Call of Duty 2 demo idag.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag drog ner mitt demo i 1200kb/s

Och jag kan bara säge en sak JAG ÄLSKAR DETTA SPELET!!!!!
som inbiten call of duty spelare 3-4 timmar om dan så kan jag ju konstatera att grafiken har fått en rejäl uppgradering. Rökeffekterna tex var otroligt bra. Jag maxade alla settings i 1280x1024 och det flöt superbt fint. Detta spelet hade jag köpt så om det kostat 1000:-

Som vanligt i COD så håller ljudet och effekterna total toppklass det ger verkligen känslan av att vara mitt i skiten så att säga Kontrollen var med riktigt bra och gubben gör exakt vad man vill att han ska göra, när man vill att han ska göra det.

Jag ger detta demot 5 av 5 möjliga Dremlar!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Det som aldrig sviker i Call Of Duty är det fantastiskt enkla systemet för Prone/crouch/stand. Så otroligt bekvämt och det fungerar perfekt i detta spel också. Jag förväntade mig ingen spel-revolution, utan snarare samma action-laddade gameplay som infunnit sig i de tidigare titlarna. Och banne mig, det var action!

Call of duty är nog den enda serien som verkligen lyckats att få en helt scriptad story att verka så fantastisk. Nu kunde jag inte spela spelet på några vidare höga settings, så jag får vänta med grafik-utlåtandena(trots att det såg hyffsat snyggt ut i 800x600, normal settings 0xAA). Men jeezuz, detta kommer man sysselsätta sig med ett bra tag framöver. Hoppas innerligen att MP-delen håller samma höga klass som dess föregångare!

Demo-betyg : 8.9/10

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Sötast

Håller med personen ovan, spelet är underbart....

Permalänk
Medlem

Hackande graffe kan jag inte hålla med om 1024/768 8ggr aa 16 af allt övrigt på max 100% flyt spelet verkar helt ok måste testa mer innan betyg.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag drog ner mitt demo i 1200kb/s

Och jag kan bara säge en sak JAG ÄLSKAR DETTA SPELET!!!!!
som inbiten call of duty spelare 3-4 timmar om dan så kan jag ju konstatera att grafiken har fått en rejäl uppgradering. Rökeffekterna tex var otroligt bra. Jag maxade alla settings i 1280x1024 och det flöt superbt fint. Detta spelet hade jag köpt så om det kostat 1000:-

Som vanligt i COD så håller ljudet och effekterna total toppklass det ger verkligen känslan av att vara mitt i skiten så att säga Kontrollen var med riktigt bra och gubben gör exakt vad man vill att han ska göra, när man vill att han ska göra det.

Jag ger detta demot 5 av 5 möjliga Dremlar!!!

[WP@]Wolverine spelar du mp? Du sitter ju o lirar nästan lika mycket som jag varje dag

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seawally
[WP@]Wolverine spelar du mp? Du sitter ju o lirar nästan lika mycket som jag varje dag

Jepp jag lirar varenda natt på [Tatakai]PUBLIC2 ip: 83.142.49.36:29960 Nickar [SWEC]WOLVERINE så det blir inte svårt att hitta mig

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Testpilot

Shit, det här var ett grymt spel, dock saknar jag miljöerna från ettan, vill ha Stalingrad igen

Riktigt bra ljud med och bra att man hade tillgång till många vapen fast det bara var ett demo.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Räkna med att både grafiken och ljudet kommer bli bättre i den färdiga utgåvan. Så var fallet med ettan då de spar in på storleken av demot.

[WP@]Wolverine: Jag får la hålla kik på servern o piska lite

Edit: eller inte, jag pingar ~40 på 95% av alla europeiska servers... på just den pingar jag 200.. iaf ikväll

Visa signatur

| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Räkna med att både grafiken och ljudet kommer bli bättre i den färdiga utgåvan. Så var fallet med ettan då de spar in på storleken av demot.

Come Get Some!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Come Get Some!!!

Ska ske! nickar dahl eller om det går dåligt skrattfnatt

Nu är det bäst att sova... har suttit med demot o lekt alldeles för länge nu. naj naj

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska genast installera 1:an igen och så möts vi idag när månen står som högst

Permalänk
Medlem

tankar det nu ska vi se vad det går för
riktigt bra va det grym graffe..då bokade man inte det i onödan då

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

1200kb/s med 8mbit

Permalänk
Medlem

1:an stödde inte co-op så det skippade jag (jag bojkottar alla spel som inte stöder co-op)

kommer 2:an ha co-op?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
1:an stödde inte co-op så det skippade jag (jag bojkottar alla spel som inte stöder co-op)

kommer 2:an ha co-op?

Blir väl ganska mycket bojkottande då tyvärr...
Vet inget om CoD2 dock, men det lär väl inte heller stödja det precis som den stora mängden spel där ute.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

http://www.gamershell.com/download_10902.shtml
Sitter och tankar nu, klar om 15 min, men blev väldigt upprörd med tanke på att dom flesta swecare verkar tycka att spelet suger, var det verkligen så dåligt???

Jag menar 1:an var ju lätt världens bästa Krigs FPS spel alla kategorier, så 2:an kan väll då rakt inte bli sämre, eller har jag fel?

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Avstängd

gillade du 1an finns det ingen anledning att inte gilla detta

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Här kommer några screenshots som jag precis tagit.

Permalänk
Medlem

Hur är snabbheten i etta spel? Call of Duty var ju omänskligt snabbt i förhållande till eminenta Medal of Honor: Allied Assaault.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Kan tillägga att ni kan köpa cod2 med fri frakt genom att förhandsboka nu.
Vi på www.callofduty.se har ett samarbete med cdon som kommer gynna den Svenska cod communityn. In och läs!

//dahl

spelar du i clanen LOG ? isåfall vet du vem jag e TheFinnishFlash

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Sötast

Mums, lirade just igenom demot igen på svåraste nivå och öronskärande volym Helt undebart

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: eller inte, jag pingar ~40 på 95% av alla europeiska servers... på just den pingar jag 200.. iaf ikväll

Mm, det hoppas jag för det såg för jävligt ut.

Permalänk
Medlem

Det hackade rätt mycket. BF2 flytter mycket bättre för mig iaf med ungefär samma inställningar. Klart detta är singelplayer men skulle AI ta så mycket kraft eller är denna grafikmotor så kass? Står ju ifs pre release eller nåt sånt så kan var kasst optimerat men det kändes endå som det flöt för dåligt.

Annars så är jag besviken. Spelet verkar lite "barnslig" med skrik typ "jag fick honom!". Känns som CS i ökenmiljö...

Att man tål lika mycket som supermen är lika löjligt. Spelade ifs på medel men kändes som man var odödlig typ. Vet inte varför men gillar inte spelet direkt. Ettan kändes mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Man tycker ju att fps nuförtiden borde ha det som obligatoriskt att ha en fysikmotor i men nej, ett efterlängtat spel som släpps i slutet av 2005 har ingen fysik att tala om överhuvudtaget. Känns väldigt svagt minst sagt.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dual
Man tycker ju att fps nuförtiden borde ha det som obligatoriskt att ha en fysikmotor i men nej, ett efterlängtat spel som släpps i slutet av 2005 har ingen fysik att tala om överhuvudtaget. Känns väldigt svagt minst sagt.

Såg någon på ett annat forum som hävdade att man sett fysik "in action" i nån av filmerna, och resonerade att det kanske bara är bortplockat från demon, precis som vissa grafikeffekter etc.

Ska testa själv om en halvtimme eller så. Glad att jag fått ner förväntningarna ordentligt av att läsa feedback från andra, kanske inte blir lika besviken nu.

Kommer ihåg att jag blev besviken på original CoD att det redan på den tiden kändes hyfsat omodernt utan fysiken och med vegetation som inte rörde sig etc

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

nån som vet anledningen till varför det hackar så mycket på min dator (sign). Har inget annat igång när jag spelar och jag tycker att jag borde kunna spela utan att det ständigt hackar när jag kör med absilut lägsta inställningar. Nu vill jag gärna köra med högre, men allt hackar, inte lika mycket men ändock väldigt mycket.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
nån som vet anledningen till varför det hackar så mycket på min dator (sign). Har inget annat igång när jag spelar och jag tycker att jag borde kunna spela utan att det ständigt hackar när jag kör med absilut lägsta inställningar. Nu vill jag gärna köra med högre, men allt hackar, inte lika mycket men ändock väldigt mycket.

hehe det ska inte hacka, jag kör med höga inställningar o ligger mellan 40-50 fps

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Verkar vara skumt optimerat till vissa configar...

Kör A-64 3700+, 2048 ddr, 6800GT 256 och jag har sisådär 20-30 fps genom hela demot :/

Edit: Ska prova byta drivers, hmm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
hehe det ska inte hacka, jag kör med höga inställningar o ligger mellan 40-50 fps

Väldigt mystiskt. får testa köra in ATis 5.9 drivisar. tror inte 5.8 kan va för gammalt dock.

får runt 15-25 fps i absolut lägsta inställningarna. Ökar jag till 800x600 upplösning så får jag runt 10-15... inte så himla kul. Får kika på det när jag kommer hem från jobbet dårå.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Avstängd
Citat:

Väldigt mystiskt. får testa köra in ATis 5.9 drivisar. tror inte 5.8 kan va för gammalt dock.

får runt 15-25 fps i absolut lägsta inställningarna. Ökar jag till 800x600 upplösning så får jag runt 10-15... inte så himla kul. Får kika på det när jag kommer hem från jobbet dårå.

haha ! nått är knas skiv gärna om du hittar felet
EDIT: om jag tittar ner i marken har jag över 100fps

Visa signatur