Permalänk
Medlem

Comviq + MMS,internet

Hej !
har fått min SonyEriksson W800 igår.men kan inte skicka MMS,inte heller gå in på Internet.har provat att ladda ner inställningar från Sonyeriksson's hemsida,men dem fungerar inte heller.
e de nån som kan hjälpa mig ?

Permalänk
Medlem

Testa att ring till Comviq och be dom skicka alla inställningarna till dig kanske är värt att testa?

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att du ska gå in på comviq's hemsida och följa anvisningarna där, prova

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Som sagt, gå in på comviq och så ska man ange sitt tele nummer samt mobil modell så skickar det gprs inställnignarna till din tele, du accepterar sms'et som de skickar så ställer den in inställningarna själv.

wållah.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

ah...ja hade också problem med min se lur när d gäller mms inställningar, provade allt....manuellt, få d skickat från comviq och se, inget funkade. Jag klagade som bara den men den ena skyller på den andra. Så jag sket i mms, använde det aldrig ändå och så en dag provade jag i skolan o voila...mms funkade.....skumt, kan vara täckningen ?
jaja gl me din lur

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

det var en som sade att det kan vara fel i min W800.kan det vara så ?eller det e skitsnack ?

Permalänk

det kan d mkt väl vara så.....men det tror jag inte, lutar mer åt skitsnack hållet, comviq skyller nog på se luren o säger att den e paj o se säger att det är comviq's fel.

Men prova någonstans där du har fullt, maxat täckning

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Jag fixade mina inställningar nu när jag läste din tråd. Jag fick de skickade till mig från tele2.se (->inställningar, sedan fyll i märke och modell), även jag ägare av en W800i.

Edit: Kanske ska tillägga att de även nu går bra att ansluta, wapa osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proxim
Jag fixade mina inställningar nu när jag läste din tråd. Jag fick de skickade till mig från tele2.se (->inställningar, sedan fyll i märke och modell), även jag ägare av en W800i.

Edit: Kanske ska tillägga att de även nu går bra att ansluta, wapa osv.

kan du skriva upp de inställningarna,som du har nu ?

Permalänk

Glöm inte att starta om luren efter ni har installerat det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uglynicke
Glöm inte att starta om luren efter ni har installerat det

Hjälper inte !

Permalänk
Medlem

Jag vet att med den gamla firmwaren till SE k750i så vare problem med wap och MMS, kan det vara samma fil på W800?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Haha ! det är inget fel på telefonen.. och du ska absolute inte ta inställningarna av sony ericksson, du har ju inte sony ericksson abonemang HALLÅ?? du har comviq så ring bara kundtjjänsten och säg att du vill ha inställningar så du kan skicka mms och gå in på internet så ger du dem bara ditt mobil nr så skickar dem ett sms med alla instälningar så är de bara att trycka ja när mobilen fråga något om att installera.. WALLAH så funkar de (ibland behövs mobilen rebootas)

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk

rätt gammal tråd men tänkte bara tipsa om Mini Opera.. java program till mobilen som gör att du kan gå ut på vanliga internetsidor

edit: funkar kanonbra och är rätt billigt.. rätt bra ifall man vill ut på nätet då o då..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)