Permalänk
Relik 📜

Jävlar, jag hade hoppats på att få min skärm idag.. NordicIT behandlade min order igår, den står som "På väg till kund".. Jag hade hoppats på att kunna hämta med kolli-ID idag, men jag har inte fått något.. Synd!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag sitter och stirrar i en Viewsonic VX912 19" 8ms och är väldigt nöjd!! endast en död subpixel uppe i vänstra hörnet, villket int syns.

Visa signatur

dum di dum..

Permalänk
Medlem

Jag har kika på flera L90D+, de ser grymma ut så ja skall ta en sån till HemPC'n

M

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Relik 📜

Åhh!

Tror ni inte dom fick mitt paket igår, men inte lyckades skita ut kolli-ID förrens idag?!

Kan man hämta paket i på lördagar? Borde väl funka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Åhh!

Tror ni inte dom fick mitt paket igår, men inte lyckades skita ut kolli-ID förrens idag?!

Kan man hämta paket i på lördagar? Borde väl funka?

Haha Jomen vad har du för utlämningsställe? Om det är en ICA affär eller nån mack är det inga problem...

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Haha Jomen vad har du för utlämningsställe? Om det är en ICA affär eller nån mack är det inga problem...

Before:
http://www.unionen.se/pub/PICT0812.JPG

After:
http://www.unionen.se/pub/PICT0813.JPG

Go ICA go!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Before:

After:

Go ICA go!

Vackert Nu är du allt bra lycklig va? Minirecension hade smakat sen om du får tid

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Vackert Nu är du allt bra lycklig va? Minirecension hade smakat sen om du får tid

Du, jag har sparat och snålat i ett halvår för att få råd med en vettig TFT..

INGA döda pixlar heller, och ingen antydan till "pipljud" än! Mycket bra!

Jag kan dra en mini sedan, men det käns lite dumt när det finns en så bra redan!

Kan dock säga saker som inte bara är guld och gröna skogar..

* Vid helt svart bild är den märkbart ljusare i toppen och botten.. Lite störande vid film, men tror jag vänjer mig.

* Standardvärdena för färger blir för mig väldigt vattninga, och en hel del pill krävdes för ritkigt bra bild.

Men i stort, jämfört med min gamla CRT från -98 är det ju.. Ja, guld på alla sätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Before:

After:

Go ICA go!

Liiiite bättre va Jo ljusläckage kan ju vara lite störande men du vänjer det nog
Du justerade ljusstyrkan också när du ställde in skärmen va, blev det nå bättre?
Min 193P+ krävde också lite inställningar innan jag fick bilden och färgerna som jag ville ha det.
Men du stör dig inte på att bilden är platt, tänker på att satt på CRT innan och många tror att det är nått fel på skärmen
Dock vane sak som så mycket annat när man byter crt > tft men för mig som har suttit på det i cirka sju år är tft det bästa som finns

Permalänk
Relik 📜

Sådär, då måste jag klaga lite med, tyvärr.

Ett klart hörbart "pipljud" när man går under typ 50 i brightness!
Kanske inte så ofta man gör just det, men i alla fall.

Dessutom verkar MagicTune inte gilla min hårdvara, datorn hänger sig.. haha..
Så, jag har lite svårt att få färgerna och allt 100..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Sådär, då måste jag klaga lite med, tyvärr.

Ett klart hörbart "pipljud" när man går under typ 50 i brightness!
Kanske inte så ofta man gör just det, men i alla fall.

Dessutom verkar MagicTune inte gilla min hårdvara, datorn hänger sig.. haha..
Så, jag har lite svårt att få färgerna och allt 100..

Jaha de va som fan, säkert invertern till CCFL-röret som tjuter när spänningen höjs =/
Men har inte 940B OSD, varför behövs programvara? Magic Tune funkar fint på min dator iaf, har min inställd på rätt mjuka och varma färger...

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Jaha de va som fan, säkert invertern till CCFL-röret som tjuter när spänningen höjs =/
Men har inte 940B OSD, varför behövs programvara? Magic Tune funkar fint på min dator iaf, har min inställd på rätt mjuka och varma färger...

Jo, men Magictune gör allt så mkt lättare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

för 4-5k finns det en skärm man inte får glömma att titta på: Viewsonic VP930
Har en själv och rekommenderar starkt.

8ms, 16,7M färger, bra ergonomi.

Permalänk
Medlem

Skulle själv valt den oerhört snygga Samsung 970P. Ca 4700kr när den släpps och på papperet otroligt grym Behöver inte vara verkligheten dock.
Zero pixel garanti i 3 år med. Bara att byta ut om en pixel ger sig.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
för 4-5k finns det en skärm man inte får glömma att titta på: Viewsonic VP930
Har en själv och rekommenderar starkt.

8ms, 16,7M färger, bra ergonomi.

Jo VP930 är en klart bra skärm, men den kostar som billigast 5225:-, och upp till 6384:-...
Men det är ju uppföljaren till VP191 som har fått oerhört bra kritik så är man beredd att betala 5k+ så är det helt klart en skärm att titta närmare på...

Permalänk

Kom precis på en sak... jag sitter på en junkdator (1800+, 256mb DDR, 80GB, GF2 MX etc...). Dum fråga förmodligen, men detta kommer väl inte påverka skärmprestandan?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Kom precis på en sak... jag sitter på en junkdator (1800+, 256mb DDR, 80GB, GF2 MX etc...). Dum fråga förmodligen, men detta kommer väl inte påverka skärmprestandan?

Du kommer att vilja köra på native resolution 1280x1024 och med din dator kan det bli svettigt i många nya spel. Lite varningsflagg är det här! Windows klarar säkert datorn utan några problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Citat:

Som redan nämts, så blir bilden bäst på skärmen vid 1280x1024 (som är native-upplösning). Detta för att då representeras varje pixel av en bildpunkt i TFT-matrisen. Vid alla andra upplösningar så måste styrelektroniken interpolera för att upplösningen skall stämma. Eftersom det finns ett fixt antal bildpunkter (1280x1024) så blir inte slutresultatet perfekt då man försöker visa en lägre upplösning t. ex 1024*768, utan det kan bli lite suddigt eller taggigt.

Har du inte tillräcklig hårdvara för att köra i native-upplösning blir alltså den resulterade bilden sämre. I ditt fall så skulle du kunna köra i native i windows, men inte i spel.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangep
Någon som har testat Sony SDM-S95F ??

http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010078254

Min skärm säger att länken är en NEC iofs men

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha..

Det gör min också.

Här är iaf den rätta länken
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010085636

Permalänk
Medlem

Sonyn vet jag inget om men Nec:en har fått bra kritik

Permalänk

Då borde väl en TN-skärm med 8 ms vara snabbare än en PVA-skärm med 8ms?

Jag är väldigt sugen på en 913p+. Egentligen var min budget 4000 men jag funderar på om jag ska ta den istället för en 930bf.

Ni som äger 193p+, hur är den i spel och film? Jag kommer mest se film men även spela en del

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem

Fick min 970P idag, den är lika snygg som jag hade hoppats på!

Inga döda pixlar och jag spelade BF2 utan att jag märkte någon eftersläpning. Den blå upplysta powerknappen är helt klart en cool feature. Ända problemet var att CD:n som följde med var oläsbar så jag fick börja med att ladda hem driver + MagicTune från Samsungs hemsida.

Nu måste jag byta till ett snyggare tangentbord som matchar denna snygga skärm.

Visa signatur

AMD 4800+ X2 - Asus A8N32-SLI - Corsair 2048 XMS3500LL - ATI X1900XT - WD Raptor 150GB - WD RE2 400GB - X-Fi Platinum - Zalman 9500LED - Lian-Li 6070 Scand - Seasonic S12 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxman

Inga döda pixlar och jag spelade BF2 utan att jag märkte någon eftersläpning. Den blå upplysta powerknappen är helt klart en cool feature. Ända problemet var att CD:n som följde med var oläsbar så jag fick börja med att ladda hem driver + MagicTune från Samsungs hemsida.

Kan du inte skriva lite mer ingående om den och gärna med referens i 970P tråden?
Bilder gääärna! Ska köpa denna runt jul tänkte jag

Visa signatur

Permalänk

Jag kör med ViewSonic VX924 3ms shit bra till spel maxar allt med min 7800GTX 1280*1024 nöjd som faaaaan +3mån pixel garanti

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxman

Vilken extrautrustning följer med? Skickar dom med en DVI-D kabel eller bara en DVI-analog?

Permalänk

e den där 970P en grym spelskärm eller mest för film o bild osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986

Funderar också på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986

Film är ingenting man tittar på en 19" skärm, till det finns det bättre grejer