Permalänk
Medlem

Jag pratade med Dell i början av veckan, och de sade att de går över från UPS till Schenker för privatleveranser från och med den här veckan. En av anledningarna var att Schenker har kvällsleveranser, medans UPS endast kör ut på dagtid.

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

sidan man spårar leveransen från gällande schenker ska uppdateras mer frekvent så man ser vart leveransen befinner sig, vilket jag inte kan göra (allt tycks stå stilla). Jaja, får nog ta och ringa kundtjänst om jag inte fått den tills på måndag.

Visa signatur

Jonkan - What you do, is what you are.

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag fått laptopen (skriver från den nu )
Att dell ska ha långa leveranstider kan jag inte hålla med om, beställde datorn för 8 dagar sen, 6 arbetsdagar dvs. Varav frakten från irland tog 4-5 dagar. Då ska man även ha i åtanke att den byggs efter beställning, testas och allt...
Jag är ivf nöjd med hur lång tid det tog.

Nu ska jag packa mina väskor och ta tåget hem till föräldrarna, men senare i kväll borde jag vara klar med en recension. (kanske tillochmed blir klar med den på tåget )

Permalänk

Min är i Shannon, Irland.. hur lång tid tar det för den att komma hit tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Sådär, nu har jag fått laptopen (skriver från den nu )
Att dell ska ha långa leveranstider kan jag inte hålla med om, beställde datorn för 8 dagar sen, 6 arbetsdagar dvs. Varav frakten från irland tog 4-5 dagar. Då ska man även ha i åtanke att den byggs efter beställning, testas och allt...
Jag är ivf nöjd med hur lång tid det tog.

Nu ska jag packa mina väskor och ta tåget hem till föräldrarna, men senare i kväll borde jag vara klar med en recension. (kanske tillochmed blir klar med den på tåget )

Jag ser fram emot den lilla recensionen, då jag står i valet mellan Dell X1 och Ibm X41.
8 dagars leveranstid är ju väldigt bra, med tanke på att den skeppas från Irland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Jag ser fram emot den lilla recensionen, då jag står i valet mellan Dell X1 och Ibm X41.
8 dagars leveranstid är ju väldigt bra, med tanke på att den skeppas från Irland.

Hehe, jag fick den på 6 dagar. Kanske är mer prio på sådant som kostar mer?

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

Min dator skeppades i torsdags enligt orderstatus-sidan och där anges UPS som speditör, men när jag ringde till dells support så var hon jag pratade med där nästan 100% säker på att jag skulle få den med Schenker. Detta är vad som finns hos UPS:

Sep 1, 2005
2:22 P.M. - SHANNON, IE - EXPORT SCAN
2:21 P.M. - SHANNON, IE - ORIGIN SCAN
8:21 A.M. - IE - BILLING INFORMATION RECEIVED

Kan det vara så att frakten övertas av Schenker på halva vägen eller nåt sånt? Nån som fått nåt med schenker levererat? Kommer det finnas en länk till Schenkers orderbevakning på dells sida om datorn levereras med dem? Just nu har jag bara UPS där i alla fall.

Permalänk
Medlem

Kan du spåra den via UPS så är det nog UPS den kommer att gå med. Min levereras men Schenker och har så gjorts från början även om kundtjänst/säljaren sa att det skulle gå med UPS. Skulle det vara så att den sedan skulle gå med Schenker så kommer nog en länk till Schenkers sida finnas där, om inte annat så gå då in på www.schenker.se och spåra leveransen där, ditt ordernummer hos dell (59....) är där ditt ShipmentID.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av simost
Min dator skeppades i torsdags enligt orderstatus-sidan och där anges UPS som speditör, men när jag ringde till dells support så var hon jag pratade med där nästan 100% säker på att jag skulle få den med Schenker. Detta är vad som finns hos UPS:

Sep 1, 2005
2:22 P.M. - SHANNON, IE - EXPORT SCAN
2:21 P.M. - SHANNON, IE - ORIGIN SCAN
8:21 A.M. - IE - BILLING INFORMATION RECEIVED

Kan det vara så att frakten övertas av Schenker på halva vägen eller nåt sånt? Nån som fått nåt med schenker levererat? Kommer det finnas en länk till Schenkers orderbevakning på dells sida om datorn levereras med dem? Just nu har jag bara UPS där i alla fall.

Visa signatur

Permalänk

Beställde min förra måndagen och idag plingade de på dörren och levererade. Det var snabbt, måste jag säga. 7 dagar från beställning till leverans ^__^

Edit: Så fick jag X300 med 128MB istället för 64 Rena rama julafton!

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Dell X1 idag vi 17 tiden, men har inte fått något mail från dom med uppgifter så att jag kan spåra det. Ungefär hur lång tid brukar det ta innan man får mailet?

Permalänk
Medlem

1-3 dagar

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

Fick min Insp6000 i dag!! Den ligger hemma på laddning nu, ska hem om någon timme och testa den.

Någon som vet i fall det klassiska "Ladda batteri fullt sen ladda ur det helt för att få bättre livslängd på batteriet" fortfarande gäller? har hört att det inte ska spela någon roll med de nya betterierna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har snart gått två dagar nu utan orderbekräftelse, så om den inte har kommit imorgon får jag väl kontakta dom. Vill ju ha datorn nuuu

Edit: Jag såg att man kunde söka på Dells hemsida med hjälp av Internet kvittot man fick efter beställningen. Enligt den så skeppades min dator till Sverige imorse.. Och när jag kollade vidare på UPS sida, så stod det att den va framme idag. Så då verkar det som att jag kommer få den imorgon. Sjukt, har bara gått 2 dagar ju sen jag beställde!!

Permalänk
Medlem

Jag fick min i9300 igår också! Mitt batteri var redan fulladdat. Var det så för er också?
Jag fick inte min orderbekräftelse på 4 dagar heller, den kom upp först efter jag mailat dem.
Hur kan man se vilken tilverkare man har av skärmen? Jag har en 1900x1200.

Permalänk
Medlem

Helvettes jävla kuk-dator.. balla ur me massa blåskärmar hela tiden.. äh vafan, kör en systemrestore tänkte jag .. lalala.. 70% så sket det sig där, dök upp en skärm om att ja borde ta kontakt me support, dom hade stängt. Körde Dell-32bit diag.. 40 min senare när den kom till att testa HDD´n .. read error.. hårddisken har ballat ur.. fyfan va less ja blir.. EASY AS HELL

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Woho fick min Dell X1 idag. Beställde den i måndags.. sjukt snabb leverans måste jag säga. Det kommer en recension senare, men mitt första intryck är att den är sjukt liten och lätt men grymt snygg... mkt nöjd änsålänge...