Tickande fläkt ljud
Undrar varför min fläkt tickar så för jävligt. stör mig rejält på det... låter som ett jävla lisebergshjul som ska välja nummer..
Hade först ATI x800 standardkylningen o den funkade prima gjorde inte ett dB sen bytte jag moderkort, samtidigt som jag köpte en Zalman 7700 cu för att få tyst på datorn.. men så tickade grafikkfläkten för jävligt som sagt.. så jag köpte en sån där Vf700 grafikkortsfläkt till grafikkortet, satte fast dem helt enligt instruktionerna sen när jag testar köra den i silent mode så äre EXAKT SAMMA TICKANDE LJUD (Identiskt) Jag undrar va i h******* som gör detta ljud? Kan det va moderkortet som drar mer ström än de förra och får nätagregatet att skicka ut ojämn ström till fläkten..?
(Prövade ta ut grafikkortet o köra bara fläkten i ett gammalt nätag... de verkade inte ticka elelr låta där man då låg ioförsej grafikkortet ner och den datorn är lite högljudd)
som sagt så går detta tickande ljud mig på nerverna... tänkte de va nån lös komponent i datorn kanske som vibrerade.. men lol (knappast, kollat det också) Är det ett nytt nätagregat jag ska ha kanske? eller får jag fortsätta lida med det här?
(300 W agregat från inet.. har en AMD S754 2.2ghz och Connect3d radeon x800 pro AGP Moderkort: Asus k8n E-deluxe) båda säger att man borde ha minst 300 W. så de kan ju va det... eller felaktig nätdel..vet att vissa andra med ATI x800 och lägre har ett tickande ljud på sina fläktar! mEN INTE MED EN HELT NY ZALMAN FLÄKT !