Permalänk
Medlem

Whee, en till design sida att regga sig på Tack Claw

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hur kan du ha missat den? (förövrigt så får du gärna godkänna min auth på icq)

Rätt nice bilder ivfs. På ett sätt märker man att det är source, men samtidigt är det väldigt nytt på ett sätt. Gillar dock inte de där bilarna man ser på en del bilder. Får hoppas att de byter ut dem sedan, finns andra saker med som tyder på att de har en del kvar att göra med spelet.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Å fy f*n! nu blir jag glad! jag älskar 1`an! Jag har den här i hyllan!

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Hur kan du ha missat den? (förövrigt så får du gärna godkänna min auth på icq)

Rätt nice bilder ivfs. På ett sätt märker man att det är source, men samtidigt är det väldigt nytt på ett sätt. Gillar dock inte de där bilarna man ser på en del bilder. Får hoppas att de byter ut dem sedan, finns andra saker med som tyder på att de har en del kvar att göra med spelet.

Nej, inte sett den, eftersom jag mappat uteslutande Q3E i 4-5 år, så har jag bara ägnat mig och det communityt och då är det bara en sida som gäller (kanske 2 till).

Jag har inte fått din authreq på icq, how about, ta bort mig och göra om det? Eller ge mig _ditt_ nummer mannen...

Jag tycker att spelet ser lite 'äldre' ut, en generation typ, det ser trevligt ut...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ser inga nackdelar med att släppa spelet i episoder och via Steam.
- Om varje episod är 6h så är det ju nästan ett helt spel i sig, för det är ju väldigt få SP shooters som är längre än 6-8h, så om SiN2 är 3 episoder på 6h så är det ju större än det mesta.
- Det är väldigt smidigt med Steam, både vad gäller få hem spelet och patchar.
- Source motorn är riktigt trevlig.
- Vore tufft om dom gjorde varje episod som en tv-serie.

Permalänk
Medlem

Köpte SIN, idag för 39:- på onoff... Riktigt roligt.... Sen slog det mig att det var ganska schysst grafik för att vara 8 år gammalt spel.... Om jag skall vara ärlig så har inte det hänt mycket grafikmässigt på 8 år.. Visst spelen är snyggare idag, men tycker att dom borde ha hunnit längre år 2005...

Permalänk
Medlem

Sin är ganska simpelt för Q2E faktiskt. Både Kingpin, SoF, Daikatana, Anachronox mfl ser bättre ut.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Sin är ganska simpelt för Q2E faktiskt. Både Kingpin, SoF, Daikatana, Anachronox mfl ser bättre ut.

Bara att du skrev de titlarna... nostalgi... King Pin var så jäkla kul. Första spelet de sa "fuck" tror jag det var.. fan va cool man kände sig då..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa expansionen till Sin? Har sökt rundor men finner bara utländska affärer, är inte så sugen på att öpa utomlands, om någon har oriiginalet hemma s PMa mig gärna.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Den officiella hemsidan har uppdaterats.
http://www.sinepisodes.com

Info från CGW-tidningen om Sin

Citat:

*Ritual have been working on the project for six months

*The first episode is coming this winter

*The price will be $15 USD or around £8 GBP

*There's around six hours of gameplay in the first episode

*New episodes will likely be released every three to six months

*A port of the original game to the Source engine is still a possibility

*Each episode stands alone, but is linked together in such a way that you don't have to buy every single episode to understand what's going on in the episode you just bought. So if you get in "late" you won't get lost in the game

*The episodes will contain decision-based outcomes, much like the original game. A gameplay decision you make in one episode, may directly affect what happens in the next. There may be 5-10 different decisions to make per episode. In the original SiN, if you broke a pipe in one room, the room that the pipe was connected to would be flooded. They want to take it further with Episodes. Do you kill a certain enemy/boss during the game, or let them live? Do you go back and save a certain ally/civilian or save yourself?

*There'll be a stats tracking system to help decide what's going to happen in the next episode. So, in the above example, if the majority of people decide to kill that certain enemy/boss during an episode, he won't appear in the next or it would lead to further events happening in the next episode. The gamer is writing the story!

As an added bonus, there's also this very interesting quote from Tom Mustaine:

In the beginning, Blade is busted up. We have no idea why. He's on the highway in a car, coming in and out of consciousness, and this sidekick Jessica Cannon, is with him trying to wake him up. Then the game flashes back to how you got in this mess in the first place. You can use everything in the car -- change the radio stations, open the glove box, raise and lower the window, lean out, shoot the glass, etc. Later, you tear the entire roof off the thing. What starts out as a cool-looking car is totally decimated by the end of the level.

Verkar bli ett spel att se fram emot.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Passar på att väcka tråden och intresset för spelet med tre nya screenshots i samma gamla Sin anda
http://www.halflife2.net/news//1132110556_2.jpg
http://www.halflife2.net/news//1132110556_3.jpg
http://www.halflife2.net/news//1132110556_1.jpg

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Passar på att väcka tråden och intresset för spelet med tre nya screenshots i samma gamla Sin anda
http://www.halflife2.net/news//1132110556_2.jpg
http://www.halflife2.net/news//1132110556_3.jpg
http://www.halflife2.net/news//1132110556_1.jpg

Känns som FEAR och CS:source. Hade hoppats på att dem skulle moda sourcemotorn men det ser inte så ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Grymt att den använder Source motorn, fler kommer kunna spela det utan ha en monsterdator. Jag börjar gilla VALVe allt mer och mer, skulle inte förvåna mig om VALVe blir motsvarande Linux gentemot ID's motsvarighet till Microsoft.

Vad bubblar du om!? Tvärt om borde det väl vara om något. (Trots att det är en fånig jämförelse.) Valve är väl de som verkar ha störst kontrollbehov, med steam och hela köret. Och Id har ju släppt flertalet spel på linux. Onödigt av mig att kommentera egentligen, men jag blev bara så tagen på sängen av den absurda liknelsen.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Mumma!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Yack! Bruden ser ut som ett barn med inplantat... =/ Har inte peddo-modet gåt över snart?

http://www.ritualistic.com/screens.php/sineps/SiN+Episodes+Sc...

Eller är det bara jag som börjar bli antik!?

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett barn var lite väl överdrivet!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Yack! Bruden ser ut som ett barn med inplantat... =/ Har inte peddo-modet gåt över snart?

http://www.ritualistic.com/screens.php/sineps/SiN+Episodes+Sc...

Eller är det bara jag som börjar bli antik!?

Jo, de har nog gjort ansiktet lite för barnsligt (och då är jag bara 17 ändå). :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
1:an var nog ett av de sämsta spel jag spelar, förmodligen har det avskräckt mig hyfsat mycket om en uppföljare.

men vem vet, det kan ju bli ett klockrent spel. vi får hoppas.

Haha du vet då inte mycket!! Skitspel säger du... Det var jävligt bra för dess tid och är faktiskt riktigt kul dessutom var det det första spelet man kunde göra HS på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
Haha du vet då inte mycket!! Skitspel säger du... Det var jävligt bra för dess tid och är faktiskt riktigt kul dessutom var det det första spelet man kunde göra HS på

Problemet var att spelet var rushat för att kunna lanseras lite innan Half-Life. Därför led spelet utav groteska laddningstider, hemska buggar och gud vet vad.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Ja, jag spelade faktiskt igenom det IGEN bara för någon månad sedan.. Skitspel, pyttsan..

Bi99uy: Buggarna drar ned betyget, håller med. Men det är fortfarande ett förbannat bra spel.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Vad bubblar du om!? Tvärt om borde det väl vara om något. (Trots att det är en fånig jämförelse.) Valve är väl de som verkar ha störst kontrollbehov, med steam och hela köret. Och Id har ju släppt flertalet spel på linux. Onödigt av mig att kommentera egentligen, men jag blev bara så tagen på sängen av den absurda liknelsen.

Dessutom så släpper ju Id sina motorer som Open source efter x antal år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Dessutom så släpper ju Id sina motorer som Open source efter x antal år.

Tro inte att du kommer se Doom3 motorn som open source snart iallafall

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tro inte att du kommer se Doom3 motorn som open source snart iallafall

Varför skulle jag tro det?

Permalänk
Medlem

En av anledningarna till att Valve inte släpper sina..sin tidigare motor är ju att den fortfarande används så mycket idag. Ur tex en fuskskapares vinkel så skulle nog det underlätta en hel del, och det skulle ju inte direkt vara något positivt för det enorma community som finns runt spel som baseras på gould source.

Nog för att det fortfarande finns folk som kör saker baserade på q1 och q2-motorn, men de är ju inte en bråkdel av så många som finns runt valves spel. Tror inte att någon får ut vidare mycket av att fuska jättemycket där heller.

Den dagen (om den nu kommer) då folk slutar spela cs, dod, ns och dyl så kanske man kan komma att få se något liknande, men inte tidigare.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Det här verkar riktigt lovande!

1Up har testat SiN Episodes: Emergence på CES-mässan.

Video
http://www.1up.com/do/download?cId=3139884

Recension
http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3146740&did=1

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
En av anledningarna till att Valve inte släpper sina..sin tidigare motor är ju att den fortfarande används så mycket idag. Ur tex en fuskskapares vinkel så skulle nog det underlätta en hel del, och det skulle ju inte direkt vara något positivt för det enorma community som finns runt spel som baseras på gould source.

Nog för att det fortfarande finns folk som kör saker baserade på q1 och q2-motorn, men de är ju inte en bråkdel av så många som finns runt valves spel. Tror inte att någon får ut vidare mycket av att fuska jättemycket där heller.

Den dagen (om den nu kommer) då folk slutar spela cs, dod, ns och dyl så kanske man kan komma att få se något liknande, men inte tidigare.

Q3 är fortfarande poppis och vad jag vet så har inte fuskandet ökat (är dock inte insatt i q3 så mycket) i och med Q3 motorn släpptes under GPL.

Permalänk
Medlem

spelet var bra på sin tid, dock var jag liten då jag spelade det, på min första dator(200 mhz:)) och jag gillade det, dock så blev det svårt efter ett tag så jag gav upp det, men när ni säger det dära om kul hål i huvvet så ringer det en klocka:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Wohoo! En trailer i "HD-kvalitee" har släppts. Finns att tanka på FZ.

http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/sin_episodes/sin_episodes...

Ser mycket lovande ut:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Wohoo! En trailer i "HD-kvalitee" har släppts. Finns att tanka på FZ.

http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/sin_episodes/sin_episodes...

Ser mycket lovande ut:D

Yes box! Tankas nu, ska bli spännande.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com