Permalänk
Medlem

Vad tycks om detta vattenkylningspaket?

Fick lite pengar över och tänkte kanske köpa ett nytt chassi och lite vattenkylning.
Vad tror ni om detta? Är det något jag saknar eller borde ändra på? Detta är alltså från dangerden.com
Gillar ni dangerden eller borde jag köpa av någon annan?

CPU Style: RBX AMD64 754/939/940 CPU Base Material: Copper Top Style: Brass Top TDX or RBX Video Card Water Block: *NEW* Acetal MAZE4 GPU (except AIW and 6800) Chipset Water Block: MAZE4 Chipset Block Fitting Size: 1/2 OD Fitting for 1/2 ID Tubing Radiator: Black Ice XtremeII - Blue Fans: 2x Papst 120mm Fan Pumps: Eheim 1250 with 1/2 Adaptors Tubing: 10 Feet of Tygon Reservoir: Dual 5 1/4 Bay UV Green Reservoir Water Additives: 12oz Zerex Super Coolant Hold Down Style: Standard Stainless Steel Hold Down Danger Den Fillport: Blue Anodized Fillport Misc: 12 Hose Clamps Totalt: $382.34 + moms och frakt

Som chassi hade jag tänkt mig ett Lian-Li PCV2000
Duger detta? Vill gärna ha ett tyst, rymligt och snyggt aluminiumchassi under 3000 kr. Som självklart skall vara lämpligt för vattenkylning.
Funderar annars på en Yeong Yang-kub, bara för att det är så häftigt.
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1516&session=b40d21...

Permalänk
Avstängd

chassiet tycker jag är för dyrt.
köp ett x warrior för 600kr istellet.
fast om du köper ett billigt chassie så kanske du kan satsa på vapochill för då får du det riktigt kallt om du ska klcoka!

Permalänk
Medlem

Chassit är helt rätt om man har pengarna (värt att till och med att spara till...)

Enda synpunkten gäller radiatorn, Black Ice XtremeII, vilken är rätt så tjock och tätfenad. Det är med andra ord tungt att trycka/suga kylluft genom, vilket innebär att man får ha fläktarna på någorlunda höga varvtal.
Detta kan sabba eventuell önskad tysthet...

Har du plats så kör helst med fläktar på båda sidor om radiatorn (Black Ice XtremeII), ena sidan blåser, andra sidan suger.
Då kan man utan problem få ett ordentligt luftflöde genom denna radiator.

Eller så köper du en 38mm. tjock fetingfläkt, typ Delta, som har högre tryck-kapacitet.

edit. stavning

Permalänk
Medlem

köp ett cooler master stacker chassi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
chassiet tycker jag är för dyrt.
köp ett x warrior för 600kr istellet.
fast om du köper ett billigt chassie så kanske du kan satsa på vapochill för då får du det riktigt kallt om du ska klcoka!

Säkert ett bra chassi men det ser lite "fjortis" ut tyvärr, känns som ett nerbyte när jag har ett Lian-Li.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kefil
Chassit är helt rätt om man har pengarna (värt att till och med att spara till...)

Enda synpunkten gäller radiatorn, Black Ice XtremeII, vilken är rätt så tjock och tätfenad. Det är med andra ord tungt att trycka/suga kylluft genom, vilket innebär att man får ha fläktarna på någorlunda höga varvtal.
Detta kan sabba eventuell önskad tysthet...

Har du plats så kör helst med fläktar på båda sidor om radiatorn (Black Ice XtremeII), ena sidan blåser, andra sidan suger.
Då kan man utan problem få ett ordentligt luftflöde genom denna radiator.

Eller så köper du en 38mm. tjock fetingfläkt, typ Delta, som har högre tryck-kapacitet.

edit. stavning

Blir nog det chassit, kollade lite gallerier, verkar gå perfekt att klämma in vattenkylning med en lite större radiator.
Överklockning intresserar mig inte alltför mycket längre, vill hellre ha en tyst dator.
Vill alltså helst ha en radiator som passar bra med två eller fyra ganska tysta fläktar, vilken bör man välja då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
köp ett cooler master stacker chassi

Ett riktigt bra chassi, men kalla mig trångsynt, tyvärr är det för mycket stål i det chassit.

Tackar för svaren, blir troligen Lian-Li-chassit, byter nog ut radiatorn.

Permalänk
Medlem

dual heatercore.(om du får plats kan du ju alltid ha två:D)

Visa signatur

vill ha: s12 430w, ati silencer, scythe ninja. då fan ska det bli tyst på fanskapet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicknet
dual heatercore.(om du får plats kan du ju alltid ha två:D)

eller hur!

Permalänk
Medlem

Du måste tänka på en sak, dom kör 110 volt i usa! så ska du ha en sådan pump så får du köpa från sverige!, om den inte är 12v baserad.
Så, se dig för där, du kan råka köpa en 110volts pump som du inte ens kan använda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite och jag tror jag köper både från dangerden och gtek.
Block, radiator, slang, tank osv från dangerden.
Chassi, fläktar, pump osv från gtek.
Åker man väl på moms och skit från tullen också

Permalänk
Medlem

Mmm, dual heatercore.

Iwaki pump?

Chassi om du orkar vänta: Stacker 830

Plats med 9x120mm fläktar. Perfekt till dual dual heatercore ^^
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313972&cks=SER

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Mmm, dual heatercore.

Iwaki pump?

Chassi om du orkar vänta: Stacker 830

Plats med 9x120mm fläktar. Perfekt till dual dual heatercore ^^
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313972&cks=SER

Det chassit var nytt för mig, verkar ganska intressant, bra kylningsmöjligheter.
Designmässigt tycker jag inte det kommer i närheten av ett Lian-Li, kvalitetsmässigt vet jag inte, men kan tänka mig att det innehåller en hel del stål, som föregångaren.

En anna sak jag tänka på är att det ger väldigt bra effekt med stor tank va?
Funderade på om man inte skulle installera dubbla "dual 5 1/4-tankar", tar alltså upp 4 stycken 5 1/4-platser, då har man 3 kvar. Borde väl göra ganska mycket för tempen?

Permalänk
Medlem

kör heldre med 2 st radiatorer.

Permalänk
Medlem

Jag har nyss fått mitt PC-V1000, helt underbart chassi.
Tvekar på att du skulle bli missnöjd med storebrorn till det.

Permalänk
Medlem

underbart chassi, rymligt och komponenterna är iskalla.

Visa signatur