Permalänk

Örebro Stadsnät 8 Mbps?

Hejsan.

Har fått erbjudande om 8 Mbps via Örebro Stadsnät (Kopparkabel) med Broadway som internet leverantör. (285:-/månad)

Min fråga är om någon har nån erfarenhet av både leverantören och Örebro stadsnät...(Är det värt pengarna, stabilt, pålitligt, snabbt etc)

Tackar på förhand.

\Mvh: Grumpy_SWE

Permalänk

Nej!! örebro stadsnät är det skitigaste och sämsta du någonsin kan skaffa. OM du nu ändå vill skaffa bredband via stadsnät Örebro AB så välj WebTech Nord. Det kan gå flera timmar utan att du kan logga in på portalen. så var det iaf för mig när jag bodde i brickebacken. Helt värdelöst. man betalar för en tjänst som inte fungerar.

Visa signatur

//Stoffe
"Remember Sharing IS life!"
<a href="http://testmyfirewall.com/graphic.asp?T=18354"> </a>

Permalänk
Medlem

Kanske var för just dig? Kanske har blivit bättre?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bladewolf
Nej!! örebro stadsnät är det skitigaste och sämsta du någonsin kan skaffa. OM du nu ändå vill skaffa bredband via stadsnät Örebro AB så välj WebTech Nord. Det kan gå flera timmar utan att du kan logga in på portalen. så var det iaf för mig när jag bodde i brickebacken. Helt värdelöst. man betalar för en tjänst som inte fungerar.

Bor bortanför Brickebacken (Almbro) där är alternativen "56K Modem" eller det här nya "Örebro Stadsnät"...
Men måste man logga in genom någon portal? (Websida)
Går det inte att ex: lägga in användarnamn och lösenord i modemet och sedan låta det styra. (dvs ha internet igång hela tiden?)

\Mvh: Grumpy_SWE

Permalänk
Medlem

Jag vet inte var du bor men här i Brickebacken kostar 10/10 kring 240/mån. Broadway verkar inte så jättebra eftersom linan delas vad jag hört, därav det låga priset. IPBolaget är helt värdelöst (sök i forumet) så det ska du hålla dig borta ifrån. Tipset ovan om Webtech är bra, använder dom själv och det fungerar reko.