Permalänk
Medlem

köp den här, den verkar ganska bra, den har en respons tid på 3ms
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VSVX924

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UQK
köp den här, den verkar ganska bra, den har en respons tid på 3ms
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VSVX924

Kontrast och luminans var väl inget vidare?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Väger inte en bra kontrast normalt upp en sämre luminans?
Alltså en 1000:1 kontrast, 250 luminans är bättre än en 600:1 kontrast, 350 luminans?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Har en Samsung 193P+ och är helt nöjd, kunde inte möjligtvis funka bättre!

Ställ din gammla skärm jämte och ha samma bild (i mitt fall en gammal 17 tum CRT) det är ju sjukt vilken skillnad det är alltså!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unknown One
Har en Samsung 193P+ och är helt nöjd, kunde inte möjligtvis funka bättre!

Ställ din gammla skärm jämte och ha samma bild (i mitt fall en gammal 17 tum CRT) det är ju sjukt vilken skillnad det är alltså!!

Så du har en sån snygg rackare! Inget at klaga på? Har du normalt högra krav anser du?
Är sugen på denna eller 970P men 970n är ju 500kr dyrare men har ju bättre arm och specar. Men man måste ju sätta sitt tak någonstans

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

bara en liten fråga...man kan väl inte visa samma bild på 2 skärmar om man inte har 2 olika garfikkort att sätta skärmarna till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Så du har en sån snygg rackare! Inget at klaga på? Har du normalt högra krav anser du?z

Ja, det skulle jag nog vilja påstå faktigst, har haft erfarenhet an 2 andra tft skärmar innan som jag har varit mindre nöjd med...
En var 21 tum (min brorsas) men den hade dryg ghosting och dålig färg hade den också :/
Har också en 17 tums Samsung hos min pappa, en Samsung 172X men den hade 2 döda pixlar, och den hade inte heller den kvalité som jag förväntat mig i en ny skärm... (Men den har mycket tunn kant runt skärmen, vilket uppskattas ^^)

Men alla mina fördomar mot samsung ändrades när jag fick min 139P+, perfektion in i minsta detalj..

Man kände riktigt kvalitén när man öppnade förpackningen, rent järn rakt igenom i foten, tung som attan, men så ska det vara!!
Den tunga (relativt tunga) foten uppskattas när man ska flytta på den och använda pivot funktionen....

Gillar även att det inte finns några knappar, bara ett "touch fält" längst ned till höger som sätter på/av skärmen...
Köpte den förresten på theclickstore.se 4560kr
http://www.theclickstore.se/product_viewer?product_id=87423

Robster1986, jodå det finns två uttag på dom flesta nyare grafikkorten
En DVI, och en vanlig, det medföljer oftast också en adapter så att man kan få två av ena sorten om man önskar...

Permalänk

jaha..så de e så de funkar

Permalänk
Medlem

Jag sitter och klurar mellan VIEWSONIC VP930 19" och SAMSUNG SYNCMASTER 970P 19".

Om vi bortser från priset, ser ni några direkta fördelar/nackdelar med dem om vi ställer dem mot varandra? Finns det några negativa sidor med Samsungens 6 ms i färger och dylikt?

Watcha think guys?

Tackar

http://www.dustin.se/dacsaportal/system/pages/products/wf_sho...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecglsd
Jag sitter och klurar mellan VIEWSONIC VP930 19" och SAMSUNG SYNCMASTER 970P 19".

Om vi bortser från priset, ser ni några direkta fördelar/nackdelar med dem om vi ställer dem mot varandra?

Absolut! Samsung har zero pixel-garanti i tre år på 970P-modellen! Så vitt jag vet har inte Viewsonic det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk

Bästa är antagligen Samsung Viewsonic 970p alla gånger, kan läsa min recension på den om ni är intresserade. Och vill bara på peka så att UGK och alla fattar.. RESPONSE time är inte allt.. 970p är alla gånger bättre en vad en skärm med 3ms är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolf_Return
Samsung Viewsonic

Vad är det för tillverkare? Har de gått ihop?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Gott, min 193p+ postades igår.. kommer på måndag

Efter att ha plöjt denna tråden så känns det som att jag kommer vara nöjd med köpet..!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja få tag i en TFT som inte ghostar eller har eftersläpningar alls, 19" och helst kring 5k. Jag antar att det är omöjligt?

Jag vill allså inte ha några negativa effekter med TFT'n alls jämfört med min CRT jag har i dagsläget. Går det?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag skulle vilja få tag i en TFT som inte ghostar eller har eftersläpningar alls, 19" och helst kring 5k. Jag antar att det är omöjligt?

Jag vill allså inte ha några negativa effekter med TFT'n alls jämfört med min CRT jag har i dagsläget. Går det?

Bra fråga, jag undrar jag med faktiskt. är så grymt less på min CRT 17" som inte klarar mer än 1152x864 om man vill ha mer än 60 Hz

Jag vet att tråden är gammal men om man skulle köpa sej en TFT skärm idag, för 4-5k SEK, vilken eller vilka skulle man välja emellan då?

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Vill faktiskt också veta, är nämligen väldigt sugen på att fixa mig en TFT. Jag vill ha en för ~5k 19" som ska fungera lika bra som en CRT i spel

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Vill faktiskt också veta, är nämligen väldigt sugen på att fixa mig en TFT. Jag vill ha en för ~5k 19" som ska fungera lika bra som en CRT i spel

100% lika bra för spel finns inte. Du får olika grad av ghosting eller overdrive "overshoot" på alla TFT-skärmar. Sedan är olika personer olika känsliga för ghosting, personligen märker jag inte av ghosting ens på min gamla 12ms 172X. Däremot kan jag se overdrive "overshoot" på min 8ms VP191s ibland, men störs inte av det heller. Fördelar med TFT som jag ser det är att bilden känns skarpare, färgerna livligare, den är mer vilsam för ögonen och tar mindre plats.

Jag skulle rekommendera att du går till en butik eller en kompis och testar en TFT-skärm för att se hur känslig just du är. Det finns personer här på forumet som spelar Q4 och UT på TFT-skärm utan problem, medan andra klagar på att samma skärm ghostar i långsammare spel som CS:S.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Hittade någon konstig hemsidan där Samsung 193P vet inte om det är + eller den vanliga versionen för 3837:- vilket låter billigt:S Kan detta verkligen stämma?Låter lite skumt.Med frakt så kanske det blir bara 4000:- Tittar man på andra TFT skärmar så är de konstig nog också billiga:S

Länk:
http://www.sovida.com/bin/setpage?doc=01402&lang=sv

Edit: Är verkligen kontrasten 1000:1? har läst i sweclockers att den ska vara 800:1 alltså 193P men på hemsidan står det också 1000:1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stormtranz
Hittade någon konstig hemsidan där Samsung 193P vet inte om det är + eller den vanliga versionen för 3837:-

Länk:
http://www.sovida.com/bin/setpage?doc=01402&lang=sv

Edit: Är verkligen kontrasten 1000:1? har läst i sweclockers att den ska vara 800:1 alltså 193P men på hemsidan står det också 1000:1

Det är den äldre versionen, alltså ej 193p+. Enligt Samsung själva har den 1000:1 i kontrast och 20ms responstid.

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått så är Samsungs 970P bästa 19" för tillfället (för humana priser). Men har svårt att hitta någon försäljare som har den inne. Är det värt att vänta eller finns det några alternativ till "bästa 19""?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spax0
Vad jag förstått så är Samsungs 970P bästa 19" för tillfället (för humana priser). Men har svårt att hitta någon försäljare som har den inne. Är det värt att vänta eller finns det några alternativ till "bästa 19""?

Det skulle vara Viewsonic VP930 då.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Verkar vara ganska lika i prestanda ja (enda som skiljer är priset!). Dessutom så är ju responstiden enligt tillverkaren saktare än 970P'n, eller stämmer det inte i verkligheten?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt 100% lika en CRT är nog ganska omöjligt, men det är inte stor skildnad, speciellt inte när du vant dig vid skärmen. Sitter själv med en Samsung 970P och i spel som World of Warcraft presterar skärmen väldigt mycket bättre och spelet är större njutning att spela nu mot min förra 19" CRT. I början var jag också orolig för FPS spel, men nu när jag haft skärmen ett tag är det som att spela på en CRT. Tror det är en vane sak, har själv vänner som spelar Q3 i hög klass på TFT skärmar utan problem. Skulle aldrig i mitt liv gå tillbaka till en CRT skärm

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt fastnat lite för Samsung 930BF, ser riktigt trevlig ut och verkar prestera grymt

http://www.webhallen.com/prod.php?id=44690

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jo om man nöjer sig med 16.2 miljoner färger så kan man ju hänga upp den i julgranen. Själv väljer jag mellan Viewsonic VP930 och Samsung 970P vilka verkar vara de bästa 19". Vilken som är bäst av dem verkar däremot ingen veta, eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med min SyncMaster 970P, märker ingett lagg i spel, skarpare och klarare. Kan inte klaga, har du pengarna, köp den!

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Viewsonic VX922 verkar mkt bra av vad jag har läst/hört. Bra färger, ingen ghosting etc. Kostar ca 5k..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Står mellan Samsung 970P & 930BF nu, skall fundera lite och läsa på sen får vi se vad som händer

Visst, det är en viss prisskillnad, frågan är om skilnaden på skärmarna är värt det.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag tycker färgerna på 970P är mycket klarare än på 930BF, tycker att det var värt prisskillnaden, har länge avundats en väns 930BF men det blev en sån här istället jag gillar mycket mera.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

VideoSeven 19" TFT W19PS
Vad tror ni om denna ?
• Pixel Pitch 0.294 mm
• Colours max. 16.7 lMio
• Brightness typ. i350 lcd/m2
• Contrast Ratio typ.i 800:1
• Viewing Angle H/Vj 170°/170°
• jResponse Timei typ. 12 ms

http://www.webhallen.com/prod.php?id=44602

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar