Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

250GB i XBox ?

Någon som installerat en 250GB HDD i sin XBox och kunnat utnyttja alla 250MB ?

Permalänk

Re: 250GB i XBox ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motoko
Någon som installerat en 250GB HDD i sin XBox och kunnat utnyttja alla 250MB ?

du ska ha en disk på 250gb men bara utnyttja 250mb
min mobror har iaf en 200gb i sin och det funkar..
kolla på www.psxcare.com där kan det stå nåt om det..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

OOPS !

250 GB av 250 GB så klart !!!

Tack

Permalänk
Medlem

Har det inte själv på min box dock vet jag personer som har +250gb diskar i sina kexboxar och det fungerar.

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk

@motoko

Se bara till att du har det senaste bioset till din xbox så är det inga problem med stora hårddiskar. Sitter själv med en 200Gb i min och min kompis har en 300GB i sin...

Permalänk
Medlem

Har haft planer LÄNGE på att infröskaffa en Xboxmen nu väntar jagtill 360.. se om det är nått o ha samt hur den kan moddas *mumma*

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte köpa varken X-box eller PS3 tills det är fastställt att man kan byta hårddisk, chippa och dippa, å andra trevliga saker.

Kanske tar några månader innan det går
Och om det inte går är det inte värt det, då kommer jag spendera mina slantar på att klippa mig och skaffa mig ett jobb...

Permalänk
Medlem

Du måste ha ett bios med LBA48 patch för att kunna köra större hårddiskar än 127 Gb.

Executer 4983.06 gör en F: partition som all HD platts utöver C:, E: och X Y Z partitionerna lägger sig på.

Xboxen gillar dock inte partitioner på lite över 200 Gb (har för mig att man ska hålla sig under 220 Gb, dock finns det folk som har haft partitioner på upp till 250 Gb) och därför behöver man ett bios som gör en partition till. Detta bios heter Executer 4983.67. Då gör xboxen en G: partition med och delar upp HD utrymmet på F: och G:. Allså kan du använda HDs på upp till 500 Gb. Detta rekomenderas dock inte eftersom många har haft problem med så stora HDs. Dock så finns det folk som det funkar bra för.

Men 400 Gb ska vara dett ypperligaste. 400 Gb räcker ju faktiskt.

Man kan ju streama med

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Danko, sen när kunde man köpa sig jobb? Okej, maffian men antar att en som spelar xbox inte tillhör maffian..

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Danko, sen när kunde man köpa sig jobb? Okej, maffian men antar att en som spelar xbox inte tillhör maffian..

du anar inte hur många jobb som köps dagligen...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Du måste ha ett bios med LBA48 patch för att kunna köra större hårddiskar än 127 Gb.

Executer 4983.06 gör en F: partition som all HD platts utöver C:, E: och X Y Z partitionerna lägger sig på.

Xboxen gillar dock inte partitioner på lite över 200 Gb (har för mig att man ska hålla sig under 220 Gb

du har fel, det är 256Gb där den magiska gränsen går... dvs den gränsen som gör att data börjar bli skadad och balla ur, då använder man ett program som heter XBpartitioner som formaterar med 32k iställer för 16k cluster.

"32k clusters may solve the corruption problem some people have reported when
using 06 BIOS's on 300GB and larger drives. Assuming this is a cluster count
limit, 32k cluster would allow partitions of up to 512GB."

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
du anar inte hur många jobb som köps dagligen...

Jo, kanske det då.
Men för dom pengarna ett Xbox kostar kan man inte köra ett jobb för.
Iallafall inte om man ska klippa sig oxå.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danko
Jag tänker inte köpa varken X-box eller PS3 tills det är fastställt att man kan byta hårddisk, chippa och dippa, å andra trevliga saker.

Kanske tar några månader innan det går
Och om det inte går är det inte värt det, då kommer jag spendera mina slantar på att klippa mig och skaffa mig ett jobb...

Håller med, vill kunna ha en moddad 360 eller ps3, liksom mer status.

Permalänk

Vi har 2x xbox hemma snart 3 st..

I dom två vi har så sitter det vardera 200 GB diskar... Och det funkar alldeles perfekt...

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Varför behöver man tre XBOXs?

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr

Varför inte?

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org

Botten upp, resten i håret!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr

En till pappa, en till mamma och en till lille AdrofleXx

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
En till pappa, en till mamma och en till lille AdrofleXx

Japp helt rätt..
Skulle igt få en ny dvd splelare till mitt rum.. men ville häldre ha ett chippat xbox..

Vi har 1x i vardagsrummet som mediacenter , och samma sak i mamma å pappas sovrum och det sista i mitt rum. .:D

MEn vi ska köpa xbox 360 när någon komemr på hur man chippar det osv. .:D

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
du har fel, det är 256Gb där den magiska gränsen går... dvs den gränsen som gör att data börjar bli skadad och balla ur, då använder man ett program som heter XBpartitioner som formaterar med 32k iställer för 16k cluster.

"32k clusters may solve the corruption problem some people have reported when
using 06 BIOS's on 300GB and larger drives. Assuming this is a cluster count
limit, 32k cluster would allow partitions of up to 512GB."

/Daniel

Okej. 256 Gb gnagde långt bak i huvudet men jag var inte helt säker, så jag skrev runt 220 så det var lungt Det är snart ett år sen jag chippade och bytte HD i min xbox så det var lite luddigt i huvudet.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har två st 500gb hdd's. men jag använder min xbox som linux filserver och ventrilo server.

Visa signatur

CPU: AMD64 3400+ 2.2Ghz @ 2.5Ghz | K8V-X Motherboard | 2048 GB DDR400 | Radeon 9600Pro 256MB 400/600 @ 500/660
| Maxtor 200GB 7.2k RPM | Windows XP 32Bit

Permalänk
Medlem

Kan man klämma in två diskar i en krysslåda?
Har 2st 400gb diskar som väntar på att bli använda.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO

Tror man kan ha fler, men man behöver en grunka som dom säljer på bla www.chipper.se.
Vet inte vad den heter men du borde nog hitta

EDIT: xtender hette den: http://www.chipper.se/index.php?main_page=product_info&cPath=...

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Beroende på chip så kan man ha upp till 400gb utan några problem

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skoen
Jag har två st 500gb hdd's. men jag använder min xbox som linux filserver och ventrilo server.

och du kör knappast fatx som filsystem, men om du nu skulle göra det, så är det inget problem ändå, den "övre" gränsen ligger enligt skaparen till xboxpartitioner (spelling) till 512Gb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO

ja, men du kan inte använda dom samtidigt, såvida du inte kör linux

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Beroende på chip så kan man ha upp till 400gb utan några problem

FEL!!! beroende på bios och formateringsverktyg så kan man ha upp till 512Gb utan några problem

/Daniel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skoen

Dagens största MYTOMAN ...

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q_m_p
Dagens största MYTOMAN ...

Avundsjuk??

Visa signatur

*sorry*