Hjälp med montering av TT Big Typhoon @ DFI NF4 Ultra

Permalänk
Medlem

Hjälp med montering av TT Big Typhoon @ DFI NF4 Ultra

Har nu strulat med monteringen av min Big Typhoon ett bra tag och behöver hjälp. När jag har BT-kylaren monterad så startar inte datorn, kan se att moderkortet får ström men inget händer när jag försöker starta den. När jag tar av kylaren helt utan att ändra något annat i datorn så startar den.

Tyckte att instruktionerna var lite otydliga, ska man använda någon av pappers/kartongbitarna på undersidan av moderkortet eller ska man ha H-plåten direkt på där?

Svar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Det är direkt idiotiskt att köra igång en A64 utan kylare. Det finns tydliga monteringsanvisningar på deras hemsida om du tappat bort installationsanvisningarna. Normalt ska man behålla sin original backplate.

Jag förstår inte hur man kan missförstå deras installationsanvisning, den är så tydlig som det går att göra den.

Permalänk
Medlem

Jag kör iof Asus A8n32 men jag behöll min bakplatta och skruvade flänsen i den. Ska inte vara några konstigheter

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Mm Manualen är kass. Det finns en stor tråd om Typhoonen kolla i den, tror Iofs att den handlar mycket om Asrock mobot /Typhoon.
själv satte jag om den på ett sätt jag gillade mera än de "officiella" sätten.
Använde den H-backplaten som medföljer + en skumgummi + den tunna profilen och 4 skruvar istället för 2 st, kändes stabilare så.
Skruv-metallplate-tunn isolprofil-skumprofil-mobo----och bricka,distanser på framsidan-kylare+h profil nr 2 -muttrar (4st)
Vet ej om du kan göra likadant, beror på hur ditt mobo ser ut på baksidan.
Men denna fastsättning funkar bra för mig.
Ja Du Skall ha skumprofil och Isolprofil på baksidan, speciellt om du har saker där som sticker ut från mobot (kortis)
Och du...att köra utan är inte bra, men låter riktigt skumt att det inte funkar med den på.
Kolla så att du inte kortsluter med ngt. Tex att dina skruv tar i chassit på baksidan av mobot, där är det trångt.
Var försiktig, detta låter inte bra.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Okej det löste sig iallafall med kylaren. För er som undrar så har DFI moderkorten plastanordningen för att fästa processorn med och då ska man enligt manualen ersätta den med H-plåten.
Jag tog och lossade på saker och ting samt tryckte in en av de medföljande pappbitarna mellan H-plåten och moderkortets baksida.