Chassi nätaggregat, cd-rom,diskettenhet och brännare tar jag från den gamla datorn... Datorn ska ligga runt 9000 kr och jag undrar om dessa delar passar, om jag ska byta några delar för att den ska bli bättre och om mitt chassi och de "gamla" delarna passar. tach på förhand
offtast är det vädligt mycket bättre att ha 2 st ram minnen.. 2 * 512 t.ex. om du inte tänker köpte en till gig så de blir 2 * 512 inom en framtid..
Annars ska du se upp med nät agget.. kolla på vad den går på och att det är ett sjysst märke.. Den ska inte vara mindre än 350W kan jag nog säga.. gärna runt 450 +..
Sen minnet.. dela gärna upp det till 120 * 2.. då slipper du att dne laggar för C discen är full...
Chassit vet jag itne heller om de funkar eftersom jag inte vet märke hur gammal den är etc..
Du borde även skaffa en DVD om den inte CD-romen är en DVD-rom också.. eftersom snart alt kommer lagras på en dvd..
Visa signatur
Kristofer
AMD 4000+, Asus GeForce 7800 GTX, Asus A8N (nForce 4 Ultra), 2 X 512 A-DATA pc3200, 2X160 Hitachi + 80 gig.