Permalänk

Kommer ihåg att när jag spelade det så var det så jävla bra!
Dock slutade mitt fungera när man förvandlades till en best.. :/
Nått sånt...
Har dock köpt det igen nå månader sen.. ska fan spela det igen..

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

Lite ny info:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59893

Sin 2 kommer tydligen släppas episodsvis via Steam mot vintern och kosta runt 20 dollar/episod. Spelet använder sig då även av Source-motorn.

Reaktioner? Själv tycker jag detta suger då det ännu inte är klart om det kommer säljas i affärer. Antagligen kommer det inte göra det förrän alla episoder är släppta.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Grymt att den använder Source motorn, fler kommer kunna spela det utan ha en monsterdator. Jag börjar gilla VALVe allt mer och mer, skulle inte förvåna mig om VALVe blir motsvarande Linux gentemot ID's motsvarighet till Microsoft.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Lite ny info:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59893

Sin 2 kommer tydligen släppas episodsvis via Steam mot vintern och kosta runt 20 dollar/episod. Spelet använder sig då även av Source-motorn.

Reaktioner? Själv tycker jag detta suger då det ännu inte är klart om det kommer säljas i affärer. Antagligen kommer det inte göra det förrän alla episoder är släppta.

Gillar att dom ska släppa det via Steam, tycker det är på tiden att spelföretagen skippar distrubutörerna.

Priset är jag dock lite fundersam över, beror på hur lång varje episod är.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Priset är jag dock lite fundersam över, beror på hur lång varje episod är.

Ungefär 6 timmar styck, enligt fragzone. Såg dock inte själv att det stog något om det i länken.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Vad kan detta betyda?
http://www.ritual.com/sin2

Antal dagar kvar tills de visar upp det på sidan.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Någon som har koll på hur många episoder det skulle bli då?

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

"där nya delar kommer släppas med tre till fyra månaders mellanrum."

Lite synd! Hoppas att de bara släpper 4-5 episoder.

"An advergaming site has sprung up to raise interest in SiN 2, called Legion Pharma. Investigating the site has led to music clips, movies and concept art."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Spelade 1an igår, tyckte inte det var speciellt bra.
Får hoppas att 2'an blir bättre då.

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk

Förutom CS:C,CZ,CS,HL1-2 , DoD och lita annat i den gerenen , Finns det mera spel som Steam Har , Sin kommer att komma nån som vet nån mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Grymt att den använder Source motorn, fler kommer kunna spela det utan ha en monsterdator. Jag börjar gilla VALVe allt mer och mer, skulle inte förvåna mig om VALVe blir motsvarande Linux gentemot ID's motsvarighet till Microsoft.

Så kan man ju inte säga, ser inget som sätter VALVe lika med Linux, inte heller något som sätter MS lika med iD. Carmack käns mera linux, Gabe käns mera MS, han har ju till och med jobbat där.

Sedan så har ju faktiskt iD släppt källkoden till både Q1 och Q2, Q3 väntas komma. VALVe kommer dröja _länge_ _länge_ innan koden till HL1 kommer. CS måste dö helt från stora events rampljuset innan de ens kan fundera på att göra det ju.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
Förutom CS:C,CZ,CS,HL1-2 , DoD och lita annat i den gerenen , Finns det mera spel som Steam Har , Sin kommer att komma nån som vet nån mer?

Egentligen är det bara HL2 som kommit till steam. Allt annat är ju bara produkter som hör till, eller kommit innan man hade chansen att köpa saker till Steam. Sin 2 kommer troligen (om) bli det första icke VALVe spelet till steam.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ritual Entertainment Unveils "SiN Episodes"

Citat:

"Action-Packed Return to Freeport City Powered by the SourceTM Engine

Dallas, TX - July 7, 2005 -- Ritual Entertainment(tm) today announced the development of SiN Episodes(tm), featuring the highly anticipated return of Elexis Sinclaire, the world's most dangerous and seductive biochemist, and the only man who stands in her way, John R. Blade. The sworn enemies face off in Freeport City, a near-future mixture of San Francisco, Tokyo and New York, all set inside the unrestricted SiN universe.

The upcoming SiN Episodes chapter entitled Emergence is the first in a series of episodic adventures powered by the award-winning Source (tm) engine developed by Valve®. Delivered on Steam(tm), the online content delivery system, Sin Episodes takes a bold new step into the future of gaming.

"Combining the incredible power of the Source engine with episodic content delivery via Steam has empowered us to raise the bar on key features of the SiN universe, interactivity, character driven gameplay, and emergent AI," said Tom Mustaine, cofounder and Director of Development for Ritual.

"Digitally delivered episodic content is the next frontier in the games industry," said Steve Nix, Ritual CEO, affording the award-winning development studio unprecedented flexibility. "Episodic development gives Ritual the opportunity to be much more responsive to community feedback and industry trends. We can adjust our content to deliver maximum entertainment value with each installment."

"One of our goals for Steam and Source is to provide a viable platform for independent developers who would rather be working on original IP," said Gabe Newell, founder and president of Valve. "It's great to be working with Ritual again as they take this pioneering step for the industry. I look forward to purchasing my copy of SiN: Emergence."

SiN Episodes expands on the role of Colonel John R. Blade, a battle worn hero in charge of HardCorps, an elite strike force with a long history of conflict with SinTEK, a powerful multibillion dollar empire headed up by Elexis Sinclaire, a beautiful, brilliant, and ruthless scientist who is out to remake humanity according to her own twisted vision. Joining Blade on his mission are JC, a HardCorps hacker with a secret to keep, and Jessica Cannon, a fiery rookie who can find her way into any secure facility.

SiN Episodes: Emergence features never before seen weapons, characters and environments along with a host of interactive options, paying homage to its predecessors, SiN and its expansion pack, Wages of SiN, which set a new bar for interactivity. Additional information and purchasing options will be announced on www.sinepisodes.com or www.steampowered.com at a later date.

An 8-page preview of SiN Episodes: Emergence is featured in PCGamer UK's August issue, which hits newsstands on July 7th, 2005. The article includes exclusive images from the game along with additional materials available on the accompanying PCGamer UK DVD."

http://www.sinepisodes.com

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Håller med till fullo.

Visst Sin var bra men Halflife var/är i en helt egen liga.

Permalänk
Medlem

Hoppas det lyckas för Ritual, detta är ett dyrt och riskfullt projekt. Dessutom så är inte SiN ett sådant spel som direkt lyser stor inkomst, så det får nog sticka ut ganska bra...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Lika mycket som jag jublade när jag fick reda på att Sin 2 var under utveckling lika mycket hatar jag att man lär dra hem det episodvis via Steam.

Nej ge mig en ordentlig förpackning som jag kan köpa i butik, och hela spelet på en gång.
Så att det känns att jag verkligen har köpt något, den fysiska delen av ett spelköp skall inte förringas.
Jag vill gärna ha mina DVD/CD fodral stå snyggt uppradade i bokstavsordning på hyllan ovanför skärmen.

Tänk dig själv att lira igenom första delen och sedan behöva vänta X-antal veckor för att kunna fortsätta lira.
Tror detta kommer att floppa rejält.

Grymt besviken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
[...]
Nej ge mig en ordentlig förpackning som jag kan köpa i butik, och hela spelet på en gång.
Så att det känns att jag verkligen har köpt något, den fysiska delen av ett spelköp skall inte förringas.
Jag vill gärna ha mina DVD/CD fodral stå snyggt uppradade i bokstavsordning på hyllan ovanför skärmen.
[...]
Grymt besviken.

vi har alla våra tvångstankar. att man ska behöva vänta flera månader håller jag däremot med om att det inte är någon höjdare. känns mest som ett sätt att få förskottsbetalning innan produkten är färdig. hatar när man läser en serie böcker där det släpps en bok om året.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

min egna uppfattning om att släppa det via STEAM...
det suger!

ursäkta mig om detta låter kränkande på något sätt men då ska ni inte läsa nedanför:
har någon spikat igen dörrarna på sinnessjukhuset som STEAM-gänget sitter i och
sitter alla i STEAM-gänget fastlimmade i sina rullstolar eller?
det måste varit så dem kom på det... "vi kan ju inte gå/åka till affären och KÖPA spelet utan vi gör så att folk kan ladda ner det från den långsammaste servern som vi kan få tag på"

så fort man connectar till STEAM och ska ladda ner en ny uppdatering som kommit till ex HL2 eller CS - Source så laddar man ner med MAX 80kbyte/s... trots min 8mbit lina... har varit hos flera kompisar och lanat och det spelar ingen roll för det går alltid som snabbast i 80kbyte/s.
och mig veterligen så kan man inte ladda ner uppdateringar från nån annan server eller på nån annan sida..
visst, jag förstår om dem mkt trafik på sina servrar men det borde dem väl för f-n märka av och göra nånting åt då?!

Min uppfattning iaf..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommer spelet att bara släppas via STEAM så kommer jag då absolut inte att köpa det...
släpps det i affärer så kommer jag med stor sannolikhet att göra det trots att det tar emot lite att gynna steam...
och... det finns faktiskt dem som fortfarande använder modem...! tänk på dessa stackars människor...

Ser fram emot att se vad Sin 2 har att erbjuda och tror att det kan bli minst lika bra som ettan... troligtvis bättre!

EDIT: glömde att jag vill ha kartongen också... som så många andra...

Permalänk

Om jag vore deras designer så skulle jag vara lite orolig över kapitelsystemet de använder. Storyn lär ju bli lite ryckig om man ska försöka få ihop X-antal att fungera som 1 spel var. Tveksamt att många kommer spendera massor med pengar för alla kapitel och då blir ju hela storyn skev.

Man sparar ju en del på att göra som de gör... men man förlorar lite också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Om jag vore deras designer så skulle jag vara lite orolig över kapitelsystemet de använder. Storyn lär ju bli lite ryckig om man ska försöka få ihop X-antal att fungera som 1 spel var. Tveksamt att många kommer spendera massor med pengar för alla kapitel och då blir ju hela storyn skev.

Man sparar ju en del på att göra som de gör... men man förlorar lite också.

Troligvis så har varje episod en tillbakablick i början för att kort summera vad som hände, så det blir nog inget större problem. Det krävs inte direkt mycket engagemang för att sätta ihop en bunt screenshots och ha en röst gåendes som summrerar vad som hände och ändå få det bra.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Tror inte heller problemet ligger i att fixa en storry som hänger samman...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Så kan man ju inte säga, ser inget som sätter VALVe lika med Linux, inte heller något som sätter MS lika med iD. Carmack käns mera linux, Gabe käns mera MS, han har ju till och med jobbat där.

Sedan så har ju faktiskt iD släppt källkoden till både Q1 och Q2, Q3 väntas komma. VALVe kommer dröja _länge_ _länge_ innan koden till HL1 kommer. CS måste dö helt från stora events rampljuset innan de ens kan fundera på att göra det ju.

Egentligen är det bara HL2 som kommit till steam. Allt annat är ju bara produkter som hör till, eller kommit innan man hade chansen att köpa saker till Steam. Sin 2 kommer troligen (om) bli det första icke VALVe spelet till steam.

ursäkta men Halflife 2D var inte utvecklat av Valve och släpptes via steam

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Knappast en AAA-titel, det är en dålig flashproduktion... men du har rätt

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Tror inte heller problemet ligger i att fixa en storry som hänger samman...

Kanske inte det största problemet men om jag skulle göra deras story skulle jag inte vilja vara tvungen att dela upp den och köra nån såpabörjan på varje avsnitt

Permalänk
Medlem

Det är inte säkert heller, det kanske är så att man _måste_ köpa del ett för att få möjlighet att spela de andra delarna. Eller så är det som fristående avsnitt, typ i del ett skall man rädda en bank från terrorister (som i Sin, ett exempel bara) i del två kanske något helt annat... Det kan även vara som i en tv-serie som har flera delar att de bara slutar med något dramatiskt (tror på denna biten mera) och att man då nästan tvingas köpa nästa del för att få fortsätta...

Föresten, om du var deras plot-designer, så skulle du nog vara glad nog att göra allt, skulle jag vara ld åt iD skulle jag vara glad att göra deras skitbanor, även om jag tycker de är usla jämfört med t ex banorna i Unreal.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ett par screens som flyter runt på internet.
Ser väldigt coolt ut, ser även ut att ha dendära sköna monolith 90 tals känslan, till ex Shogo: Mobile Armor Division och Blood :).

http://img.photobucket.com/albums/v628/DJwiggams/image15.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v628/DJwiggams/image14.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v628/DJwiggams/image05.jpg

Permalänk
Medlem

Den första bilden ser väldigt trevlig ut, trevlig miljö, äkta Sin, och som du säger lite, Shogo över den. Shogo var ett häftigt spel, äkta Lithtech Power

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Föresten, om du var deras plot-designer, så skulle du nog vara glad nog att göra allt, skulle jag vara ld åt iD skulle jag vara glad att göra deras skitbanor, även om jag tycker de är usla jämfört med t ex banorna i Unreal.

Om jag skulle vara anställd som deras speldesigner så skulle jag gärna skriva story åt dem men då hade jag nog försökt påverka dem (eftersom... det skulle vara mitt jobb i såna fall). Poängen jag vill göra är att _jag_ inte skulle vilja dela upp en story i flera delar. Jag vill ju visa hur karaktärerna utvecklas och så vidare och jag vill att alla ska få vara med om det. Lite tråligt om om folk bara har råd med 2 avsnitt och missar allt man har jobbat för.

Permalänk
Medlem

Kostnaden för Sin 3 eps är ju i stort sätt samma som ett vanligt AAA-spel, och dessutom så delas den upp, vad säger att man inte kan köpa en ep till senare?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q