Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Fejka ett "Lan" spel?

Permalänk
Medlem

Fejka ett "Lan" spel?

Hallå

Tänkte höra om det finns nått program som man kan använda när man vill lira ett spel som endast har stöd för lan-spelande och man helst vill mot sin polare på andra sidan stan utan att behöva släpa på datorerna?

Alltså ett program som gör att man connectar varandra med tex direkt ip, men att spelen känner av det som man sitter på ett lokalt nätverk...

Om jag inte minns helt fel så fanns det ett litet program till warcraft 3 som kallades lancraft som gjorde att man kunde lira med några polare utan att ansluta till "riktiga" spel-servern.

Men nu funderade jag alltså på om det finns nått standardprogram som funkar på många olika spel?

vore ju jävligt smidigt med ett sånt fejk-program iallafall

Visa signatur

ohhlala

Permalänk
Medlem

Hamachi
http://www.hamachi.cc/

Det blir ett virtuellt LAN.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

slak har helt rätt.

För ytterligare info om det , kolla Sweclockers LAN-FAQ:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42110...

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt program Äntligen kan man lira utan att öppna portar och ha sig.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

mycket bra faktiskt... så lätt att tom. jag fattade direkt

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Fan vad snabba ni är...

Kanonbra svar!!

Ska ta nattpasset o sätta mig o testa det programmet så fort tjejen somnat

TACKAR!!

Visa signatur

ohhlala

Permalänk
Medlem

Haha smaug, får hon inte vara med?

Permalänk
Medlem

Hehe

Nej, lite privatliv måste man ju försöka skaffa sig...

Visa signatur

ohhlala

Permalänk

BattleLAN finns med...

Permalänk
Medlem

Inte rekomenderat att använda om direct connect eller så finns, det blir onödigt lagg med virtuella nätverk.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

tack så mycket för tippset om Hamachi, grymt bra program!

Visa signatur

System: - P4 @ 3,2GHz - ATI Radeon X300 @ 400/240 - 512Mb DDR-ram

Permalänk

Håller med, Riktigt bra program:D

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

Hamachi, nån som fått det att fungera med AoE3?

Vore grymt skönt när man kör lan med några polare, och vill ha med nån polare som sitter någon annanstans...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan

Vore grymt skönt när man kör lan med några polare, och vill ha med nån polare som sitter någon annanstans...

Det kan bli en del komplikationer med AoE3 och Hamachi, för vissa funkar det klockrent men för andra funkar det inte alls. Det fanns något trix man kunde prova för att få det att funka men kommer inte ihåg vad det var riktigt ..va nått med att starta hamachii och aoe3 sen stänga av internet och sätta på det, men för en del funkade det inte ändå. Då är sista utvägen att formatera om datorn och se om det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan

På officiella forumet samt spel-listorna brukar det oftast stå ifall man behöver applicera något knep för att få spelet att fungera ordentligt. Har jag problem med något brukar jag checka de listorna.

Permalänk

Funkar fint att använda Hamachi för oss till AoE3.
Använder Hamachi till typ alla spel, vare sig jag behöver eller ej

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de finns ställen där de samlar Hamachi nät? Brukar vara svårt att hitta folk som vill vara med på olika spel på forum och andra sider så en hemsida/community där man kan dra ihop ett gäng och lira något spel vore coolt. Okej man kan ju lägga till folk på msn och sitta o förklara i en timme hur Hamachi fungerar men vore skoj med lite mer "erfarna" hamachi lirare Där man bara kan bestämma tid,spel och lira.