mIRC funkar inte, står att jag har trojan

Permalänk
Medlem

mIRC funkar inte, står att jag har trojan

Ja, jag kan inte komma in på mIRC. Varje gång jag connectar så står det att jag har en trojan. Ad-aware, microsoft anti spyware, spybot S&D och hijackthis hittar inget. Har Norton antivirus som jag inte kan söka igenom datorn med får väl göra en onlinescan senare, men kommer säkert inte hitta något då heller.

Någon som har haft samma problem?

EDIT: Kom på att hijackthis hittade något som inte hade varit där förut tror jag. Men det stod inte att det var något farligt bara onödigt har jag för mig. Försökte fixa det i hijackthis men den filen är med varje gång jag söker med hijackthis. Tog bort filen, eller hela mappen filen låg i men hijackthis ser den fortfarande och jag kan inte ta bort den i hijackthis. Kan det vara den som spökar?

Permalänk
Inaktiv

Har upplevt samma problem. Jag scannade för övrigt själv, utan resultat. Felet beror is sig själft på något annat, skulle jag tro, då jag väntade och såg mig kunna ansluta en liten tid efteråt.

Jag fick felet i sammanhänge med att jag had installerat två olika IRC-klienter som båda anslöt mot samma nätverk; Quakenet. Kan meddela att jag då även avinstallerade ena klienten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Har upplevt samma problem själv. Jag scannade för övrigt själv, utan resultat. Felet beror is sig själft på något annat, skulle jag tro, då jag väntade och såg mig kunna ansluta en liten tid efteråt.

Jag fick felet i sammanhänge med att jag had installerat två olika IRC-klienter som båda anslöt mot samma nätverk; Quakenet. Kan meddela att jag då även avinstallerade ena klienten.

Ok, men du kunde ansluta efter en tid bara? Hur lång tid tog det? Har gått två dagar för mig nu.

Permalänk
Medlem

vad är det för fil hijackthis! hittar?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w00gie
Ok, men du kunde ansluta efter en tid bara? Hur lång tid tog det? Har gått två dagar för mig nu.

För mig, kunde jag åter igen ansluta efter möjligtvis 60 minuter, max.

Prova först med att ändra nick, och server.

Det har säkerligen inget med själva klienten eller resten av datorn att göra. Borde vara någon server-konflikt, rörande säkerhet, eller liknande. Har ingen konkret ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
vad är det för fil hijackthis! hittar?

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Unknown owner - C:\Program\Delade filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe (file missing)

vet som sagt inte vad det är, men har tagit bort mappen den låg i men hijackthis hittar den ändå. Kanske var något viktigt med intel:)

Permalänk
Inaktiv

"IDriverT.exe is a process which belongs to the InstallShield product installation service which should only appear when you are installing a new piece of software. This program is non-essential process to the running of the system, but should not be terminated unless suspected to be causing problems."

Det är alltså inget skumt med den filen. Den återskapas efterhand. Dock ej säkert varför HijackThis! rapporterar filen.

Permalänk
Medlem

råkade själv ut för en irc trojan förut, bara att ta bort mirc och installera om.. funkade för mig

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
råkade själv ut för en irc trojan förut, bara att ta bort mirc och installera om.. funkade för mig

Jo, en ominstallation brukar vanligtvist fungera. Dock synd på alla inställningar/etc.

Prova först byta nick, och ansluta mot en annan server. Det är några gissningar jag har, att du som användare på något sätt blivit blacklistad som trojan-bärare. Fungerar det inte, kanske blås mIRC, och släng in det på nytt.

Permalänk
Medlem

inte så att du använder nbs-irc?

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Inaktiv

Kolla på http://trout.snt.utwente.nl/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Num... för info om berörande fel.

"It isn't mIRC that's blocking you, it's QuakeNet."

"Now that you have cleaned your computer you must wait for the ban to expire. This will normally take a day or two."

Så, prova först, vänta längre, eller prova en ominstallation.

Permalänk
Medlem

Har provar att byta nick och server men det funkar inte. Använder mIRC. Får se om jag orkar göra en onlinescan senare brukar ta en jävla tid, annars får jag väl installera om allt och prova.

EDIT: Nu funkar det tror jag:) Provade att gå in på något annat än quakenet och sen in på quakenet igen. Tack alla för hjälpen hoppas det fortsätter funka nu bara.