Jens Of Sweden i konkurs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
(Jens = Jens of Sweden, samt personen i sig)

Varför hatar ni Jens?
Har ni fortfarande inte förstått att saker som hände för över 5 år sedan är oviktigt idag? Gillar ni inte att han köper in koreanska spelare och säljer dom lite dyrare här, bara för att ni inte kom på idén själva?

Själv förstår jag inte riktigt varför alla hatar Jens. Samma sak med Apple. Följdfråga - ni som hatar Jens, gillar ni Apple och dess iPod?

Själv ser jag inget dåligt med Jens, det är trots allt enklare att köpa en spelare som har gått igenom kvalitétskontroll av ett svenskt stort märke än att gissa sig till om den där importerade spelaren är bra eller inte.

det handlar väll mer om att ogilla "branding" än Jens personligen. men det är ju åas rätt vanligt i större sektorer med (Nokia/Luxor/Finlux TV tex) och som jag fattat det är JOS inte alls designat i Sverige utan det enda är namnet de klistrar på.

Apple designar ett bra system och låter någon annan tillverka det, så jämförelsen är inte helt bra.

sen har jag aldrig ens testat en JOS, så om dom är bra eller ej kan jag inte uttala mig om..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Jag har en jos och den har fungerat som den ska för mig. Tycker varken illa om hårdvaran, företaget eller vd:n.
Jag kan förstå om folk tycker att branding är tvivelaktigt men jag ser inget fel i det, speciellt inte som det görs på samma sätt med tft:er.
Det är inte många tillverkare av panelerna men det finns många som tillverkar skärmarna. Det skärmtillverkarna gör är att köpa in panelen, tillsätta nätdel och chassi och vips har de bakat sig en "ny" skärm.

Heja Jens!

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

OfT: Håller med .: Ph0ß1u§ :. i detta fallet. Medparten av alla företag gör ju inte sina TFT skärmar själva. Det är väl Samsung o två andra som står för medparten av tillverkningen och teknikutvecklandet.

OnTopic: Hoppas det går bra för jensa i hans nya företag

Permalänk
Medlem

Näe jag hoppas att det går mycket sämre för hans nya företags-namn.
Tycker att tillverkarna av MP3 spelarna skall få ha distribitörer här i Sverige istället, utan att byta namn. Bättre att det finns fler "Noname märken" än det finns idag.

Jens är en otrevlig typ, "syftar på debatterna", aggressiv typ

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hoppas det var den där specialaren i 18k guld då..

i wish
256MB, Stor och klumpig (stavformad med mått på runt 25x25x800mm BxDxH... vägde massor också)
Bara förprogramerade EQ-lägen (och dessutom bara 5 st). Visst var displayen rätt bra men knappast
så bra att den var värd pengarna...

Min lyra däremot...
256MB, liten och smidig. (40x10x35mm BxDxH och runt hälften av vikten) Fick med ett smidigt
fodral och ett elastiskt armband så man kunde sätta spelaren runt armen (även överarmen).
Bra lurar med från start, 9 EQ lägen och egen ställbar bas, diskant och mellanregister. plus
slot för CF-kort... 995:-

Där fick man för att man trodde på det där med "mer pengar = bättre"
Min JoS höll i 3 månader innan hörlusuttaget lossna.. min lyra vart stulen efter 8 månader
men funkade perfa fram tills dess trots mycket hårdare misshandel än min Jos (Bl.a. inkl
tappningar och landningar på den medans man åkte inlines.... Så jag kan lugnt säga att
jag inte sörjer förlusten av Jens of Sweden något... tycker nästan det är synd att han ska fortsätta.
Känns lite som Sony...
TV utan logo, Xkr... TV med logo Xkr + 25%...
Mp3 utan JoSlogga... Xkr.... Mp3 med JoSlogga Xkr + Så mycket som man är dum att hosta upp...
Men det är ju bara min erfarenhet...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

ska vi resten av samhället betala för att han gör dåliga beslut och konkar?

J O S = S U X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dorre80
ska vi resten av samhället betala för att han gör dåliga beslut och konkar?

Ska vi?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dorre80
ska vi resten av samhället betala för att han gör dåliga beslut och konkar?

J O S = S U X

med den där mentalitet så hoppas du inte blir företagare. En väldigt stor andel företag lever aldrig mer än två år. Ska du på o klaga på de med eller ?

Permalänk

Jens som person verkar jävligt arrogant. Satt med sitt hånflin och skämde ut sig i debatten på SVT. Hade han på något sätt förberett sig? Har inget emot hans företag men som person verkar han vara ett rötägg.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

JoS-spelarna tycker jag inte om för jag tycker dom ser fruktansvärt fula ut. Sen litar jag inte på ljudkvalitéten.

Jens som person, bra att han lobbar mot CopySwede, men han är som sagt arrogant (och har sliskig röst :s).

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Om man säljer något för dyrt så kommer folk på en till sist och det var vad som hände med JoS och enda anledingen han bråkade med CopySwede var att pengarna inte fanns..

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Fan va skönt.

Jag är inte svartsjuk, hatisk mot människor det går bra för, men den killen hade verkligen fått i sig för mycket luft (Jens alltså).

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag är förvånad... det som förvånar mig är dock hans hjältestatus hos vissa efter hans teveframträdande angående nedladdning.

Hans inställning har ju ändrats något om man säger så:
http://www.realtid.se/ArticlePages/200506/08/20050608173451_R...

För mig är han bara en sprätt som jagar snabba pengar.

Permalänk
Medlem

Hmm, om ens jens of sweden-mp3 skulle gå sönder nu då ? Finns det då något företag att skicka den till som lagar den gratis ?
- Nej !
Eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Hmm, om ens jens of sweden-mp3 skulle gå sönder nu då ? Finns det då något företag att skicka den till som lagar den gratis ?
- Nej !
Eller ?

Läs deras pressrelease:
http://www.jensofsweden.se/documents/press_20050921_josab_swe...

- Jo!

Permalänk
Medlem

alltså seriöst nu får dom flesta här lugna ner sig, hur kan ni ha sånt hat mot ett företag. samma skit som mot telia å ms osv. lägg ner pls

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
med den där mentalitet så hoppas du inte blir företagare. En väldigt stor andel företag lever aldrig mer än två år. Ska du på o klaga på de med eller ?

nej det är för att de går till en domstol och får sina feta skulder strykna för att dagen därpå köra vidare med "samma" företag under nytt namn, helt utan ansvar gentemot tidigare kunder / leverantörer, och med en belastning på försäkringssystem och eller stat. De utnyttjar systemet helt enkelt, personligen hoppas jag att DU aldrig blir företagare med den inställning som du har.

Permalänk
Medlem

Dorre80: Är du både dum och blind. Hade du bland annat kollat på nyheterna igår så hade du vetat att alla gamla kunder kommer få fortsatt hjälp med sina produkter. Samtliga anställda kommer och få fortsatt anställning på det nya företaget.

Detta kanske vore läsa innan du öppnar din stora trutt nästa gång:

http://idg.se/ArticlePages/200509/20/20050920164138_CS/200509...

Permalänk
Medlem

oj kom jag åt en öm punkt? akta så du inte spräcker en aneurysm i skallen av all ilska!
jag kommer aldrig att gilla det sätt som en del oseriösa företag som ex Jos gör för att kringgå lagstiftning, sen vad beträffar dig och ditt dumförklarande av andra säger mer om dig själv, jag antar att du har självhävdelsebehov och blir sur för att andra inte tycker som du gör men det är väl ändå drastiskt att kalla någon för dum baserat på ett foruminlägg som du inte råkar hålla med om, tycker du inte det?

Permalänk
Medlem

Och att du inte kan ta till dig fakta är också okej i detta sammanhanget? Du påstod att de inte tar ansvar för tidigare kunder. JoS betalade ur egen ficka kostnaden för reparationer av defekta MP3-spelare, något som borde vara leverantörens ansvar i detta fallet. Vidare får gamla kunder fortsatt service av det nya företaget. Att de stoppar betalningen till en underleverantör som levererar defekta produkter är väl en ren självklarhet. Bara en idiot fortsätter köpa in produkter som inte funkar.

Permalänk
Medlem

det blir nog bra ska du se, men jag tycker verkligen du ska lugna ner dig lite, det finns ingen anledning att angripa andra forumanvändare för att deras åsikter går isär.

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan var servicen inte särskillt bra hos JoS innan konkursen och bara för att dom säger att dom tar ansvar så betyder det inte att dom faktiskt gör det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Knasterband

Hata han personligen eller hata hans produkter? Och varför, samt är det befogat?

Det är enkelt att säga att man hatar saker o ting utan att man har något att stödja det.

Nelio Nelio
Förstår mig inte på folk som dig, vill du försöka hamna i centrum och få uppmärksamhet eller något? Nu vet jag inte vad som ligger bakom ditt starka uttalande här men du borde tagga ner lite.

Ragnarok
Jag vet inte om du försöker skämta eller vad du nu än försöker, men jag tror knappast att du kan starta ett sådant företag själv. Eller ens skapa ett rykte utanför ditt eget kvarter så det skulle vara roligt o se vem som skulle klara sig bäst av er två.

-----
Jag har själv ingen mp3 spelare men jag känner folk som har olika modeller.

Edit:
Jag har nu läst mer i tråden och jag blir förvånad över hur vissa personer beteer sig som när dom skriver här.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHA !!!!

Permalänk
Medlem

De enda som är patetiska är de som "gått på" företagsiden och köpt jos i tron att få extra bra "svensk" kvalitet!