Permalänk
Medlem

Tufft och smidigt:D

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

anser dock fortfarande att 1500kr för lite bokad alu är för dyrt. Hadde i mitt fall varit mer nöje att byggt allt själv då det inte var så där jättespeciel utskärnigar osv. går rätt bra att göra med en fräs och lite tålamod

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Det finns ganska gott om "dött" utrymme till höger och vänster om DVD-läsaren i lådan - med någon konstruktion borde det vara möjligt att få plats med sammanlagt 6-8 hårddiskar.

(2st standard - ovan och under DVD-läsaren + 2 eller 3 på varje sida om läsaren)

Stoppa in 6-8 diskar i ett sådant chassi så blir det ganska varmt.
Det är nog de sista jag skulle göra med mina diskar

Visa signatur

mvh

Permalänk
Avstängd

går att modda in en 80mm precis under dvdracket.. kan nog svalka lite.. och eftersin chassit är gjort i tjockt aluminium så blir det faktiskt inte så varmt.. jag har iof bara en disk i min...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jag tycker väl att det borde räcka med det 300W agg. som följer med D.Vine chassit.

Annars kan du ju titta på Accent 400 som tar fullstora ATX-aggregat - så behöver du inte byta.

http://www.arisetec.com/images/htpc/HT-400B_630w.jpg

jo den ser väldigt bra ut men den är lite dyr, ingen som har nått billigare att rekomendera?

Permalänk
Avstängd

Silverstone har vissa billigare utan display och fjärr..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vackert !

Visa signatur

[AMD sempron 2800+ @ 2 Ghz][1,25 GB "unknown" RAM][Club3D Radeon 9550][Samsung HD@120 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1mpa
jo den ser väldigt bra ut men den är lite dyr, ingen som har nått billigare att rekomendera?

Här har du ett billigt förslag:

Accent HT-200

(finns även i silver)

Tar fullstora nätaggregat och moderkort.

Produktlänk

Säljs på Inet för 1295:- (1103:- via postorder) inklusive display exklusive nätaggregat och fjärrkontoll.

Men enligt mig är det inte lika snyggt som Dign/D.Vine 5 eller Accent HT400.

Permalänk
Medlem

Tackar!!..Den ser ruggigt fin ut så de kanske blir den då:P

Permalänk
Medlem

Jag skulle läsa denna recension först innan jag köpte Accent HT400

http://htpcnews.com/main.php?id=ht400b_1

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Medlem

Den där recensionen är lite föråldrad vid det här laget - tillverkningen av chassit har tagits över från Kanam till Arisetec

De små "felaktigheter" som uppmärksammas i recensionen är alltså åtgärdade och några saker har dessutom uppdaterats, bla får man numera USB-VFD (display) och Imon PAD fjärrkontroll.

Det finns fortfarande lite saker som kan gå emot varandra - men det få man kolla upp via chassits hemsida innan man köper det.

Jag har själv byggt HTPC på både Dign HV5/D.Vine 5 samt Accent HT-200 (i stort sett "samma" låda som HT-400) och måste säga att Accent HT-200 är en klart bättre planerad låda

Permalänk

Jag står i valet och kvalet mellan dessa två lådor, alltså D. Vine 5 och Accent HT-200. Prismässigt blir ju Accent 200-300 kr dyrare men det kvittar i mitt sammanhang. Vad är ett lämpligt nätagg för Accenten? Gärna hyfsat tyst utan att det ska kosta typ 1000 kr.

I övrigt tänkte jag slänga in följande:
* Asus K8N (754)
* AMD Sempron 3000+
* 1024 MB minne
* börja med ett gammalt GeForce 2 MX400
* en gammal NEC DVD 2510 (heter den väl)

Pulver har du, eller någon annan för den delen, några trevlig förslag att komma med? Total budget kan väl vara ca 4500-5000 kr.

Visa signatur
Permalänk

Snyggt. hur lång tid toh det ?

Visa signatur

Alla har varit Noobs i början!

Källa:GnL Newbie

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpmasta
Vad är ett lämpligt nätagg för Accenten? Gärna hyfsat tyst utan att det ska kosta typ 1000 kr.

Elanvital har ett semipassivt 400 watt har för tusenlappen har jag för mig. Tydligen ska fläkten enbart starta vid tygnre arbete som spel etc... Dock kan jag tänka mig att om du ska postprocessa film så kommer nog fläkten gå igång.

Ett bättre alternativ kan då vara thermalteks 100% passiva 350 watts agg, kostar dock 1200 kronor...

Visa signatur