com hem - erfarenheter av deras telefoni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbanned
Vadå slipper Telia? Ringer för 45 öre/ samtal med dem. Telefonin fungerar även när det blir vanligt strömavbrott.

Vilka jätte summor betalar du då inte per månad eller som telia har kvartal.
Och ringar man inte så mycke, vad har man för nytta av att man ringer billigt och betalar skit mycke i månaden???

Då tycker jag att det är bättre att betala låg eller ingen månadsavgift och ringa lite dyrare, till icke comhem anslutna. Sen har comhem även nått som kallas kvällar&Helger där du ringer gratis för en summa av 30:-/mån.

Off Topic:
Telia är ett kasst ex monopolföretag med svindyra abonnemang.

Visa signatur

Asumption is the mother of all f*ckups!

Permalänk

60 kr/månad och 380 kr/kvartal

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag har haft stora problem med comhems telefontjänst, ofta under kvällstid kan man varken ringa ut eller in till vårat nummer, får bara ett inspelat meddelande om att 'alla våra linjer är just nu upptagna för tillfället' (väldigt skum meningsuppbyggnad). Hade även ett stort fel för några veckor sedan då man inte ens kunde ringa sos alarm.

Har även haft stora problem med deras bredband så jag funderar allvarligt att byta tillbaka till telia om det fortsätter. Bor i Västra Frölunda.

För övrigt så bör man vara medveten om att comhems tjänst är mycket mer känslig för störningar än telias tjänst. Även om kanske inte lägenheter drabbas av strömavbrott så ofta, vilket givetvis slår ut din telefon, så innebär ett fel på modemet också utslagen telefoni.

Permalänk
Medlem

Här funkar comhems telefoni väldigt bra!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare, fungerar inte bredbandet bra fungerar inte telefonen heller bra. Inte så smart om man hade problemet innan man beställer telefonen med bredband tex.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Vad använder ComHem för ATA? (Analog telepony adapter)

Skulle vara kul att veta hur deras struktur för voip såg ut.

Jag tror på tjänsten från ComHem eftersom voip-tekniken har kommit en bra bit på väg sedan aktörer som BBB och sedan Tele2 kastade sig in på marknaden. Själv har jag BBBs telefoni vilket fungerar ypperligt för min del.

ComHem har ju fördelen med det fasta nätet till viss del skillnad från BBB som i många fall levererar över xDSL-lösningar. (Läs: problem med skanova) Detta tror jag kan utgöra en bra grundstabilitet för tjänsten.

Visa signatur

Tounge like a switchblade; Brain like a butterknife.

Permalänk

Man kan ju undra vad vitsen är med ip-telefoni från BBB över xdsl är, då man ju redan har ett fast abbonemang för att kunnda få dsl-tjänsten..?

Permalänk

Fick igång mitt telefoniabb ifrån Comhem i förrgår och det har fungerat klockrent. Inget brus, eko eller något annat utan låter precis som mitt gamla Telia. Kör även bredbandet via Comhem och även det har fungerat som en klocka utan ett enda stop.

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

För mig funkar IPtelefonin skapligt, har vart nere någongång, men det var nån kabel som de hade grävt av, då varken TV,internet eller Telefonin fungerade..

Annars är jag nöjd!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | be quiet! Dark Rock Pro 4 | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz CL28 2x32GB | PNY GeForce RTX 4080 | Samsung 9100 PRO 2TB | Samsung 970 EVO Plus 1TB | 4TB PCIe NVMe storage | be quiet! Pure Power 12M 750W 80+ Gold | Corsair Carbide 300R | ASUS ROG Swift PG32UCDM 31,5" QD-OLED 4K UHD 240Hz |

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa Com Hems IP-telefoni. Men mitt telefonjack är långt, långt från modemet.

Går det att fixa en trådlös koppling mellan modemet och telefonjacket istället för att ha en lång nätverksladd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonfisk
Funderar på att skaffa Com Hems IP-telefoni. Men mitt telefonjack är långt, långt från modemet.

Går det att fixa en trådlös koppling mellan modemet och telefonjacket istället för att ha en lång nätverksladd?

Vad ska du med telefonjacket till? Du kopplar ju MODEM <-> Telefon

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Aha.

Tack.