F.E.A.R optimeringshjälp

Permalänk
Medlem

Flyter på ganska så bra. Med Absolut allt på max, AA samt AF på max i 1280*960 så får jag följande:

Verkligen snyggt det här spelet..

Visa signatur
Permalänk

Nice!

Visa signatur

i7 6700k // 16 GB Corsair Vengeance // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Själv kör jag 1152x864, allt max utom soft shadows och volumetric lights som är på medium, ingen AA, 2xAF. Fungerar bättre än vad jag hade tänkt mig faktiskt, får ungefär 70 fps i performance test då.

Edit: Det är minnesoptimerat också tycker jag, räcker gott med 1GB.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Är det bättre optimerat än demot då?

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Ett litet screenshot från början av spelet..... ganska snyggt. Lirar i 1280x960, 4xAA, soft shadows off allt annat på högsta. Flyter på bra.

Permalänk
Medlem

Själv så håller man på att Installera nu, blir en scary night!.

Permalänk
Medlem

det flyter bra på min 2400+, 1gb, x700
ligger väl på runt 30fps avg.
kör maximum på några saker, shadows off, ingen aa af.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att denna tråden inte blir låst när en annan FEAR-tråd blev låst och skaparen avstängd?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Ganska konstigt att han blev avstängd....FEAR finns ju redan att köpa ute i butikerna för ett par dar sen...

Permalänk
Medlem

Precis beställt det från Webhallen, förbeställde även CoD2 och S.T.A.L.K.E.R.
Hoppas som fan på F.E.A.R.

Så det finns alltså redan ut i handel då, hm.. hoppas jag på att kanske få spelet innan helgen då iaf.

Se hur det fungerar med mitt nya system. Demon fungerade jävligt bra iaf på höga inställningar, minns dock ej vad jag hade, men för mig jag hade högst på det mesta, kanske inte AA och AF.

aja vi får se...

Hur tycker ni som spelat spelet hittils att det är då?

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

För att moderatorerna kanske inte förstod att det var många butiker som antingen struntade i release-datumet eller inte insett vilket datum det var (Iofs brukar det ju stå väldigt tydligt på utsidan av karongen som spelen kommer i.).

För att återgå till det egentligen handlar om. Tryckte just in 7805 eftersom jag tyckte att så här bedrövlig prestanda borde man inte ha, och voila jag ökade antalet fps rejält. 8184 är ett gigantiskt NO NO iaf för mig och har för mig att 7801 inte heller var så bra.

Nu med 7805 har jag dragit upp lite inställningar till max samt kör med 2xAA och 4xAF. Notera att de flesta kör jag på medium, texturerna är på max nu iaf. Nu har jag mellan 33-100 rätt mycket samt det droppar neråt 20-30 ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Hur tycker ni som spelat spelet hittils att det är då?

Läskigt, actionfyllt och alldels... Alldeles underbart!

Permalänk
Medlem

gott mos webhallen har skickat spelet idag..längtar längtar men dyrt 618 kr

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Flyter på ganska så bra. Med Absolut allt på max, AA samt AF på max i 1280*960 så får jag följande:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/Fear1.JPG

Verkligen snyggt det här spelet..

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/Fear2.JPG

Det testat är jävligt långt ifrån in-game upplevelsen . Jag fick 74% över 40fps med allt på högsta och 1280*960 i testet men ändå gåre under 30 när det dyker upp många fiender i slow-motion (vilket det gör hela tiden).

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att 2xPistol är det hårdaste vapnet i spelet? (Så långt jag har spelat iaf)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Det testat är jävligt långt ifrån in-game upplevelsen . Jag fick 74% över 40fps med allt på högsta och 1280*960 i testet men ändå gåre under 30 när det dyker upp många fiender i slow-motion (vilket det gör hela tiden).

http://img96.imageshack.us/img96/3956/untitled2ep.jpg

Har inte haft något som helst lagg eller hack fast jag spelat det med dessa inställningar, kör kortet i 520/600.

Du hade fått 7133p i mark05 och jag 8092 så det skiljer lite i prestanda mellan våra burkar också.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Har inte haft något som helst lagg eller hack fast jag spelat det med dessa inställningar, kör kortet i 520/600.

Du hade fått 7133p i mark05 och jag 8092 så det skiljer lite i prestanda mellan våra burkar också.

Jag får heller haft något lagg lr hack men jag märker frame drops direkt när de börjar gå under 30-35 fps . Och Med tanke på att jag fick bättre resultat än dig så jag tror knappast du har bra fps i tung strid med de där inställningarna . 3d mark är defenivitvt inget som visar hur bra prestadan blir i spel eftersom cpu:n påverkar mera där

Men det jag ville få fram var att just det testet var långt ifrån själva spelet som mycket mera action fyllt och krävande

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Är det bara jag som tycker att 2xPistol är det hårdaste vapnet i spelet? (Så långt jag har spelat iaf)

jo det var ju läckert i början, ger mycket skada, men vapnet jag använt mest är hagelgeväret, tar kål på alla fiender, levande som robotar samt att det flyger kroppsdelar

men hårdaste vapnet är ändå "railgunnen", härlig zoom också.

lirade klart spelet i eftermiddags, slutet är som gjort för en uppföljare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
jo det var ju läckert i början, ger mycket skada, men vapnet jag använt mest är hagelgeväret, tar kål på alla fiender, levande som robotar samt att det flyger kroppsdelar

men hårdaste vapnet är ändå "railgunnen", härlig zoom också.

lirade klart spelet i eftermiddags, slutet är som gjort för en uppföljare

Jag har alltid ratat hagelgeväret.. Det kändes som som pistolerna + det där geväret med 45-skotts magasin och spikgeväret (eller vad det nu är) funkade bättre överlag Men nu är det för sent för att jag ska våga mig på att spela mera.. Jag tar det i etapper så räcker spelet längre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Jag får heller haft något lagg lr hack men jag märker frame drops direkt när de börjar gå under 30-35 fps . Och Med tanke på att jag fick bättre resultat än dig så jag tror knappast du har bra fps i tung strid med de där inställningarna . 3d mark är defenivitvt inget som visar hur bra prestadan blir i spel eftersom cpu:n påverkar mera där

Men det jag ville få fram var att just det testet var långt ifrån själva spelet som mycket mera action fyllt och krävande

Det jag påstår är vilket jag nog märker bäst själv då jag använder den här datorn är att jag märker absolut inget "problem" med burken när jag kör varken vanligt eller slowmo i lugna/hårda strider. Flyter på hur fint som helst och inga märkbara "drops".

Varför jag kör på högsta är bara för att jag vill njuta av hela spelet och alla effekter, varför snåla när man kan det?

Sen borde min burk prestera lite högre då jag kör prollen i 2.40ghz (3800+) och kortet klockat, har dessutom 1gb mer ram än dig.

Har heller inte påstått att varken 3dmark eller testet i spelet vissar nånting överhuvudtaget eller visar vad som är bättre än vad, alla tester är ju olika, 3dmark kör jag utan några andra program igång medans detta test kördes med mirc, teamspeak, msn och sådant igång, vilket jag använder när jag spelar. Det som kan tänkas vara en flaskhals på vissa tester är min hårddisk, men ska skaffa en Raptor istället.

Men 1000p i 3dmark är alltid nånting, annars skulle ju inte folk använda programmet till just det, att se vad olika datorer presterar.

Din dator kanske kraxxar i tyngre lägen som hårda strider medans min är jämn hela tiden även fast båda funkar hur bra som helst, det har ju mycket o göra med vilken hårdvara man använder och hur mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

undrar om det kommer att flyta med min nya dator...

AMD64 4000+
2 gb ram
GF 7800GT
WD Raptor 74gb 10k rpm

flyter det INTE blir jag vred!

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

säger detsamma RaeFon

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaeFon
undrar om det kommer att flyta med min nya dator...

AMD64 4000+
2 gb ram
GF 7800GT
WD Raptor 74gb 10k rpm

flyter det INTE blir jag vred!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av e@s
säger detsamma RaeFon

Men kom igen va, nu är ni löjliga, ni har ju skitbra datorer. Tror ni på allvar att en speltillverkare gör ett spel som ingen kan spela? det blir väldigt många spel sålda då

Alltid samma tjat från folk med nya datorer när det kommer ett nytt spel.
Spelet funkar på min dator så ni kan vara lugna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

jag skrev det mest för att skämta lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men kom igen va, nu är ni löjliga, ni har ju skitbra datorer. Tror ni på allvar att en speltillverkare gör ett spel som ingen kan spela? det blir väldigt många spel sålda då

Alltid samma tjat från folk med nya datorer när det kommer ett nytt spel.
Spelet funkar på min dator så ni kan vara lugna.

hehe, det är ju iofs sant saken är den att jag inte har kunnat spela på flera år nu p ga att min dator har varit lite föråldrad så jag är inte riktigt van vid något flyt

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

tycker det flyter bra med datorn i signen. Allt på maximum, volumetric på medium och softshadows off. 2xAA och 4xAF i 1024x768.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e@s
jag skrev det mest för att skämta lite

Hehe, ok då fattar jag

Jag tycker det är riktigt häftigt att dom har fixat allt damm och skit som flyger runt när man skjuter, fattar inte att min dator säckar ihop helt av det finns ju inget annat spel som haft det i sån här stor utsträckning. Mit favoritvapen är nog haglet men även spikgeväret är grymt, bara slå på slo-mo och sätta några spikar i huvet så är saken biff

AI:n tycker jag är riktigt grym med, en bra sak är att man inte kan vänta ut dom som det går att göra i nästan alla spel, nu är det istället dom som väntar ut en själv

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Vad är "Volumetric"? Vad blir det för skillnad grafikmässigt om man drar ner det lite? Söker något mindre viktigt att dra ner för att öka AA ett steg till. Lirar just nu med allt på High i 1280* med 2x AA utan softshadows. Minimum FPS på 30 och 79% över 40 FPS. Känner inte av någon sämre prestanda vid större fighter. Riktigt snyggt spel måste jag säga. Jag tycker även att dom har optimerat spelet lite sen sp-demot, då jag lirar med bättre FPS nu. Kanske beror på nysläppta grafik-drivers.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

"Jag tycker även att dom har optimerat spelet lite sen sp-demot, då jag lirar med bättre FPS nu"

För mig flyter det mycket sämre

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |