Permalänk
Medlem

jo de blir nog en tt typhoon men har kollat lite på deras hemsida o där få ja 2 mått, vilket ska ja gå efter? kan säga att ja har typ 7-8cm fårn prolle kärnan till närmaste kant

Permalänk
Medlem

Den bör få plats med tanke på att den är så lång, den tar mindre yta längre ner vid sockeln.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

okej, de får blir TT Big Typhoon, någon som kan något bra ställe de fins med bra pris, bra leverans tid, fins i lager?

Permalänk
Medlem

www.komplett.se

Ilager: Ja
Väldigt snabb leverans: Ja
Finns i lager: Ja
Relativt billigt: Ja

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309233&cks=PRL

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

fan, de kostade fan 544kr totalt, är de värkligen värt de?

Permalänk
Medlem

Hm det beros vell på,har du ingen lokal datorbutik som har/kan ta hem den?.Men tyckte du nämde att något om att du skulle beställa en ny dator från komplett(?),du kan ju ta det då.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Hm det beros vell på,har du ingen lokal datorbutik som har/kan ta hem den?.Men tyckte du nämde att något om att du skulle beställa en ny dator från komplett(?),du kan ju ta det då.

jo kan höra med en lokal butik imon. jo hade tänkt att köpa att nytt graffe kort men ja behövde inte de, men ja kan köpa fårn https://www.pcb.se/Category?categoryId=54558748 biligt och ja får de snabbt med, de fins några iaf,

Permalänk
Medlem

Scythe SCNJ-1000 Ninja lär ska vara en av de bästa luftkylarna, fast det är svår att hitta någonstans att köpa den. Av utseendet att döma kan man tro den kan kyla en mopedmotor...

Review: http://www.silentpcreview.com/article251-page1.html

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite:

hur passar TT Big Typhoon i ett soprano chassi med asus a8v deluxe??

nån som tryker på denna rigg som kan tala om om det passar

Visa signatur
Permalänk

Köp min Vapochill....

Permalänk
Medlem

Jag tycker att zalmans 7000 och 7700 är grymt överskattade. En TT eller en XP-90 är mycket bättre köp
Kanske 9500 kan bli en riktig hit, bara den inte blir för dyr

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
ciquid:Ja det har jag nog en ganska bra förklaring på.Detta är ett forum,här ställer man frågor och läser andras svar på andras frågor etc.För ett tag sen(obestämdtid)var zalmans kylare bäst,helt klart.Men som sagt tiderna gick och även andra tillverkare började komma med bra lösningar som tex heatpipe lösningar.Men av den anledningen att folk spridit zalmans ryckte så snabbt/bra utan att egentligen ens testat dom,utan blint lyssna på dom "lite kunnigares" ord har spridit det vidare och vidare och vidare,så har det blivit så att zalman fortfarande har kvar sitt goda ryckte som bästa cpu-kylare,vilket inte stämmer längre(nu för tiden).Sen att du _tycker_(och du verkar veta att 96% andra med tycker det) spelar ingen roll,den blir inte bättre för det.Men jag tror där emot att zalman kommer ta tillbacka sin plats med cnps 9500(hör och häpna)den använder sig av en heatpipe lösning.

Men sen som sagt folk lyssnar och ta till sig vad folk skriver här,så tycker du ska lägga av med dina midre påhitt om att TT bigtyphoon inte skulle passa s939,och att vf700 inte skulle passa 7800serien.Det skapar en viss förvirring.

Men vadå får jag inte nämna TT bigtyphoon(xp120 för den delen med,men den är dyr) för att den tar 7700?,till samma pris.Du får ta att inse 7700-är ganska gammal nu och håller inte måttet,säger inte att den är dålig men den är inte bäst!.

Liten edit: TT bigtypoon passar precis samma socklar som 7700xx och är billigare än zalmans 7700cu på komplett.se,och ger bevisligen bättre tempraturer.

TT: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309233&cks=PRL

Zalman: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306456&cks=PRL

Och ciquid kom med något bra och creativt nu istället för något liknande "desperata wajndissar" som är i upförsbacke som skidliftar.Kanske låter lite så men är trött på att du backar upp dina påstende som tex detta på att zalmans 7700 skulle vara bättre för att 96% tycker detta på swec.

har haft en TT,, och zalmans funkar bra på min dator,, bättre. med tt låg jag runt 45 i load ungefär då jag har 35 grader i chassit,, sen låg jag MAX 40 i load med zalmans men då får jag spela nåt krävande rätt länge som "F.E.A.R" eller dylikt spel,,, annars idle rtunt 30 grader,,,,, teknig är teknig,, funkar inte lika bra på allas eller lika dåligt,, men jag tycker fortfarande att 7700 är bättre än TT,, visserligen krångligare att "installera",, men bättre och håller kylningen bättre,, TT har en max kylning på 3400+,, vad har 7700 ?,.., precis det kan du räkna ut med kulorna

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
har haft en TT,, och zalmans funkar bra på min dator,, bättre. med tt låg jag runt 45 i load ungefär då jag har 35 grader i chassit,, sen låg jag MAX 40 i load med zalmans men då får jag spela nåt krävande rätt länge som "F.E.A.R" eller dylikt spel,,, annars idle rtunt 30 grader,,,,, teknig är teknig,, funkar inte lika bra på allas eller lika dåligt,, men jag tycker fortfarande att 7700 är bättre än TT,, visserligen krångligare att "installera",, men bättre och håller kylningen bättre,, TT har en max kylning på 3400+,, vad har 7700 ?,.., precis det kan du räkna ut med kulorna

Okej,men då tycker jag du ska lära dig att montera en kylare rätt.Och nej jag testade,men kunde inte räkna ut det med kulorna.Men alltså fan jag orkar inte med dig mer,du ger dig fan aldrig.Och jag bryr mig fortfarande inte om du tycker zalmanen är bäst.Och det känns inte ett skit tryggt/sant att du haft båda och testat som och fått så mycket sämre resultat med typhoonen.

Edit:Jo tänkte på det,kan du förklara vad zalmanen klarar att kyla max,vad är en rimlig tempratur?inte över 50C iallafall.

Vaför försvarar du zalman så hel hjärtat?Men du är en jäkel på att tjabba iaf(tidigare inlägg).

Men mina sista ord om detta nu:TT Bigtyphoon kyler bättre än zalman 7700xx

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Men mina sista ord om detta nu:TT Bigtyphoon kyler bättre än zalman 7700xx

Ja det borde ju vara en självklarhet eftersom TT-kylaren använder heatpipes och därför rent tekniskt har bättre kylningsförmåga än Zalmans kylare. Sen e det en annan sak var ciquid har fått sina temps ifrån...

Visa signatur

Gå absolut inte in här -> http://piv.pivpiv.dk
Citera om du svarar på nån annans inlägg!
http://google.istheshit.net/images/qdnuljog.gif

Permalänk
Medlem

Jag har läste många test innan jag köpte typhoonen, hade 7000B kylare innan. och jag kan bara säga att det är enorm skillnad, främst i load, 10-15 grader beroende på v-core.
Den enda som jag har uppfattat som kan utmana typhoonen från andra märken är XP-120 alt. XP90c.
rätta mig om jag har fel

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Avstängd

inte på min dator iaf,, och jag kan lägga på kylpasta rätt o.s.v,, annars hade väl zalmans "skit" också vart lika kass isf, om nu TT ska kyla bättre, den kyler inte bättre på min iaf, ! och = ja jag monterade den rätt!

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

Hei

http://gtek.net/index.php?mode=item&id=1530&session=2fbc6a30a...
Bruker en sånn på min FX55 (socket939) med en 92mm papst.
Idle 35grader,load45-46.Anbefales

/jan

Visa signatur

Never underestimate the power of idiots in large numbers