Permalänk
Medlem

Det är...intressant...

Jag tycker inte att det är fantastiskt snyggt, men det är definitivt mycket bra gjort. Bra jobb...!

Visa signatur

Läs igenom ditt inlägg innan du postar...
Ljud? Elektronik? Jamen fråga då...

Permalänk

fan.. fick inte köpa mina 2 chassin idag.. ägaren av de 2 sa att jag skulle återkomma senare.. får vella sitta o dregla på ditt så länge.. fick förövrigt igång min icke fungerande dator sedan 2 år tebaka i förgår

väntar på ett brev nu i veckan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

19/11 05 kl 23.07

Så då har jag börjat med baksidan,målade ju listerna svarta innan jag visste hur jag skulle ha det.Nu mera är dom ju inklädda.

okej här kommer lite bilder!

Har sågat upp för 3st 80mm fläktar som skall kyla hårdisk paketet
Blir nog papst fläktar då dom är mycket tysta.

Försökte få till kortet så att man ser bättre(Ja får hoppas att ni ser).

EDIT:Fan att man inte kan få det att de ut som det gör här
Byggloggen

Visa signatur
Permalänk

snyggt.. dock så ljuger bilderna mkt.. dock tycker jag dina fläkt hål är för små med lister runt.. ajaj ser nog bättre ut i rl..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
snyggt.. dock så ljuger bilderna mkt.. dock tycker jag dina fläkt hål är för små med lister runt.. ajaj ser nog bättre ut i rl..

Men jag förstår inte varför du tjatar om att fläkthålen är för små,dom är alldeles perfekta.

Visa signatur
Permalänk

gillar stora saker.. når jag väl sätter tummen upp så ska jag ha 2 jävligt stora fläkthål iaf ...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

20/11 05

Så då har jag påbörjat lite på jobbet invändigt.Alla hörnen skall kläs in.Satte in spegelfilmen. Ja ni kan ju e själva:)

Där nätaggen och moderkortsplattan skall sitta ,skall jag skära till.Det är alltså inte färdigt skuret

Byggloggen

Visa signatur
Permalänk

tänkte just vad du skulle göra där bak.. men det ordnade du..

hallå... lite respons till elitemodd nu

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är det lite för mycket lister runt allt?
Men alla vet nog hur det kommer att sluta...
Helvetes snyggt och jävlit välgjort

hare

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk

Satt å tänkte idag,att jag behöver köpa lite små gejer till bygget.Men eftersom jag inte skall lägga några pengar själv på bygget,Då skickade mamma över 500:-:)Så nu kom jag hem från biltema:):).

Det är bra att ha mamma

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Satt å tänkte idag,att jag behöver köpa lite små gejer till bygget.Men eftersom jag inte skall lägga några pengar själv på bygget,Då skickade mamma över 500:-:)Så nu kom jag hem från biltema:):).

Det är bra att ha mamma

Biltema är fint att köpa små grejor till olika modifikationer från.

Baksidan var ju riktigt fint gjord !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

500 pix.. hehe väntar på en del av kakan så att säga.. vad ska du hitta på härnäst med lådan då?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Skit snyggt alltså...

Spegelfilmen är klockren!
Ha film på motstatta sida också så att det ser ut som om lådan öär jätte djup

Permalänk

22/11 05
så här kommer det lite nya bilder!

Ville inte att dvdromen m.m skulle synas i fronten,så jag gjorde en lucka ed matrial jag hade hemmma

Underredet har jag ordnat med oxå

Tyckte att tft sladden ink ström skulle bli fult att dra inne i burken,
Så jag gjorde hål å drog kablarna under chassit

Nya stabilare hjul

Här är hålen jag skrev om,där skärm kablarna skall dras(tog spilbitar å klistrade fast,det är ingen som skall kolla under ändå)

luftröret på plats

Har även monterat dit nätaggen (Möbelkonsoler + 12mm kromatkopparrör som distans)

Satte en list å klädde den med tyg (Där moderkortsplattan skall sitta)

Taket

byggloggen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rätt najs bygge! En fråga bara, varför gör du alltid så sjukt stora chassin? Lite bökigt att flytta runt en garderob mellan hemmet och LAN

Permalänk
Medlem

Ser bra ut Kompis! Kör hårt gillar det där med högtalar tyget ser riktigt soft ut!

Visa signatur

hmm aj hävv ölått ovf probläms med maj compjuter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4ck3
Rätt najs bygge! En fråga bara, varför gör du alltid så sjukt stora chassin? Lite bökigt att flytta runt en garderob mellan hemmet och LAN

1.Är aldrig på lan

2.Är man så klen att man inte kan bära omkring på detta bygge,då får man nog träna lite:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt.
Hade gärna haft en sådan låda om jag hade haft störe rum. ^^

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
Sjukt snyggt.
Hade gärna haft en sådan låda om jag hade haft störe rum. ^^

Du får bygga om det rum.:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snygisch!

Någon aning om vad det väger? Kan ju inte vara så mycke.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Snygisch!

Någon aning om vad det väger? Kan ju inte vara så mycke.

Inte en aning,kollar aldrig det.Gissningsvis ca 30-40kilo:confused:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra jobbat

Diggar bygget starkt!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Snart är det update!
Inside infomation....
Now i have to kill u...

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

inget nytt
??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Nja det kommer lite bilder under morgondagen förhoppningsvis.

Visa signatur
Permalänk

Två ord: STOR, FLUFFIG!

Hehe, schyst bygge, keep it up!

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

Här har man inte skrivit på år och dar, men fortfarande elitemoddar Elitemodd

Elitemodd - Idèen med att höja upp moderkortet gillar jag starkt, ett frö har planterats i huvudet mitt.

Vart hämtar du insperation ifrån?

Har du en färdig ritning eller tar du det vartefter?

Dina byggen är alltid enorma, UNIKA, tunga och på något sätt fulsnygga. Du har inte funderat på att ta dig an något större så som en likkista eller soffa?

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Nejvbie
[B]Här har man inte skrivit på år och dar, men fortfarande elitemoddar Elitemodd

Elitemodd - Idèen med att höja upp moderkortet gillar jag starkt, ett frö har planterats i huvudet mitt.

Vart hämtar du insperation ifrån?
SVAR: Vet inte men ja lite galen måste man nog vara för att bygga så här som jag gör:)

Har du en färdig ritning eller tar du det vartefter?
SVAR: Nej tycker inte det är kul att bygga efter en ritning,det kommer under byggets gång:)

Dina byggen är alltid enorma, UNIKA, tunga och på något sätt fulsnygga. Du har inte funderat på att ta dig an något större så som en likkista eller soffa?

SVAR: Jo då ,det finns tankar i huvudet hela tiden:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha! en kista skulle va en kool ide! go for it dude!

Visa signatur

hmm aj hävv ölått ovf probläms med maj compjuter

Permalänk

25/11 05
Lite fler bilder på totally free

Dvd hållaren(Skall endast ha dvdbrännare och en kortläsare)

Tyckte att baksidan på tft var rätt ful,så jag gjorde ett skydd

Testade skärmen så att den startar,man har ju flängt runt ganska bra med den:)

byggloggen

Visa signatur