Catalyst 5.9 och x850xt värme problem

Permalänk
Medlem

Catalyst 5.9 och x850xt värme problem

Jag installerade 5.9 igår. Jag har kört med 5.1 tills nu. Efter jag hade installerat 5.9 så testade jag bf2 för att se om det blev någon förbättring. Allting fungerade bra tills det hade gått ca 3 h.

Datorn laggade till och gav ifrån dig ett ”pip”. Jag tänkte inte så mycket på det men sen började det pipa var 10 min, så jag stängde ner spelet och fick se ”ATI Thermal Protection WARNING”. Sen står det att det är för hög temp och att clock frekvensen sänks så att temperaturen ska gå ner. Jag går in i Catalyst Control Center och ser at temperaturen är 79º.

Jag har aldrig förr fått den här varningen och jag har inte installerat något annat sen 5.9 drivrutinerna. Enligt Speedfan så ligger resten utav mitt system på 45º.

Är det nån annan som haft det här problemet? Finns det nån lösning? Eller ska jag gå tillbaks till 5.1? Vill helst inte krascha fler fullpackade blackhawks pga lagg

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem

Om det fungerat felfritt förut under samma utsträckning av spelande så kanske den nya drivrutinen läser sensorerna fel?

Permalänk
Medlem

Har samma problem som du, dock med catalyst 5.11 och F.e.a.r.. mina problem uppstår dock efter bara några minuters spalande
Gjorde rent luftintaget från damm och hoppades på att det skulle lösa problemet, men icke.

någon som har några tankar at dela med sig av?

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk

jag har också det problemet me fear. skulle behöva skruva upp fläkten nånstans