Permalänk
Medlem

Imac cd i pc?

Jag hade tänkt att använda mig av en imac cd-rom i mitt nästa datorbygge eftersom den är liten och att cd kommer ut som ur en bilstereo... men problemet jag har är att kontakten på baksidan inte är av samma typ som på vanliga cd enheter. Istället finns där en 50 pins kontakt som även sköter strömförsörjningen. Finns det någon som vet hur jag ska koppla detta?

Permalänk

oj oj oj... tror det är enklast om du söker runt på andra moddnings sidor och letar efter något liknande eller så ger du bara företaget ett pm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr inte att apple vill ha sina cd-läsare i cd datorer... : /

Permalänk
Medlem

orkar ej öppna upp min htpc för o kolla om det är 50 kontakter på laptop cdn, men om det är en laptop cd så är det ju ej vanligt flatkabel gränssnitt utan man får köpa en adapter.

Möjligt att mac har nått eget.

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etnica
orkar ej öppna upp min htpc för o kolla om det är 50 kontakter på laptop cdn, men om det är en laptop cd så är det ju ej vanligt flatkabel gränssnitt utan man får köpa en adapter.

Möjligt att mac har nått eget.

varför då ens skriva? för att säga att du har en laptopcd i din htpc? eller för att man behöver en adapter, ja det kan nog de flesta lista ut...

aja såhär ser min laptop cd ut iaf, sorry för min kassa kamera, men men

http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010043197 där har du adaptern

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem
Permalänk

jo du hur funkar den där adaptern? funkar den till alla slim cd eller bara till vissa märken? jag har nämligen en hp dvd över som jag skulle vilja koppla in funkar det?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
jo du hur funkar den där adaptern? funkar den till alla slim cd eller bara till vissa märken? jag har nämligen en hp dvd över som jag skulle vilja koppla in funkar det?

alltså den den grejjen brevid min bild är en adapter som sitter på cdn, adaptern som jag länkade till som gör till IDE vet jag inte så mycket om.

Men du gör nog bäst i att dra iväg ett mail till dustin om det, de har en väldigt bra kundservice så du kan juh även testa att slå en pling

08-55344553, 8-17 måndag - fredag

Visa signatur

/Martin

Permalänk

hängde inte med riktigt där hur menar du?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
hängde inte med riktigt där hur menar du?

Jag har andvänt en sådan där adapter till min HTPC och
man skruvar bara fast den på baksidan så kan man
koppla in en IDE kabel och sen en 4 pins strömkontakt
(vet inte vad den heter men inte den vanliga molex).

Om du har en HP DVD så kanske du måste skruva av
lite plastdelar så att den blir som på bilden ovan om
den har haft den i en laptop.

Jag tror att de flesta laptop cdromer ser lika ut i
grunden (förutom fronten) men sen sätter l
aptoptillverkarna på lite olika plastdelar
för att de ska passa i sina olika datorer.

Visa signatur

There's always a third option

Permalänk

tack så mycket ska nog köpa en sån.. för övrigt har den inte suttit i en laptop utan i en extern grej till en laptop.. men de kanske e samma sak??

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.