Permalänk
Medlem

det lär ju funka .di, frågan är väl om du får in en mus och laddare där i också, eller om du måste ha en extra väska för det iofs med trackpointen så lär man ju klara sig utan det...

för övrigt, får den plats med stora 8-cell batteriet i väskan? (6:22 timmar batteritid <3)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

mm.. ska nog kanske köpa XS istället för XXS.. fast vill helst hitta en rygg väska som är bra.. tänkte att dem flesta väskor är avsetta för 15" så 12" i en sleev sen in i en väska är nog bäst..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

En fråga, vad väger x41 med stora batteriet?
Sen, har den touchpad, satt på en polares ida och den hade ingen touchpad... men den sa hon va special för skolan, så har den touchpad?

för den där pluppen va oskön o styra med

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Ingen touchpad på min.. tur det.. vedervärdigt

Föredrar trackpointen varje dag !
Krävs lite vana dock.. men efter några år på jobbet så är man ju rätt säker

Helt underbar dator detta faktiskt..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

nej, x serien saknar touchpad (hemska sattyg) såvitt jag vet, T, R och Z serienra har den dock (som tur är så kan amn stänga av den. dock ingen trevlig knapp u
under tangentbordet för det när man skriver, osm på tex F-S amilo.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Han skriver hellre en fråga på forumet istället för att direkt gå till IBM´s hemsida och kolla, obegripligt.

Permalänk
Medlem

Okej... Du som hade det stora batteriet? blev batteritiden verkligen nära 7 timmar? med WLAN på eller av? Och hur mycket väger den då med det stora batteriet? är det nån större skillnad?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

Undrar jag med, hur mycket skiljer det i vikten med det nya batteriet? Och vad är det för pris på ett sådant?

Permalänk
Medlem

källa:
http://arstechnica.com/reviews/hardware/thinkpad-x41.ars/6

Battery Capacity Connection Lenovo's battery-life claim My experience
Standard 4-cell Back ~3:30 2:54
High Capacity 8-cell Back ~7:30 6:22
Extended Life 4-cell Bottom ~3:30 Sure

jag gillar hur han säger "sure" på den sista.
med den sista + 8cell tycekr lenovo iaf att man kommer upp i en hel arbetsdag. typ 12 timmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på mer ram-minne till min X40. Visst borde detta gå alldeles utmärkt: http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010067383 ?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

langby.. om du ska köpa minne från dustin så köp dem hos dustinhome.se istället.. samma pris.. men gratis frakt.. fast då måste du lägga beställningen idag eller senast imorn då deras "gratisfrakt" gäller bara under Oktober månad..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, men frågan återstår: visst fungerar det minnet bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja, det gör det. det värsta du komemr utsätta det för är undervoltning för att öka batteritiden.

Visa signatur

Permalänk

Var bara tvungen att visa en sak! Tyckte nog att länken passade i denna x41-tråd. Kolla på Dustins hemsida vad de tar för en X41 512/60 (US263SW). 9995kr exkl moms!!! Med moms blir det 12493,75kr. Billigare än Mecenatrabatten. Undrar om det är ett felaktigt pris?!

Visa signatur

Mycket skrik för lite ull, sade käringen och klippte grisen
------------------------------------------
Pentium 4 3,4GHz, 1GB RAM, 2X250GB WDC HDD, DVDRW, X800PRO. IBM X41 laptop

Permalänk
Medlem

En fråga till er som har X41... Går det och spela några som helst spel på den? Typ WC3? CS? Age of Empires 2, age of empires 3? något sådant? Eller finns det några andra spel? Svara gärna på om de ovanstående går o spela då jag e intesserad av dem
självklart fattar jag att i age of empires o så kan man inte kräma på max, men kanske allt på low?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det är dags att ni folk med X41or börjar ta lite digitalbilder så man får se datorn i "verkligheten". Alla bilder på nätet är bara datorn och en vit bakgrund, får ingen uppfattning alls om hur stor/liten den är. Så ni får gärna ta lite bilder på datorn så man får uppfattning om hur liten den är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Tycker det är dags att ni folk med X41or börjar ta lite digitalbilder så man får se datorn i "verkligheten". Alla bilder på nätet är bara datorn och en vit bakgrund, får ingen uppfattning alls om hur stor/liten den är. Så ni får gärna ta lite bilder på datorn så man får uppfattning om hur liten den är

Kika på https://rust.se/~gtk/ la upp lite bilder på min ThinkPad X40 samt bilder på en ny Dell Latitude X1 (ej min )
Finns även diverse storleksjämförelser, mellan dem och andra objekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman

Jag har lite bilder i mitt galleri

Permalänk
Medlem

Tack gtk! Gillar verkligen storleken på datorn

Permalänk
Medlem

Har bara problem o hitta en bra väska som datorn inte flyger runt i som ..
Alla väskor är ju för stora för att den ska ligga still

Köpte ett dokumentfack på clas ohlsson för 100 pix och skar ut inanmätet, får i dator och laddare i det faktiskt !

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

DDR II SDRAM - 533MHz - PC2-4200 <-- vart kan man köpa bra minnen till X41?

Permalänk
Medlem

komplett.se och dustinhome.se beställer du hos dustinhome.se idag så fpr du gartis frakt oxå..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Finns ingen bra butik i göteborg som kan ha sånt hemma ?

Är ny här så man har ju inte lärt sig ställena.. vore nice o vandra ner i morgon o köpa ett

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hum.. i gbg.. tja Inet.se har ju det.. fast just nu är de som beställningsvara..
pc-kungen.se har oxå det.. fast har inget inne i dagsläget.. båda ligger i GBG..

ingen som har installerat om WinXP en helt ny fresch installation utan IBM's recovery..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

http://www.theclickstore.se/product_viewer?category_id=6047&c...['6325',%20'614']&product_id=31691

Det bör väl fungera eller? Och sedan, hur pass svårt är det att installera dessa minnen?

Permalänk
Medlem

Om man skruvar upp luckan på undersidan som sitter med 3 skruvar eller vad det är så sitter en minnesplats där under, bara o trycka i en modul..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

en sida som alla ThinkPad X41 ska ha..

Karaff var är bilderna.. på din lilla egentillverkade fodral..??

gpp-esm.. varför köper du inte hos Komplett.se dem har dessa minne till billigare pris..

jag funderar på att slå till med 1GB modul snart.. tänker att det är lika bra så vet man att datorn är uppgraderat till max..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Ja bilder dröjer nog, har precis flyttat och försöker leva i ett magasin av kartonger.. hmm..

Men det var en helt vanlig dokumentväska, typ ett läderfack med dragkedja och lite olika småfack innuti, skar bort innanmätet bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen som har/kan testa lite spel på sin? Vill veta om man kan köra några av liren ja nämde tidigare då den bärbara jag köper sen förmodligen blir min enda dator jag kommer ha tillgång till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den fungerar att köra Worms World Party på med enbart trackpointen, lite roligt. Sen flyter även Age of Emperies 2 på bra men då rekomenderas mus. Annars finns ju självklart MSRÖJ som är roligaren än det mesta, har själv ett rekord på 6 sekunder på Nybörjarröjare.

Visa signatur