Permalänk
Medlem

Medion MID 2080

Hej!

Nån som har testat denna?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=66985&sid=1003253&SpaceCo...

Letar efter en dator och köra lite ordbehandling, surfning samt eventuellt koda lite på.

Duger denna då?

Annars så har jag kollat på Dell D510, Packard Bell A6630 samt IBMs X41:a.

Vill ha en dator som är ganska smidig, då jag kommer släpa den till skolan en del.

Några åsikter om denna?

Visa signatur

Båt

Permalänk
Medlem

Jag köpte den för 1½ vecka sedan och har bara haft problem.

1. optisk usbläsare och ingen floppy = måste ha en bootbar windowsskiva för att kunna installera... synd att medion inte skickar med någon sådan.

2. restoretjaffset ligger på partitioner på hdn, om hdn kraschar och partitionerna försvinner så måste du skicka in burken för att få den återställd..

3. det trådlösa nätverkskortet är ett winbond blaha nånting, funkar jättebra på pappret men hittar noll, zip, nada nät när man försöker använda det.. vilket är skumt då samtliga andra laptops på universitetet inkl. min förra ibook hade full styrka där jag satt nu.

bottom line, man får det man betalar för och i det här fallet får du en hög skit mellan två vikbara plastplattor.

edit: såg att någon annan var inloggad.. det är alltså "mange_" som skriver detta å inte räjvscorpio..

Visa signatur
Permalänk

Den maskinen (fast med 256mb ram) körde El-Giganten för 5490 i våras. Känns inte som om den är prisvärd... Skulle rekommendera någon av HPs billigare maskiner om du vill ha en bärbar för så lite pengar som möjligt. deras NX6110, NX6125, ZE2200 och ZE2300 är riktigt bra maskiner. NX6110 (men med 256MB minne) kostar 6399 inkl frakt enligt pricerunner. Då är det WLAN inbyggt. NX är mer business och ZE mer hemmabruk. Känn lite på dem i någon närbelägen datoraffär!

Visa signatur

Mycket skrik för lite ull, sade käringen och klippte grisen
------------------------------------------
Pentium 4 3,4GHz, 1GB RAM, 2X250GB WDC HDD, DVDRW, X800PRO. IBM X41 laptop