Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk

Nintendo Revolution är riktigt liten

Hittade denna bilden, jämför revolution med ps3 och 360, iishh!
(och nej, ni behöver inte nämna att 360 och ps3 är kraftfullare än revolution, jag ville bara visa storleksskillnaden )

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

haha nästan så man kan ha den i fickan.

Permalänk
Medlem

Sött Inte direkt en nackdel att den är liten.

(omg keke detta kommer bli en sönderspammad tråd av fanboy-flameing, eller? ^^)

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Otroligt vad smal den är. Hur får de plats med alla prylarna undrar man ju. Shysst att den är lätt att konka med. Gamecuben var också lätt att bära med men reven verkar bli ännu lättare.

Permalänk
Medlem

Turbonallen: Det kan nog vara en bra idé för dig att ta på dig lite flamm-säkra kläder
Jag för min del tycker att Rev är den snyggaste konsollen hitintills.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Nintedo måste ha anställt en trollkarl eller nått, förstår inte hur den ska kunna vara så liten. Inte mycket större än en 5,25" dvd-spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nintedo måste ha anställt en trollkarl eller nått, förstår inte hur den ska kunna vara så liten. Inte mycket större än en 5,25" dvd-spelare.

Haha!
Den var, som sagt, väldigt liten ja!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Oj då, mindre än vad jag förvänta mig, vilken shock.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

dom borde satsa på bättre hårdvara och mindre på allt annat skit.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry

Och hur mycket vet vi om hårdvaran hitills?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Turbonallen: Det kan nog vara en bra idé för dig att ta på dig lite flamm-säkra kläder
Jag för min del tycker att Rev är den snyggaste konsollen hitintills.

Jo ..

Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa

För nu börjas det

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja att den är lite kraftfullare än xbox nu. Vilket betyder att dom likagjärna inte behövt släppa någon ny konsoll? så tycker jag, vet att det finns dom som inte tycker så.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Jo ..

För nu börjas det

http://www.news.wisc.edu/wisweek/12-Sep-2001/images/fire_exti...

Min poäng var mer att han inte ska kasta ur sig en massa strunt om saker vi fortfarande inte har fått reda på.

För att förtydiga, jag är ingen fanboy oavsett konsoll. Jag gillar spel, inte konsoller!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Min poäng var mer att han inte ska kasta ur sig en massa strunt om saker vi fortfarande inte har fått reda på.

För att förtydiga, jag är ingen fanboy oavsett konsoll. Jag gillar spel, inte konsoller!

Jo, men det är så det börjar, sedan brukar det byggas på, typ:

Citat:

Ja att den är lite kraftfullare än xbox nu. Vilket betyder att dom likagjärna inte behövt släppa någon ny konnsol? men jag tycker så vet, att det finns dom som inte tycker så.

Så, snälla - on topic igen nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja att den är lite kraftfullare än xbox nu. Vilket betyder att dom likagjärna inte behövt släppa någon ny konsoll? så tycker jag, vet att det finns dom som inte tycker så.

Har inte tänkt svara på om du svarar på detta men seriöst. LÄS PÅ INNAN DU YTTRAR DIG!!
bara ryckten! finns massor som säger att det inte alls är så!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, någott kraftigare än xbox säger du. Xboxen har, enligt mig, välldigt fin grafik. OK, spelen har fin grafik, men du fattar vad jag menar. Om nu Rev. bara är snäppet bättre så är det fortfarande en välldigt fin grafik vi kommer att få se. Men hur ligger till med fysikmotorer och AI, hur kommer den kunna behärska det? Ett spel är ju mycket mer än grafik.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem

Var det inte nån som sa den skulle bli stor som två dvd-fodral.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex

Enligt bilden verkar det stämma, om man tittar på tjockleken.

Där tog jag dig allt, Turbonallen

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex

Vilket verkar stämma ganska så bra med vad bilden visar, så det kan nog vara riktigt

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Hah, vilken bra idé du gav mig! Det är ju en given modd att dra in den i ett 5,25" fack i datorn. Den sägs ju vara grymt billig också så man har råd

Permalänk
Medlem

Knappast att den kan vara så liten, Typ lika stor som min hand.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ja, Nintendo har ju alltid haft en känsla för att vara smakfulla. Jobbar åt helt rätt håll. Litet, smidigt och nischat. Det är ju en spelkonsol så låt oss koncentrera oss på spelstruktur och spelglädje mer än att stirra oss blinda på prestanda siffror och hårdvara som inom ett år blir total ointressant.

Den konsolen kommer bli vacker jämte TV:n.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag sa ju att det skulle bli flame war, och Devil May Cry började bra där... Visar hur mogen han är

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Knappast att den kan vara så liten, Typ lika stor som min hand.

Var du seriös där? isf kan du ta en titt på den lilla ps2:an som är lite smalare, men 9 cm bredare - och tekniken har ju som vanligt gått framåt sen den släpptes

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på en lite Revolution stånde i vardagsrummet när tiden väl är inne

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Naawww... vad söt. Fläktlös ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, någott kraftigare än xbox säger du. Xboxen har, enligt mig, välldigt fin grafik. OK, spelen har fin grafik, men du fattar vad jag menar. Om nu Rev. bara är snäppet bättre så är det fortfarande en välldigt fin grafik vi kommer att få se. Men hur ligger till med fysikmotorer och AI, hur kommer den kunna behärska det? Ett spel är ju mycket mer än grafik.

absolut, ett spel har mycket mer en grafik att ge. Vad är meningen mer att släppa next-gen om den inte har något nytt, nya spel kommer väl men dom kan precis lika gjärna komma till gamecube. Det jag vill är att dom ska komma med mer!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

absolut, ett spel har mycket mer en grafik att ge. Vad är meningen mer att släppa next-gen om den inte har något nytt, nya spel kommer väl men dom kan precis lika gjärna komma till gamecube. Det jag vill är att dom ska komma med mer!

Har du helt missat handkontrollen? Den ändrar ju på ganska mycket när det gäller spelupplevelse. Samt att priset på Revolution kommer att vara ganska så trevligt, jämfört med de andra två maskinerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej eftersom att du inte vet något om konsolerna, förutom att Nintendo Rev kommer ha sämre speccs än Xbox 360 och PS3 plus att Nintendo Rev kommer att ha en revolutionerande kontroll (och vanlig då) med gyro osv... Men eftersom du bara kan gå efter prestandan, så är det bara grafik du bryr dig om. "Vill att dom ska komma med mer!"? Vad kan du möjligtvis veta innan iaf PS3 och Rev ens har släppts? Du säger ju bara så för att försvara dig, men du har flera gånger i "Next Gen"-trådar visat att du bryr dig mest om grafiken, annars skulle du ju inte klaga så mycket på Rev innan den ens kommit eller hur?

Och spelen gör en konsol, ingen jävla prestanda eller marknadsföringssnack om "Next Gen". Lättpåverkade småbarn går ju på det där snacket om "Next Gen", är ju bara ett nytt konsolsläpp av dom största företagen på marknanden. Snacket om att det kommer förändra så mycket och bla bla bla är bara töntigt säljarsnack, trist om vissa sväljer det med hull och hår

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Har du helt missat handkontrollen? Den ändrar ju på ganska mycket när det gäller spelupplevelse. Samt att priset på Revolution kommer att vara ganska så trevligt, jämfört med de andra två maskinerna.

Det bör väl gå att sätta en revo kontroll i en gamecube..