Permalänk
Medlem

Fy fan för Glocal Net

Mitt bredband har loggat ut typ var 10 minut sen ja fick de.. ja har typ hat de i mer än ett halv år. Då har ja frågan om de e nön mer som har Glocal Net, och kankse samma problem??..

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det beror på Glocalnet utan snarare på dina telefonledningar eller lokal utrustning

Ett par förslag:

1) ring Glocalnets support
2) fråga om de kan testa att ställa ner hastigheten en aningens

3) om du har möjlighet att låna från en kompis, testa med ett annat modem, splitter, telefonkabel
4) ha adsl modemet i första jacket
5) se till att inte ha en bärbar telefon inkopplad på första jacket

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Fyfan så lågt av dom..

*fniss*

Permalänk
Medlem

Allt som heande säger är redan testat, dom har gjort felsökning på telestationen och så vidare men inget som hjälpt.

Permalänk
Medlem

Jopp jävligt lågt.. Men har beställt bredbandsbolaget iställe..:P För de e vell bättre än glocalnet...

Permalänk
Medlem

Har du kollat så inte routern är inställd på att automatiskt koppla upp och ner vid aktivitet, så var min inställd från början, och internet dog helatiden..

Jag tror knappast at det blir bättre av bredbandsbolaget, du har samma utrustning hemma och kablarna till telestationen är den samma...

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Han kör inte med router. Bara genom ett modem. Men glocalnet skickade ett nytt modem. Det dungerade inte bättre. Vi har även testat ett flertal andra modem. Men samma visa hela tiden. Dessutom så är det inget fel på ledningarna.

Permalänk
Medlem

vad klör du för program när det kopplas ner? vet att dc under vissa perioder fick mitt internet att lägga av...

Permalänk
Medlem

Hade också glocalnet för ett tag sen. Hade strul med dem i nästan ett år. Började inte direkt efter att vi bytt till deras adsl, men efter ett tag så blev vi också nedkopplade ungefär var tionde minut.
Det höll på så ett bra tag, till å från, vi ringde support o allt möjligt, bytte sladdar, kablar och modem å fixade inställningar å etstade allt som de på kundsupportern sade. Vi ville ha nån från dem att komma å kolla på de hemma hos oss, men de hade tydligen ingen som kunde komma, eller ville inte skicka nån.
Så vi tänkte att vi skulle byta leverantör. Det gick ju bra, sade upp glocalnet och de sa att de skulle koppla ur oss inom en vecka eller nåt. beställde från BBB, men de sa att de inte kunde koppla in oss hos dem för att glocalnet inte kopplat ur oss ordentligt. Fick ringa å strula med glocalnet igen, många gånger innan de fattade att de skulle koppla ur oss. Glocalnet och BBB kunde tydligen inte sköta det själva, så vi fick vara nån slags mellanhand mellan dem. Det tog kanske 6 månader innan det började hända saker, och under tiden så strulade även BBB.Vi hade inte haft något bredband under tiden, dvs inte varit uppkopplade med BBB heller. Fick nys om att telia skullle vara bra, så vi bestämde att vi ville ha dem som leverantör. Trots att BB inte hade kunnat kopla upp oss fick vi ändå vänta ut uppsägningstiden för att vi hade "börjat bli uppkopplade" hos BBB. Nu har vi telia, och det fungerar alldeles utmärkt. Vet inte vad det var för fel, men aldrig mer att jag ska ha glocalnet. BBB har också dåligt rykte hemma hos mej. Mest för att båda inte har/ hade någon kunnig kundtjänst, och inte ens verkade vara villiga att hjälpa oss för att få en nöjd kund.

//Thewli

Permalänk
Medlem

Okej. Exakt samma som hände för Zurck. CSM101, det spelar ingen roll vilket proram han kör, det räcker med att han surfar så loggar det ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Okej. Exakt samma som hände för Zurck. CSM101, det spelar ingen roll vilket proram han kör, det räcker med att han surfar så loggar det ut.

Nu hänger jag inte med här; vem är du och vem är trådskaparen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zurck
Jopp jävligt lågt.. Men har beställt bredbandsbolaget iställe..:P För de e vell bättre än glocalnet...

Samma ägare, Norska Telenor, till båda.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

De e ja som e tråd skaparn.!!

Permalänk
Medlem
Citat:

De e ja som e tråd skaparn.!!

E du säker på de då? De kanske e nej som är stråd skaparn!

Permalänk
Medlem

kan man inte ha en trådlös telefon inkopplad i första jacket? och då undrar jag såklart varför? för jag har det.. och mitt internet stänger av sig efter 10 min det med.. fast jag har haft det rätt länge.. *strange* hoppas på svar varför?

DiDu

Visa signatur

"Hur vet man att en politiker ljuger?, dom rör på läpparna"

Permalänk
Medlem

Det är alltid bäst att ha ditt modem inkopplat i första jacket för bästa möjliga uppkoppling, telefonerna funkar hugget som stucket i dom andra jacken, men inte modemet.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Jo sätt i de första jacken å sen så drar du ut alla telefoner ur alla jack sen prövar du om du loggar ut..

Permalänk
Medlem

anledningen till att man ska akta sig lite med bärbara telefoner i första jacken när man har *dsl är att bärbara telefoner ofta är felkopplade och stör uppkopplingen. Detta fick jag själv erfara och fick flytta min bärbara telefon till ett annat uttag.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Okej de ska ja fan pröva!! Men tror du de funkar då..

Permalänk
Medlem

Jag har också Glocalner detta skit företag som ger ut så J*vla dåligt internet, ja visst det är billigt men jag fattar varför, jag loggades också ut och fick åtställa mitt modem och routern stupp ikvarten! + att dem ändrar ip många gånger om dagen det är inte bra heller! Jag ska iaf byta internetleverantör, till Telia helt klart! Jag blir sur på skitiga Gloclanet!!!

Permalänk
Medlem

åhh får mig funkar glocalnet alldeles utmärkt,, kan det bero på att jag jobbar där naaaa

Permalänk
Medlem

Fyfan för Glocalnet, särskilt i samband med byte från annan leverantör - SANT. Men när det väl är bytt funkar det bra!

OT: STAVNINGCHECK innan ni postar tack! Får ont i ögonen av slött skriftspråk.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

jag har precis fått reda på att jag har fått "fel" lösenord och användarnamn till mitt glocalnet abonnemang.. ! e inte det konstigt? mitt internet har fungerat länge.. men nu så har det kollapsat.. !!!! efter mitt byte av firmware till DI-624+..som jag skulle göra enligt deras support..

Visa signatur

"DiDu Tar Dig"

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt säga upp sitt abonemang utan en massa "straffavigfter"? Dom håller på och installerar bredband via stadsnätet i vårat hus nu, och jag vill bli av med glocalnet jävlarna så fort som möjligt. Jag har ju signat för 12 månader, men alltså det krånglar hela tiden, inter net försvinner m.m. räcker det som skäl till att man kan säga upp det?

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Fyfan för Glocalnet, särskilt i samband med byte från annan leverantör - SANT. Men när det väl är bytt funkar det bra!

Fyfan kan man verkligen säga. För mig tog det mer än FEM VECKOR innan Glocalnet fick igång mitt Internet. Övergången från BBB till Glocalnet skedde den 1/11 och den 9/12 hittade de felet. *suck* Priset är bra hos Glocalnet, men det är också allt.

Permalänk

Glocalnet suger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Glocalnet suger.

DIFference, om du nu inte tycker om Glocalnet så säg varför istället så att det blir mer konstruktivt. För ett tag sedan pågick det en "häxjakt" mot Glocalnet där somliga forum medlemmar tyckte att det var fräckt att säga ungefär det du säger och där man misstänkte att de inte hade någon saklig grund utan bara spelade med. Jag säger inte att beskrivningen passar in på dig, men vi kan väl vara mer sakliga?

Själv är jag nöjd med Glocalnet och om man söker på forumet så är jag inte ensam om det.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Alla som har problem hatar oftast sin leverantör verkar det som, så att skriva att företag bara är skit är ju inte så givande, Jag har haft Glocalnet i över 3 år och det har inte strulat någonting, har alltid gått väldigt stabilt. Men självklart finns det alltid nöjda såväl som icka nöjda kunder inom ett företag.

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på min fråga?

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem

Re: Fy fan för Glocal Net

Citat:

Mitt bredband har loggat ut typ var 10 minut sen ja fick de.. ja har typ hat de i mer än ett halv år. Då har ja frågan om de e nön mer som har Glocal Net, och kankse samma problem??..

Jag hade ett likande problem med mitt Telia innan, jag löste det genom att byta batteri på mitt moderkort, och tro det eller ej Det löste sig