Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

9800se all in wonder+bios upd

Permalänk

9800se all in wonder+bios upd

Tjenare det gick inte att skapa ny tråd idag av ngn anledning :S:S . så jag tänkte att ja skriver om den jag redan har min fråga är jag har juh försökt softmodda mitt grafikkort (9800SE AIW) men fick aningen problem så min fråga är ska man inte ha dem senaste drivrutinerna till grafikkortet när man softmoddar det?? jag har nämligen dem äldsta har aldrig uppdaterat mina drivisar??

Tjenare jag köpte mig ett ati 9800 se"all in wonder" kort igår. Och nu undrar jag om det går att bios updatera det och därmed få ut lite mera kraft ur det =).
Så min fråga är vilken bios ska man updatera till hur mkt bättre blir det och hur säkert är det att göra.
grafikkortet är det som har tv ingång och hela den faderullan behöver jag byta Kylare då också lr??
här är länk till grafikkortet:
http://www.blocket.se/view/6343035.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&c...

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem

tjena vet inte hur det är med ett AiW korten men mitt vanliga 9800se var det bara att instalera Omega eller ("dns") Driver eller va den hette jag kör på omega i alla fall så i setupen finns det ett alternativ för att softmoda

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

kolla här: http://www.techpowerup.com/softmod/

Funkar softmodden utan grafikfel så har du ett 9800 pro AIW med 8pipelines istället för 4!
Sen kan du hårdmodda den , genom att måla med silverfärg och flasha bios, så du inte behöver köra hackade drivrutiner.
Får man fråga vad du gav för det?, Jag sålde mitt igår till en polare nämligen.

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk

jag gav 800:- för det blev väl aningen blåst kunde fått ett likadant för 500 men ville inte åka 3 mil

tänkte även tilläga att jag har nu gått in på den sistnämnda hemsidan och laddat ner softmodden och installerat ingen grafikbugg hittils men jag vill veta hur gör man för å kolla om det fungerade?? ordentligt?? OM jag har 8pipes dvs

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem

Antingen drar du ner ati tool och kollar där, eller så kör du fillrate multitexture i 3dmark 01
har du typ 3000 där, så har du 8pipes annars typ 1500

Visa signatur

Permalänk

vill gå tillbaka

Tjenare jag tankade softmodd till ATI 9800SE AIW och fick en jäkla massa grafikbuggar (det blev ungefär som ett shackbräde med varannan vanlig bild och varannan Röd pixel (pixlarna va ca 1cm stk)) så jag avinstallerade softmodden och så och installerade original drivisarna och nu när jag ska spela har jag fortf grafikbuggar som fasen Men nu e d i form av att vissa pixlar på spelet inte sysn som på vapnet tex ser man rak igenom vapnet på vissa ställen :S:S ngn ide om vad ja ska göra ps grafikkortet blir varmt som satan har klockat ner d på max men d blir fortf varmt som saten

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem

Rutiga tecturer betyder att soft modden inte funkar pga att någon av din reserande 4 pipes är kassa.
Skall du gå tillbaka helt måste du verkligen rensa bort de gamla drivisarna, det kan ju oxå vara nån bugg med spelet/ drivisen

Visa signatur

Permalänk

OKeje Men finns det inget sätt att kolla om det är dem fyra övriga pipesen som är kassa eller om det bara äe softmodden?? PS softmodden va lite konstig kom upp en hel del fel meddelanden D.S Ochjag har nu äntligenfått bort alla drivisar till softmodden så nu funkar kortet som vanligt igen men jag vill fortf ha ut alla 8 pipes Tack på förhand

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem

Får du rutiga texturer är någon pipe kass, tyvärr. Vissa spel kan funka ändå utan grafikbuggar, men oftast blir det, rutigt

Visa signatur