Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Letade info om Dells support...

Permalänk
Medlem

Letade info om Dells support...

Och jag hittade denna sidan: http://www.datorexperten.se/dell/index.php
där konsumenter som blivit dåligt tillmötesgående av Dell har skrivit om sina erfarenheter. Jag vet inte själv hur Dells support är, då jag aldrig handlat från dom. Men eftersom jag själv nu är sugen på att köpa en dator från dom, så sökte jag efter information om deras support. Det kan kanske vara intressant läsning för några?!

Permalänk

Jag köper in datorer från Dell i jobbet för miljonbelopp årligen, och har således också en del kontakt med deras support när något går sönder. I allmänhet är de någorlunda enkla att ha att göra med, och reparationer funkar mycket bra (vi köper endast datorer med tre års på-platsen-garanti, vilket innebär att Dell skickar en tekniker till oss dagen efter felanmälan).

Det ska väl tilläggas att vi endast köper ur deras företagsinriktade sortiment, dvs stationära Optiplex-datorer och bärbara från Latitude-serien. Möjligen är supporten annorlunda för konsumentmodellerna.

Permalänk
Medlem

Jag har liksom Razor-SWE också bara erfarenheter av Dells support, då främst guldsupporten. Jag skulle inte vilja säga att den är bättre eller sämre är någon annan support.

Permalänk
Medlem

Ny dvd-brännare dagen efter supportsamtalet kallar jag bra support.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Ny dvd-brännare dagen efter supportsamtalet kallar jag bra support.

Precis den erfarenheten jag har av Dells support, fast i mitt fall har det varit andra prylar.

Permalänk

Det är 2klago mål på sidan som inte är uppklarade. Den ena är sur för att usb utagen inte räcker och den andras hörlurar funkar inte i dator trots att den varit på service och testats. Två av dom andra var också folk som var sura för att dom hänvisats till maxtor's sida för att underlätta returen av extra hårdisken...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag har har en dell som hem-pc från min pappas jobb.. Den har fungerat bra fram tills i vintras då det helt plötsligt blev grafik-buggar när jag startade den, det visade sig att fläkten hade blivit igen-dammad och till slut "ploppat ut". Min pappa ringde då supporten, som skickade ett nytt till honom dagen efter..det nya visade sig vara ett radeon 9800 pro - i utbyte mot vårat gamla gf4 ti 4600 :D, fungerade riktigt bra.

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

pratade med dells support om trasiga delar, modem och n-verkskort
de påstod att de inte kunde skicka nya/laga dem eftersom de antagligen blivit förstörda av åskan. kan förstå modemet, men nätverkskortet borde inte påverkas kan man ju tycka. speciellt inte om man använder deras åskskydd (modemet = 56k).
orkade inte snacka om ett nverkskort dock, såna hittar man ju hellre själv än att man ska skicka in datorn på service i två veckor..

Permalänk
Medlem

Supporten är väl oftast bra, men för en kille som inte vill vara så låst när det gäller klockning och moddning osv så är Dell inte ens att tänka på.

Säg, vad ska du ha datorn till?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Supporten är väl oftast bra, men för en kille som inte vill vara så låst när det gäller klockning och moddning osv så är Dell inte ens att tänka på.

Säg, vad ska du ha datorn till?

då får man strunta i att klocka..

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceCoder
då får man strunta i att klocka..

Jovisst får man det, men är man ute efter att ha en värstingdator och att den ska hålla länge så är inte dell ett alternativ. All moddning på deras burkar bryter väl deras försäkring?

Visa signatur

Dekadens