Permalänk
Medlem

Sista kollen nu innan datorköpet!

detta går på 11182

sedan ska jag tänkt köpa denna skärm från webhallen

http://www.webhallen.com/prod.php?id=29304

ser det bra ut? jag har inte överklockar förut men jag tänker nog klocka den lite, men kanske ingen stor klockning... gärna lite komentarer, vill beställa den imorn

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men, för ungefär 300kr till får du en 3700+ San Diego

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ser bra ut men, för ungefär 300kr till får du en 3700+ San Diego

kollade på det å då får jag betala 500kr extra, men vad jag har hört så kan man klocka upp vince till en san diego för dom är mer klockvänliga vilket jag tänker försöka göra

gärna fler kommentarer

Permalänk
Medlem

ser äckligt bra ut. Grattis! Tänkte bara på esd-band, kylpasta, runda ide kablar är ju heller inte fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazzza
kollade på det å då får jag betala 500kr extra, men vad jag har hört så kan man klocka upp vince till en san diego för dom är mer klockvänliga vilket jag tänker försöka göra

gärna fler kommentarer

Ehh . tror det är svårt att klocka upp Cashen .. en 3500+ har 512 Kb cashe medans 3700+ har 1mb . vilket är betydligt mer än 3500+ dessutom klockar sandiego som Fa'en :\

Permalänk
Medlem

större HDD ?

Visa signatur

[AMD sempron 2800+ @ 2 Ghz][1,25 GB "unknown" RAM][Club3D Radeon 9550][Samsung HD@120 GB]

Permalänk
Medlem

Jag kan fixa en Acer AL1714, diskettstation, Zalman fläkten och en annan DVD spelare till ett bättre pris. Även bättre frakt priser. Kanske kan fixa något mer till bättre pris om jag letar.

Det är inget begangnat och garantier på allt! Det är genom ett företag.

Snabba leveranser också.

Om du är intresserad, så kan du kontakta mig!

Msn/mail: erikzzzon@hotmail.com
Telefon: 0737 85 86 68

Mvh
Daniel Eriksson

Visa signatur

Dex111: Acer Aspire 3003LMi
Epx350: AMD Athlon 3500+ | 1024mb | 200Gb | gt6600 128mb
Epx170: Intel P4 1,7GHz | 256mb | 80Gb

Permalänk
Medlem

humm får väll kanske bli en x2 då, jag känner inte att jag behöver någe mer hårddisk, får jag brist på plats så har jag en extern hårddisk jag kan lägga lite på som lagring

Permalänk
Avstängd

Det såg väldigt bra ut!
San diego klockar bättre än venice ska du veta
Du tog bara en 1024mb sticka. Då antar jag att du kommer köpa en till snart?

Permalänk
Medlem

nä hur visste du det?

Permalänk
Medlem

Köp en dvd brännare direkt.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

har en extern dvd brännare redan

Permalänk
Medlem

det finns både billigare och bättre processorkylare än zalman 7700cu.

tt big typhoon, till exempel.

zalmans design av kylflänsar var bäst för några år sedan, men nu har det kommit nya modeller, och avsaknaden av heatpipes i zalmans 7x00-serie märks för mycket.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
det finns både billigare och bättre processorkylare än zalman 7700cu.

tt big typhoon, till exempel.

zalmans design av kylflänsar var bäst för några år sedan, men nu har det kommit nya modeller, och avsaknaden av heatpipes i zalmans 7x00-serie märks för mycket.

tt big typhoon är för socket 775, inte 939 och har du inte kollat på testerna? det presterar ju skitbra på allihopa, nej du denna fläkt tänker jag ha

Permalänk
Medlem

San diego och bätre minnen. Fick min kompis att byta till det i ett liknande paket, han ångrar sig inte.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

vilka minnen ska det vara då? jag kan väll säga som så att köper jag en san diego så går jag redan över min buddget och kanske inte har råd att köpa datorn

Permalänk
Avstängd

3500+ och 3000+ klockar ~lika bra så en 3000+ kanske vore lite pengar över?
minnena du valt är lika bra som alla andra value minnen.

EDIT: "tt big typhoon är för socket 775, inte 939 och har du inte kollat på testerna? det presterar ju skitbra på allihopa, nej du denna fläkt tänker jag ha"

TT Big Typhoon passar på socket 939 och kyler bättre i vissa tester än zalman's CNBS9500led

Permalänk
Medlem

Re: Sista kollen nu innan datorköpet!

Veckans klipp på Antec Sonata II på Datorbutiken, endast 1095:-:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTSONATAIIB...

Ska du ändå ha en processorfläkt (Zalman) så kan du köpa processorn bulkad för 250:- billigare.

Citat:

http://img185.imageshack.us/img185/5235/komplett24dz.jpg
detta går på 11182

sedan ska jag tänkt köpa denna skärm från webhallen

http://www.webhallen.com/prod.php?id=29304

ser det bra ut? jag har inte överklockar förut men jag tänker nog klocka den lite, men kanske ingen stor klockning... gärna lite komentarer, vill beställa den imorn

Permalänk
Medlem
Citat:

tt big typhoon är för socket 775, inte 939 och har du inte kollat på testerna? det presterar ju skitbra på allihopa, nej du denna fläkt tänker jag ha

sheesh, jag säger oftast inte saker om jag inte har koll

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309233&cks=PRL

Thermaltake Big Typhoon CPU-Fläkt Clips till LGA775, K8, P4, och K7

k8 är s754, s939 och s940.

zalman cnps7700cu må prestera bra, men inte bättre än andra i sin prisklass.
kolla runt lite på nyare recensioner (där inte zalman är den nyaste kylaren). där är andra bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sista kollen nu innan datorköpet!

jag har redan beställt datorn nu, det fick bli en 3700 san diego så köpte jag zalman, den bör duga gått och väl efter som att jag ändå inte tänker klocka så jättemycket...

jag vill tacka för alla kommentarer, kommer nog bli ett rejält lyft från mitt nuvarande system, pentium 4 1,4ghz, geforce 2 64mb och 256s-dram

Permalänk
Medlem

hehe, det kan jag garantera ;P

Visa signatur