner en video går de bara att spara på telefonen :/ vilket gör att ja bara får plats med 1st typ eftersom de bara a 10 mb i tele.?!

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

Nej, men du kan använda Ftp800 för att flytta dem. Det är det enda program jag hittat som struntar i kopieringsskydd (jag har iofs. inte testat med SMan 1.4, men det gick inte med 1.3).

Permalänk
Medlem

Aa de låter ju nice, vart kan man hitta nån trial på de ??

Edit:Hittade de nu...

Men måste man ha den där plattformen till ericsson!? Måste man även installera de på minneskortet..gåre inte direkt i telefonen

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

Jag minns inte, jag har haft den installerad så länge jag har haft telefonen. Men visst, det är fullt möjligt att den måste vara installerad för att du ska kunna lägga in Ftp800.

Permalänk
Medlem

Usch krångligt...ja har nämligen problem att connecta telefonen till datorn, därmed svårt att få filen till minneskortet hehe...

Visa signatur

Permalänk

Hur bar du dig åt för att lägga in Ftp800 då?

Permalänk
Medlem

Mailade

Så både filerna ligger i min inbox...men de står ju att man ska installera den där platformen på ett minneskort...å ja kan inte flytta den dit..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha
Mailade

Så både filerna ligger i min inbox...men de står ju att man ska installera den där platformen på ett minneskort...å ja kan inte flytta den dit..

qfileman är ju gratis så nått problem att flytta IDn borde det ju inte vara
http://www.symbian.com/developer/downloads/tools.html#qfilema...

PS var försiktig med ordvalet när det gäller S E P800IDn, den ska INTE installeras, bara flyttas till rätt plats.

Permalänk
Medlem

Mm, nu är ja en liten bit på väg iaf, en stöter dock på ett annat problem. När ja ska markera en fil i de där qfileman så går ju inte de eftersom då vill telefonen öppna filen, oavsett vilken typ av fil...

Något tips om hur ja ska kunna markera !?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha
Mm, nu är ja en liten bit på väg iaf, en stöter dock på ett annat problem. När ja ska markera en fil i de där qfileman så går ju inte de eftersom då vill telefonen öppna filen, oavsett vilken typ av fil...

Något tips om hur ja ska kunna markera !?

Klicka inte på filnamnet utan ikonen bredvid (eller om det var tvärtom, har inte min mobil här) för att markera.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem

Kanske inte rätt tråd men frågar här ändå, någon som har klistrat ihop en Enirokarta över Stockholm och vill dela med sig?

Visa signatur

Vattenkylt GF2MX 175/166 @ 263/225

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat GPS-delen lite på http://a925.info.se

Nu borde alla kunna fixa gratis GPS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fanaticos
vad skall man med sonyericsson grejen har jag inte förstått?

Var får ni alla spelen ifrån?

Du tar sonyericsson grejen å lägger den på C:/system/install, och sen så kan du installera sonyericsson program

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

hur får man in kartan i nhgps. Var laddar man ner dom färdiga kartorna ???

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
hur får man in kartan i nhgps. Var laddar man ner dom färdiga kartorna ???

trans.silentwhisper.net , följ instruktionerna.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk

alltså det är ju inga instruktioner. ska ha en gps karta över jönköping!!! Måste man kalibrera själv?? Jag vet vilken lat /lon jag bor på!!!

EDIT: har nu förstått men hur kopierar man in filerna till den där nhmapwebsites.xml ???

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
alltså det är ju inga instruktioner. ska ha en gps karta över jönköping!!! Måste man kalibrera själv?? Jag vet vilken lat /lon jag bor på!!!

EDIT: har nu förstått men hur kopierar man in filerna till den där nhmapwebsites.xml ???

du kopierar inte in filer. Du lägger till xml-taggarna som finns på sidan i den filen. den ligger i c:\documents\nhgps\ på din telefon.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk

vadå c\documents ?? Det finns flera mappar under C\documents bla en till document och där finns den inte. Kan bara hitta filen med qfileman

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk

Nu kommer säkert folk bli arga på mig, men kan man på något sätt se divX-filmer (helst .divx) i A925an? Skulle helst vilja ha en codec så att det bara gick att öppna en .divx i Smartmovie. Eller kanske ett program som DivXplayer till win fast till luren.

Jag har provat Nokia Multimedia Converter och anser att det inte är bra. Bilden och ljudet blir ju hemskt enligt mig.

Ja, jag har sökt och inte hittat något. Den här tråden skulle ju ta evigheter att kolla igenom. Jag följde den fram till sida 5 eller något och skrev en del själv också har jag för mig, men nu är det uppe i 47. Geez, det skulle ta tid det...

Visa signatur

www.vibbar.se

"Att köpa kamera på Rusta är som att köpa mobiltelefon på OK" /En som jobbar på OnOff

Permalänk
Medlem

Haha, så vissa har inte gett upp den här leksaken än

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrik.w
Nu kommer säkert folk bli arga på mig, men kan man på något sätt se divX-filmer (helst .divx) i A925an? Skulle helst vilja ha en codec så att det bara gick att öppna en .divx i Smartmovie.

Men SmartMovie spelar ju filmer kodade i DivX...? Du får dock tänka på att det sitter en 167MHz ARM-9 i A925'an, vilket gör att en stor tung DivX i t.ex. 640x480 är alldeles för mycket för den lilla processorn att avkoda. Jag vet inte om du har märkt det, men bara att avkoda en MP3'a är tungt för den (vilket är det vanligaste ljudcodecet för DivX-filmer).

Permalänk
Medlem

När tråden ändå är uppe igen; finns det nåt vettigt program för inspelning av telefonsamtal?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen