[BF2] Finns intresset för lite SERIÖSARE public?

Permalänk
Medlem

[BF2] Finns intresset för lite SERIÖSARE public?

Hej!

Efter att ha spelat BF2 ihärdigt ett par dagar sen man dammade av det och började köra igen så har jag upptcäkt följande dilemma:

• Det finns inga bra SVENSKA lågpingande servrar

• Dom som finns är alltid tomma

• Dom servrar man lirar på är oseriösa och laggiga

• Bara massa "-=[ABC]=- | Shachahsdhasdh 1337" tyskar överallt

Detta är alltså ingen rankad server, utan en server där man kan lira seriöst utan massa fragkåta idioter som inte lyssnar på commandern eller bara springer runt för sig själva

Säg till om du är intesserad av TAKTIK, SAMARBETE och LAGANDA där man spelar för lagets bästa, inte för sina 100 frags

Citat:

Servern är uppe! (SS - Seriosa Svennar)
IP: ss-bf2.mine.nu
PASS: golvlampa

Forumet uppe! http://ss-bf2.mine.nu

Kom in och spela!

Permalänk
Medlem

Givet!!
Jag är på, inte ikväll dock, skall bort på middag och morrn förmiddag är det dags för ominstallation och utvärdering av det nya 7800GT:t

Ibland lär man ju lira på lite rankade servrar också, men visst det låter som en kanon ide!!

Permalänk
Testpilot

Inga svenska med låg ping? finns ju exempelvis 8st BBB-servrar sen har Datorbutiken typ 4st och mer finns det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Verkligen!

Det finns absolut intresse, har i princip slutat spela BF2 På grund av alla utländska highpingers som laggar ner våra svenska servrar

Permalänk
Medlem

Som sagt...BBB har ett gäng servrar..alltid i stort sett fulla med folk. Gillar #7 speciellt bra. Den heter closecombat och de innebär att man spelar 32 spelare på 16 spelarkartor. De blir riktigt mkt röj och man slipper bli ifrånkörd av nån som bara måste åka själv i en APC hela tiden.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk

ONE har även ett antal bra servrar, vet ingen som överstigit 80 iaf...

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Jag med! lagspelare är ju alltid bäst om du vill lira BF2....so u can count on me.........

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag tror att BF2 kommer ha stöd för The All Seeing eye efter patchen nästa vecka. Då kommer det inte vara ett problem att finna snabba svenska servers längre =D

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Jag tror att BF2 kommer ha stöd för The All Seeing eye efter patchen nästa vecka. Då kommer det inte vara ett problem att finna snabba svenska servers längre =D

Va? ASE har ju funkat hur länge som helst med BF2, jag använder det jämt. Helt värdelöst att sitta och leta i spelets browser.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Kul att intresset finns.. jag ska se om jag kan starta upp i helgen eller om jag måste vänta tills i veckan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Kul att intresset finns.. jag ska se om jag kan starta upp i helgen eller om jag måste vänta tills i veckan

Igång ännu eller?

Börjar bli riktigt less på public.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en bra idé.

Permalänk
Medlem

Ja, äntligen.. mycket bra jobbat.. jag är med i alla väder.

EDIT: såg några som snackade om ACE, jag använder ACE och guuuud vad många BF2 servers det finns.. måste vara typ 50 svenska bara, jag har även ett program där du connectar till en server genom ACE om det är någon som behöver, använder det flitigt.. behöver inte komma ihåg massa IP nummer osv.
PM:a mig om ni är intresserade av programmet. (eller det kanske är gammalt nu)

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

/me vill gärna ha programmet

Permalänk
Medlem

Det var verkligen en bra idé!

Permalänk
Medlem

Datorbutiken har rätt bra rankade servrar...

Permalänk
Medlem

Jag är hemskt intresserad och kan nog dra med en till iaf. Så bara säga när den dras igång

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Ja, äntligen.. mycket bra jobbat.. jag är med i alla väder.

EDIT: såg några som snackade om ACE, jag använder ACE och guuuud vad många BF2 servers det finns.. måste vara typ 50 svenska bara, jag har även ett program där du connectar till en server genom ACE om det är någon som behöver, använder det flitigt.. behöver inte komma ihåg massa IP nummer osv.
PM:a mig om ni är intresserade av programmet. (eller det kanske är gammalt nu)

Behövs inget extra program, det enda man behöver är ASE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
/me vill gärna ha programmet

ASE finns att tanka här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Behövs inget extra program, det enda man behöver är ASE

ASE finns att tanka här.

JoJo.. men kan du connecta direkt till en server igenom ACE? tror inte det va..

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väl precis det ASE gör? Plus att det visar extra information om servrarna utan att man behöver logga in på den för att se allt. Med andra ord, ASE gör exakt samma sak som du gör när du går in i spelet och väljer en server genom den inbyggda browsern.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Testpilot
Citat:

Dubbelklicka på en server i listan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej.. om allt går enligt planerna så kommer servern upp imorgon bitti

Permalänk
Hedersmedlem

Jag springer mest omkring och dör hela tiden så jag får nog inte vara med.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Vila i frid

Har köpt bf2 för några veckor sen, men sen när jag kom hem så kom jag på att jag plockade ur dvd'n några dagar tidigare.
Inte orkar sätta i den igen, men jag ska ta och göra det, sen är jag på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Det är väl precis det ASE gör? Plus att det visar extra information om servrarna utan att man behöver logga in på den för att se allt. Med andra ord, ASE gör exakt samma sak som du gör när du går in i spelet och väljer en server genom den inbyggda browsern.

Så du menar att du kan välja att connecta till en server med ACE och komma direkt in i servern?

Blir det inte så här för er, väljer en server med ACE, dubbel klickar på den, BF2 startar du får välja Multiplayer el. Singelplayer m.m

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Datorbutiken har rätt bra rankade servrar...

Jo, men den enda nackdelen är att de inte har VOIP aktiverat. Det förstör lite av lagspelet om man inte kan kommunicera med varandra utan andra program trots att spelet har röstkommunikation inbyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Jo, men den enda nackdelen är att de inte har VOIP aktiverat. Det förstör lite av lagspelet om man inte kan kommunicera med varandra utan andra program trots att spelet har röstkommunikation inbyggt.

då kör man bara med ventrilo, teamspeak eller liknande...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Tycker ni att vi ska köra vo-ip eller ett externt "pratprogram"?

Permalänk
Medlem

Kör vo-ip, smidigare så

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
då kör man bara med ventrilo, teamspeak eller liknande...

Jo, men hur funkar det på public? Fördelen med VOIP är att du bara behöver ansluta till en squad för att kunna snacka med personerna i den.
Om man däremot är ett gäng som vill lira tillsammans så är ju helt klart ventrilo eller liknande en fördel då man kan snacka med varandra oberoende av squads, men om man lirar public helt ensam och fortfarande vill ha röstkommunikation och teamwork så är ju VOIP att föredra.