Permalänk
Medlem

Är mest intresserad av den för spel faktiskt, alltid skönt att ha en bärbar med sig på LAN tex. Samt ruggit skönt att softa i soffan med en bärbar

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Är mest intresserad av den för spel faktiskt, alltid skönt att ha en bärbar med sig på LAN tex. Samt ruggit skönt att softa i soffan med en bärbar

Tror nog att den skulle passa väldigt bra för dig då. Eftersom att du kan spela de flesta spel som finns på den.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

Vilken av de ska man välja då, 5021 eller 5024, förutsatt att man lägger till en 1gb sticka till 5021...hmmm dessa val

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Vilken av de ska man välja då, 5021 eller 5024, förutsatt att man lägger till en 1gb sticka till 5021...hmmm dessa val

tycker att 5021an funkar riktigt bra med 1gb sticka till i iallafall. du får ju snabbare processor och större hårdisk med 5024an och minnet så klart.. men eftersom att 5024an kostar 2000 kr mer, och om du ska ha mer minne i 5021an så kommer det att kosta dig säkert 1300 extra då har du bara sparat 700 kr och om 20 extra gb och från 2800+ till 3200+ processor är värt det. plus lite värme problem kan jag tillägga.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

700kr för att få en något vassare dator alltså, men då har jag fortfarande lite mindre minne trots allt. Känns som att större hårddisk kvittar, har den stationära till det. Frågan är om det gör en så stor skillnad mellan 2800+ och 3200+...detta tål verkligen att funderas på!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

om jag vore du skulle ja lägga ut dom 700 extra för att få en lite vassare.. då kan du inte komma å ångra dig att du köpte en för liten dator...

sj har ja en 5021a.. köpte den innan 5024 kom.. skulle inte skada med aningen större hdd å skönt med mer ram från början.. värdelöst med 2st 256-stickor..

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

"värdelöst med 2st 256-stickor" e väl lite å ta i.. visst att det kanske behövs i vissa spel, men annars funkar det ok me 512 mb..

daggen:
www.ati.com kan du leta upp catalyst 5.10. sedan, för att få de drivisarna at funka, får du följa instruktionerna på http://www.driverheaven.net/patje/ . JAg har själv inte prövat än (väntar på omega), men en annan här på forumet har prövat å påstår att det funkar bra..

Permalänk
Medlem

Som jag sa i mitt tidigare inlägg, hårddisk kvittar eftersom jag har dryga 300Gb på den stationära. Kommer inte att använda den som filserver utan som en speldator och även lite slösurfande i soffan. Därför funderar jag på om det är värt att ta 5024 förr 200Mhz extra processor, när jag kan få 1280Mb minne i 5021 för 700kr mindre, som jag kan använda till att köpa ett trådlöst nätverk. Någon som har förslag?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Som jag sa i mitt tidigare inlägg, hårddisk kvittar eftersom jag har dryga 300Gb på den stationära. Kommer inte att använda den som filserver utan som en speldator och även lite slösurfande i soffan. Därför funderar jag på om det är värt att ta 5024 förr 200Mhz extra processor, när jag kan få 1280Mb minne i 5021 för 700kr mindre, som jag kan använda till att köpa ett trådlöst nätverk. Någon som har förslag?

Om nu man måste ha 200MHZ extra och mer så skulle Turion MT30-40 vara att föredra framför Turion ML.

The Turion 64 Inside Story Part II:
http://www.mobilityguru.com/2005/09/06/the_turion_64_inside_s...

Visa signatur

Acer Aspire 5021 Wlmi :turion64 (1600 Mhz) , Radeon X700 128 mb , 1Gb ram, 80 Gb HD + USB Sound Blaster Audigy 2 NX,
Logitech MX610, Thermaltake Coolpad
#3DMark 05: 2197 #3DMark 01:14350 #PcMark 05: 2380 #PcMark 04: 2989

Permalänk
Medlem

Tjo! Jag har en 5024 som funkar riktigt bra, köpte den i slutet av augusti/början av september, men jag misstänker att det var lite av ett impulsköp... Så jag undrar vad kan vara ett vettigt pris för den om man skulle sälja den? 11k kanske?

Permalänk
Medlem

Det är ju en ganska viktig aspekt det också. Lutar mer och mer åt en 5021 istället för en 5024. Någon som kanske har ett test eller liknande hur pass stor skillnad dessa 200Mhz gör?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Det är ju en ganska viktig aspekt det också. Lutar mer och mer åt en 5021 istället för en 5024. Någon som kanske har ett test eller liknande hur pass stor skillnad dessa 200Mhz gör?

Någon annan kanske kan svara för vad dom får i 3dmark o så med en 5024.
med min 5021a får jag

3dmark 03: 4800p
3dmark 05: 2150p (med nya catalyst 5.10 eller senaste omega)

med orginal drivers får jag bara 1800 i 05! så dom nya är ju att rekommendera.

Tycker du borde satsa på 5021an med extra minne! Tycker det är onödigt för dig att slänga ut 1000 lappar på nåt du inte kommer märka nåt av sen.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk

Varför inte byta ut båda stickorna i 5021 mot 1024 + 512. Då får du 50% mer minne än 24an (och spara hela 50kr)... dock är ju processorn ett jitter... som sagt... är det stor skillnad på dessa två?

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
Varför inte byta ut båda stickorna i 5021 mot 1024 + 512. Då får du 50% mer minne än 24an (och spara hela 50kr)... dock är ju processorn ett jitter... som sagt... är det stor skillnad på dessa två?

En del av anledningen är ju just det faktum att jag ska köpa till trådlöst nätverk också. Lite slappare med det faktiskt Men men, kommer säkert en till 1gb sticka till 5021 så det blir 2gb istället. Vore underbart skönt faktiskt. Nu ska man bara fundera lite till på det hela.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

5021 å 5024 har väl samma trådlösa nätverk??
kolla:
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/system/pages/products/wf...|5010084729

det du förlorar på 5021 e "bara", cpu, hd, ram och bluetooth.. (eller hur?

Permalänk

Bt? de är väl inget sånt i nån av dom vill jag minnas.

Permalänk
Medlem

Hms, scrollade ner på 5021:ans länk på dustinhomes.se hemsida och vid övrigt så stod det så här:

Övrigt OBS! Acer Aspire 5021 går mot sitt slut, ersättare AS5022 har endast 64MB grafik, den här har 128MB. Vi har några få kvar!

Riktigt dåligt om detta är sant att dom lägger ner 5021:an och satsar på 5022:an som har sämre grafikkort, mindre hdd men 1mb cache för nästan samma pris...

Edit:

Kollade runt nu och såg att både Acershop.se och DB.com har tagit bort 5021:an från sitt sortiment.. jaja illa att dom lägger ner en så prisvärd dator.

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Medlem

Faan!
Har en Lacie 250gb extern hd som alltid varit F: och som jag har sharat i tex DC.
Nu när jag startar skiten så har LACIEn fått H:....
så då måste jag hasha om allt i DC igen.....

Någon som vet hur jag ändrar beteckningen på den tillbaka till F: ???

har 3st romer nu... verkar konstigt... bara den inringat används...
dem andra vill jag ta bort... tar jag bort dem i enhethanteraren så kommer dem bara tillbaka så fort jag startar om datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
Faan!
Har en Lacie 250gb extern hd som alltid varit F: och som jag har sharat i tex DC.
Nu när jag startar skiten så har LACIEn fått H:....
så då måste jag hasha om allt i DC igen.....

Någon som vet hur jag ändrar beteckningen på den tillbaka till F: ???

har 3st romer nu... verkar konstigt... bara den inringat används...
dem andra vill jag ta bort... tar jag bort dem i enhethanteraren så kommer dem bara tillbaka så fort jag startar om datorn.

http://www.seriegrossisten.se/enhet.GIF
http://www.seriegrossisten.se/enhet2.GIF

Du kan högerklicka på "den här datorn" och välja hantera. sen till vänster där finns det en trevlig sak som heter "diskhantering" eller nåt liknande. i den kan du ändra enhetsbeteckningar för olika enheter.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

Riktigt pissigt om dom tar bort 5021 innan jag hinner få pengar faktiskt!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Riktigt pissigt om dom tar bort 5021 innan jag hinner få pengar faktiskt!

håller med förstår itne riktigt meningen med att ta bort en så pass bra dator. den kanske är för billig och att dom går i förlust med den. men det är ju knappast troligt!

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

Varför skulle dom gå i förlust med den, så mycket som den verkar sälja.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
håller med förstår itne riktigt meningen med att ta bort en så pass bra dator. den kanske är för billig och att dom går i förlust med den. men det är ju knappast troligt!

Man får väl säga grattis till alla oss som lyckas komma över en, trodde aldrig man skulle få en så suverän bärbar till det priset!

Dom har nog inte gått med förlust på den men sett att marginalerna varit för små.

Visa signatur

Acer Aspire 5021 Wlmi :turion64 (1600 Mhz) , Radeon X700 128 mb , 1Gb ram, 80 Gb HD + USB Sound Blaster Audigy 2 NX,
Logitech MX610, Thermaltake Coolpad
#3DMark 05: 2197 #3DMark 01:14350 #PcMark 05: 2380 #PcMark 04: 2989

Permalänk
Medlem

FAAAN! Hade tänkt beställa en igår, men glömde av. och nu finns den fan inte! HELVETES JÄVLAR.

någon som har tips på en typ lika bra dator för samma pris?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

Säljs varken 5021 eller 5024 mer eller?

Permalänk

Jag kopplade in tv-outkabeln i laptopen idag, men det står i inställningarna att kabeln inte är ikopplad. Jag har provat att starta om datorn och att trycka på fn+F5 utan resultat. Funkar tv out för er andra?

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem

theclickstore kan man beställa ifrån eller? Inga problem med dom va?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

Vad jag har fattar så är dom seriösa. Har även pratat me dom på tele...
Men hari nte beställt de blev aldrig av.

Permalänk
Medlem

Mina efarenheter från theclickstore har vart goda. Beställde nyligen från dem.

Visa signatur

Bärbar: Acer Aspire 5024WLMi

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om detta minne passar i Acer 5021?

http://www.theclickstore.se/product_viewer?keyword=so+dimm&pr...