Permalänk

Projektsida, behöver tips

Hejsan alla!

Det börja lukta release från mitt cms.
Så jag behöver en sida som ser seriös ut, och man ska kunna läsa längre texter utan att flippa ur på grund av att det är jobbigt att läsa från hemsidan.

http://ticex.1go.dk/homepage/

Så långt har jag kommit nu, och behöver lite hjälp från er, funkar färgerna, ser den seriös ut? Går det att läsa utan problem? Vad kan bli bättre?

Ni behöver inte kommentera koden, koden kommer följa xhtml och css standardena senare.

Tack

EDIT:
Har gjort ändringar nu, titta på sidan igen

Permalänk
Medlem

Excellent *fiffla med fingrarna*

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Ser bra ut faktiskt, lite mindre på logotyp på höjden kanske så syns texten lite snabbare.

Visa signatur

» Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare
» Mac mini, G4 1,42GHz, 512MB ram

Permalänk
Medlem

nu förstår ju jag med att du inte ska Lorem Ipsum där sen, men för bra läslighet så ska du ju ha bra styckesindelning och bra rubriker.

så fixa till texten du har där nu, så kan man ju kommentera den delen med.

annars var det nice!

Permalänk

okey, tack!

Jag ska se över texten, eller lägga in lite rubriker med mera

Permalänk
Hedersmedlem

Ser lite knas ut i Firefox (jag kör 1.5), bara så du vet. Och sen skall det nog vara "Management", inte "Managment".

Permalänk
Medlem

Såg jätteknas ut för mig också i Firefox 1.5, tills jag uppdaterade sidan (F5), då är den helt okej?

Wtf?

EDIT:
Och sidan blev då alltså jättefin! Excellent! *fifflar likadant med fingrarna som Mr. Burns och Rezuth här ovan*

Permalänk
Medlem

Huvuddelen med brödtexten är alldeles för bred är jag rädd, gör den lite smalare och högre i så fall, ungefär som boxarna nedanför. Testade nu och runt 50 teckens bred ger en bahaglig läsning. Ungefär 400 pixlars bredd.

Personligen försöker jag alltid lägga menyn under bannern/loggan på sidan, så behöver man inte släpa musen över halva sidan för att navigera.

Färgerna funkar men de ger inget bestående intryck, det är som vilken sida som helst. Så om du bara vill ha sidan som ett ställe där folk kan läsa om en produkt de redan hört talas om och bara vill läsa lite mer så funkar det. Vill du att folk ska komma ihåg sidan så räcker det inte.

Tyvärr ser vi alltför mycket sånt här idag, alla vill se likadana ut. Så visst, för de som sticker ut är det ju bra, men inte för de andra.

Permalänk
Medlem

på min skärm ser det ur såhär:

Jag kör firefox

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men känns lite grå och tråkig med textrutorna. Har du testat med kanske ljusblå eller nåt roligare?

Permalänk
Hedersmedlem
  • Att skriva orden "i proffsform" ger inte ett särskilt proffsigt intryck.

  • Headerbilden är åt HELVETE för stor. Halva höjden, max.

  • Jag misstänker att du kommer presentera väldigt mycket information, så testa att backa fontstorleken ett snäpp och ge dig själv rejäla marginaler istället. Tänk på att hålla infoflödet nere; låt användaren bestämma vad han vill läsa.

Det var väl allt, i övrigt ser det bra ut.

Permalänk

tack, ska tänkte på allt!

Såg det felet med att dom 2 boxarna lägger sig för högt. Någon som vet vad det beror på? eftersom dom åker ner efter en omladdning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
...Text och bild...

Jäpp, exakt så ser det ut för mig också tills jag petar till F5 och uppdaterar. Möjlig bugg i Firefox 1.5 månne?

Permalänk

Okey, gjort lite små ändringar nu.

Jag tror buggen med att boxarna flög upp också ska vara borta. Blev det bättre eller?

http://ticex.1go.dk/homepage/

Permalänk
Hedersmedlem

Japp, nu är buggen borta. Jag kan tycka att textfältet med huvudtextmassan är lite brett.

En annan sak. "Framework Technology Management System". Ett system för att hantera ramverksteknologi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
En annan sak. "Framework Technology Management System". Ett system för att hantera ramverksteknologi?

Det där tänkte jag också på. Vad menar du med den frasen egentligen?

Permalänk
Medlem

Gaaaah, du kan ju inte bara trycka ihop bilden! Personen på bilden ser ju ut som en grottmänniska nu

Huvuddelen är fortfarande för bred, men du har väl inte ändrat den än antar jag så... tja...

Texten på bilden (blow yourself to bits eller vad det står) är grymt svårläst.

Permalänk

Har mitt snabba ihopkast
www.htpc.info.se
Datumen på sidan är till för att inte förvirra min projectvägledare. Ska hämta alla delarna imorgon och påbörja bygget....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2