Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Det bör väl gå att sätta en revo kontroll i en gamecube..

Rent teoretiskt bör det väl gå, men det ändrar inte på faktan att det är till Revolution gyro-kontrollen kommer.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
dom borde satsa på bättre hårdvara och mindre på allt annat skit.

Du borde fatta att grafik inte är allt här i livet, är du så besatt av grafik så kolla ut genom fönstret, ett spel kommer aldrig att bli mer detaljerat än verkliga livet, så varför ens försöka?

Permalänk
Medlem
Citat:

absolut, ett spel har mycket mer en grafik att ge. Vad är meningen mer att släppa next-gen om den inte har något nytt, nya spel kommer väl men dom kan precis lika gjärna komma till gamecube. Det jag vill är att dom ska komma med mer!

Okej, you lost me.

Du säger att spel har så mycket mera att ge än bara grafik. trotts detta klagar du på att nintendo har gjort en ny konsoll som som kommer ha bättre grafik än sin föregångare. Detta räddar du dock genom att säga att det är onödigt att släppa en ny konsoll om de har sparat in på grafiken. Har du föresten sett någon film eller några bilder från ett kommande spel? Menar självklart "in game" filmer / bilder.

Men om du tänker på allt annat Rev. kommer erbjuda. Kontrollen, möjligheten att lira massa gammla goda NES och SNES spel. Hur det ska gå till är det väll ingen som riktigt vet ännu.

Verkar som du är fastklistrad vid grafikfrågan istället för att se helheten.

BTW: Är ingen fanboy, har inte gillat nintendo senns snes försvann från marknaden. Ser inte framemot Rev. så mycket änndå. PS3 verkar mer intressant. Så minna inlägg är "neutrala".

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag hoppas i alla fall att Nintendo ska ta sig på fötter igen med denna nya konsollen. Får inte bli som det blev för SEGA. Ett företag som fipplade till det för mycket och tappade alla 3:e parts tillverkarna till Nintendo. Nintendo gjorde precis samma sak med N64 som ändå måste anses som en flopp. Inte blev det mycket bättre med Gamecuben, med några steg åt rätt håll var det i alla fall. Försvinner Nintendo så är vi förlorade till prestanda krigandet. Tänk om Microsoft hade ensamrätt på konsolmarknaden? Huvaligen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Okej, you lost me.

Du säger att spel har så mycket mera att ge än bara grafik. trotts detta klagar du på att nintendo har gjort en ny konsoll som som kommer ha bättre grafik än sin föregångare. Detta räddar du dock genom att säga att det är onödigt att släppa en ny konsoll om de har sparat in på grafiken. Har du föresten sett någon film eller några bilder från ett kommande spel? Menar självklart "in game" filmer / bilder.

Men om du tänker på allt annat Rev. kommer erbjuda. Kontrollen, möjligheten att lira massa gammla goda NES och SNES spel. Hur det ska gå till är det väll ingen som riktigt vet ännu.

Verkar som du är fastklistrad vid grafikfrågan istället för att se helheten.

BTW: Är ingen fanboy, har inte gillat nintendo senns snes försvann från marknaden. Ser inte framemot Rev. så mycket änndå. PS3 verkar mer intressant. Så minna inlägg är "neutrala".

orkade inte läsa allt. Men jag vet att xbox 360 svek mig totalt med grafiken så jag har mina aningar hur rev kommer se ut grafikmässigt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Jag hoppas i alla fall att Nintendo ska ta sig på fötter igen med denna nya konsollen. Får inte bli som det blev för SEGA. Ett företag som fipplade till det för mycket och tappade alla 3:e parts tillverkarna till Nintendo. Nintendo gjorde precis samma sak med N64 som ändå måste anses som en flopp. Inte blev det mycket bättre med Gamecuben, med några steg åt rätt håll var det i alla fall. Försvinner Nintendo så är vi förlorade till prestanda krigandet. Tänk om Microsoft hade ensamrätt på konsolmarknaden? Huvaligen.

N64? En flopp?!

Permalänk
Medlem
Citat:

orkade inte läsa allt. Men jag vet att xbox 360 svek mig totalt med grafiken så jag har mina aningar hur rev kommer se ut grafikmässigt.

Hur kan den ha svikit dig när det bara finns launch-spel ute? Ta en titt på tex PS2s release-spel och jämför dem med tex God of War. Alla verkar glömma tidigare launcher... Det tar ett par månader innan utvecklarna har lärt sig hårdvaran...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Nintendo gjorde precis samma sak med N64 som ändå måste anses som en flopp.

Well jag vet inte exakt hur mycket N64 sålde, då jag inte bryr mig om sånt. Men N64 hade jävligt många grymt bra spel, med asmycket spelglädje. Så tänker man så skulle jag absolut inte kalla N64 för en flopp. Hade så mycket kul med N64, nästan mer än vad jag haft med PS2 och Gamecube. Gamecube får nog dock räknas lite som en flopp, iaf om man räknas försäljning. Inte heller hade den lika många grymma spel som N64, men fortfarande väldigt många.

Jag tycker inte direkt Nintendo är påväg mot samma öde som Sega, iaf inte om man tänker att dom fortfarande gör väldigt bra spel, samtidigt som andra och tredje parts tillverkare fortfarande tillverkat grymma spel till deras konsoler dom senaste åren.

Sen att Nintendo sålt mindre på stationära delen än Sony/Microsoft (jag har som sagt inte siffror i huvudet, bryr mig inte, någon får gärna rätta mig om jag har fel någonstans dock ) visar väl bara att många som köper spel är grafikkåta utseendefixerade spelare... Även om iaf PS2 haft jävligt många bra spel den också.

Citat:

Du orkade inte läsa mitt inlägg heller? Snälla, om du inte orkar vara delaktig i diskussioner sluta släng ur dig dåliga Sony-fanboy inlägg i trådar, som dessutom väldigt ofta är offtopic. Eller ta dig din tid och försök iaf svara på inlägg riktade åt dig... Hur ska annars någon ta dig seriöst? (kanske försent för det iofs)

Sen håller jag med Sando där, för i helvete launchspel är inte direkt bevis på vad maskinen klarar, det dröjer ett tag.

Tycker du likadant om annat eller? Tjejer ska ha stora bröst, vara vältränade, osv annars är dom inget att ha... Vore ju väldigt tråkigt, för precis så verkar du ju resonera när det gäller spel. Dock är det ju såklart inte samma sak, spel och människor, men det är ju liknande tankesätt iaf

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

N64? En flopp?!

Eh ja. Vad skulle du kalla det? Med tanke på att Nintendo totalt ägde konsolmarknaden med SNES men redan med N64 började förlora den. Ok, Nintendo 64 sålde ju kanske inte kass men den levde ju på grund av Shigeru Miyamoto och hans underbara spel. Utan den mannen hade Nintendo nog levt en blek tillvaro i skuggan av Sony och Microsoft.

Let's face it, Nintendo har gjort en del bad moves. Speciellt när man lade ner sammarbetet med Sony som senare resulterade i Playstation. Men jag hoppas för fullt och tror på det för en gång skull att detta är vändpunkten.

EDIT: Sökte lite på det här hur N64 sålde. Kom över en riktigt bra artikel. Läsvärt! http://www.gametunnel.com/articles.php?id=263

Om man nu ska stirra sig blind på försäljningssiffror så sålde inte N64 särskilt bra gentemot PS1. N64 hade 23% av marknaden medan PS1 hade 70%.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag tror folk kommer att få träningsvärk av handkontrollen redan efter första dagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Eh ja. Vad skulle du kalla det? Med tanke på att Nintendo totalt ägde konsolmarknaden med SNES men redan med N64 började förlora den. Ok, Nintendo 64 sålde ju kanske inte kass men den levde ju på grund av Shigeru Miyamoto och hans underbara spel. Utan den mannen hade Nintendo nog levt en blek tillvaro i skuggan av Sony och Microsoft.

Let's face it, Nintendo har gjort en del bad moves. Speciellt när man lade ner sammarbetet med Sony som senare resulterade i Playstation. Men jag hoppas för fullt och tror på det för en gång skull att detta är vändpunkten.

Jag bryr mig inte om Nintendo 64 sålde mer än färgtvn. Det jag bryr mig om är om konsollen och spelen om var bra eller ej. Mario kart, Mario 64, super smash bros, Zelda oot, Mario party, perfect dark, golden eye osv tycker jag är otroligt bra spel. Jag tycker att man inte få glömma minnesluckan, som är extremt söt

Edit: Nog oft?

Permalänk
Medlem
Citat:

dom borde satsa på bättre hårdvara och mindre på allt annat skit.

Det absolut bästa av allt är att du inte behöver köpa den! Så du drabbas inte av att den inte är lika kraftig som Xbox 360 eller PS3. Tänkt så enkelt det kan vara! Du kan se på den som om den inte släpps alls faktiskt. Så slipper du slösa kraft på att gnälla och vi andra slipper "höra" det.

Ge mig ett ställe att förhandsboka och jag gör det direkt! Det är, som alltid när nintendo har något nytt på gång, väldigt spännande och förväntningarna är höga. Men dom lyckas alltid leverera och imponera.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Jag bryr mig inte om Nintendo 64 sålde mer än färgtvn. Det jag bryr mig om är om konsollen och spelen om var bra eller ej. Mario kart, Mario 64, super smash bros, Zelda oot, Mario party, perfect dark, golden eye osv tycker jag är otroligt bra spel. Jag tycker att man inte få glömma minnesluckan, som är extremt söt

Edit: Nog oft?

Aktieägarna skiter i om du gör kul spel. Du ska sälja skiten. I slutändan handlar det om att tjäna pengar för att överleva. Om ingen köper din konsol så köper de heller inte några spel till den och därmed lika med ingen vinst. Fattar du poängen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hörde förresten ett rykte om att Rev ska kosta 299$ vid launch. Ryktet grundar sig väl i nån intervju på IGN eller nåt... Har nån hört nåt om priset eller om när Nintendo kan tänkas säga mer. Hamnar den under 200-strecket köper jag en nästa sommar...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Nintendo är en liten stackars mygga som kommer bli smashad (hoppas inte det... gillar Nintendo, men det är de nya generationen gay-mers som dödar nintendo.) Fast Nintendo har sig själva att skylla för att dem dissade sony

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: Sökte lite på det här hur N64 sålde. Kom över en riktigt bra artikel. Läsvärt! http://www.gametunnel.com/articles.php?id=263

Om man nu ska stirra sig blind på försäljningssiffror så sålde inte N64 särskilt bra gentemot PS1. N64 hade 23% av marknaden medan PS1 hade 70%.

Nja men du pratar ju bara ekonomiskt. När det gäller spelglädje och bra spel så har ju Nintendo varit jävligt smarta. Gått sin egen väg, ställer inte upp på "Next Gen"-kriget som Sony och Microsoft kör, som egentligen bara handlar om bättre grafik

Och bara för att PS1 sålde mycket mer betyder det ju inte heller att N64 var dålig. Liksom Lena Philipsson och annat skit säljer bra i Sverige, blir inte automatiskt bra kvalité för det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jag tror folk kommer att få träningsvärk av handkontrollen redan efter första dagen.

Well folk har ju lyckats få allt möjligt av allt möjligt, cancer av chips, blödande varsår av N64-kontrollens spak, skadade tummar och grejer av PS2-kontrollen, förstörda tummar av NDS, kramp av PSP osv osv... Det är liksom inte ett vettigt argument för att konsolen eller kontrollen är dålig. Jag har liksom inte fått något av det där av någon kontroll, visst lite öm i tummen av N64-kontrollen om man lirat skitmycket, samma med PS2 och PS kontrollen... Men som sagt, jag tror Nintendo lyckas forma Rev-kontrollen rätt bra. Sen så har det ju sagts att det kommer finnas traditionella handkontroller till Rev med. Men men, inget kan man veta säkert innan konsolerna släppts. Jag är också lite skeptisk till nya kontrollen men jag tror att Nintendo kommer lyckas imponera mig som dom gjort förr. PS3 som jag också ska köpa hoppas jag väldigt mycket på med

Nintendo har överlevt hittills och Sony eller Microsoft sitter ju inte direkt på så många av världshistoriens bästa spel. Sony gör ju iofs inte ens spel själva

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Well jag vet inte exakt hur mycket N64 sålde, då jag inte bryr mig om sånt. Men N64 hade jävligt många grymt bra spel, med asmycket spelglädje. Så tänker man så skulle jag absolut inte kalla N64 för en flopp. Hade så mycket kul med N64, nästan mer än vad jag haft med PS2 och Gamecube. Gamecube får nog dock räknas lite som en flopp, iaf om man räknas försäljning. Inte heller hade den lika många grymma spel som N64, men fortfarande väldigt många.

Jag tycker inte direkt Nintendo är påväg mot samma öde som Sega, iaf inte om man tänker att dom fortfarande gör väldigt bra spel, samtidigt som andra och tredje parts tillverkare fortfarande tillverkat grymma spel till deras konsoler dom senaste åren.

Sen att Nintendo sålt mindre på stationära delen än Sony/Microsoft (jag har som sagt inte siffror i huvudet, bryr mig inte, någon får gärna rätta mig om jag har fel någonstans dock ) visar väl bara att många som köper spel är grafikkåta utseendefixerade spelare... Även om iaf PS2 haft jävligt många bra spel den också.

Du orkade inte läsa mitt inlägg heller? Snälla, om du inte orkar vara delaktig i diskussioner sluta släng ur dig dåliga Sony-fanboy inlägg i trådar, som dessutom väldigt ofta är offtopic. Eller ta dig din tid och försök iaf svara på inlägg riktade åt dig... Hur ska annars någon ta dig seriöst? (kanske försent för det iofs)

Sen håller jag med Sando där, för i helvete launchspel är inte direkt bevis på vad maskinen klarar, det dröjer ett tag.

Tycker du likadant om annat eller? Tjejer ska ha stora bröst, vara vältränade, osv annars är dom inget att ha... Vore ju väldigt tråkigt, för precis så verkar du ju resonera när det gäller spel. Dock är det ju såklart inte samma sak, spel och människor, men det är ju liknande tankesätt iaf

Jag slänger inte ut mig något som är felaktigt. Får inte jag tycka att rev borde fixat bättre grafik? Istället för massa annat skit som storleken vad ska dom ha den mindre till? Dom har ju ds och alla andra nintendo mojänger för det. Sony fan boy nene är bara så läss på att nintendo alltid ska skita ner allt. Men sen finns det sånna som försvarar dom no matter what.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det var menat som ett skämt. Jag fick själv träningsvärk av EyeToy, det var därför jag skrev det där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag slänger inte ut mig något som är felaktigt. Får inte jag tycka att rev borde fixat bättre grafik? Istället för massa annat skit som storleken vad ska dom ha den mindre till? Dom har ju ds och alla andra nintendo mojänger för det. Sony fan boy nene är bara så läss på att nintendo alltid ska skita ner allt. Men sen finns det sånna som försvarar dom no matter what.

Eh, du verkar knappt orka stava eller skriva vettiga meningar, du kommer inte med något argument? Herregud Nintendo har ju inte ens släppt några ingame bilder från Rev, prestanda är inte allt. Och framförallt är inte grafik automatiskt spelglädje och bra spel, finns så många skitspel med snygg grafik, inget djup och massa annat skit (för att använda ditt ordval) så man blir trött på det.

Och även om du inte ser dig själv som en Sony-fanboy så argumenterar du ju klart så... Rev och PS3 har inte ens kommit och du dissar Rev ändå Och att göra något mindre är aldrig fel, dom lyckas säkert få in bra spel på den ändå. Jag hade Xbox och den tog upp nästan lite mycket till bredden som min TV gjorde på mitt bord vid sängen, verkligen bra

Och "skita ner allt"? Vadå allt? Återigen bevisar du att du tycker grafik = allt.

Persa: Jaha, förlåt mig då Svårt att veta om någon skämtar på internet, utan ansiktsuttryck, kroppsspråk, ton osv. Själv har jag inte provat Eyetoy ^^

Visa signatur

Permalänk

Fattar inte varför alla är så oroliga för nintendo, gamecube räknas inte ens som förstakonsol för dom utan det är gameboy som är nr 1. Nintendo tjänar mycket pengar på gameboy medan tex microsoft hittills gått back 3 miljarder eller vad det var på xbox.

Permalänk
Medlem

Jag tror Revolution kommer bli en rejäl hit, om inte annat i Japan. Med den kontrollen och ett lågt pris så kommer säkert många köpa den som komplement till andra konsoler.

Det kommer jag nog göra bara för att få spela Zelda och till viss mån Mariospelen.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

för mig är grafiken viktig och visst det är inte allt men för att vara next-gen ska det fan smälla men nej nintendo ska göra sina "söta så små som möjligt konsoller"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

för mig är grafiken viktig och visst det är inte allt men för att vara next-gen ska det fan smälla men nej nintendo ska göra sina "söta så små som möjligt konsoller"

Men herregud människa, KONSOLEN HAR INTE ENS SLÄPPTS ÄN.
Och hur dumma tror du Nintendo är? Jag tror faktiskt att dom första bestämde hur bra den skulle vara, sen hur stor/liten osv.

Och "smälla" är mer än bara grafik, vilket tydligen är iaf mer än 50% av spelupplevelsen för dig. Verklig Next Gen för mig är nya spelupplevelser som får en att reagera, engageras. Inte bara bättre grafik och fler polygoner. Tydligen så söker jag väl mer djup i spelen än vissa, t ex du.

Stormraider; word. NDS säljer ju galet mycket, iaf i Japan.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer nog köpa en PS3. Men kanske också en rev, nintendo satsar på spelglädje och partyspel.

Den typen av spel man speler 4 polare framför tvn. Perfekt att göra den liten och lätt att ha med då. Nintendo satsar på att göra en konsoll som ger oss så roliga upplevelser som möjligt. Så bra underhållning som möjligt, de har kvar fokusen. Istället för att skryta om specifikationer, för specifikationer är inget mer än just specifikationer, utvecklingen går framåt så grafiken blir bättre. Det är dock inget att skryta med för det tas inga jättesteg, det är bara förhoppningar de försöker bygga upp för att lura folk att skillnaden mellan olika konsoller är enorm. Xbox 360 blev knappast nån grafisk revolution, aldrig nån wow känsla så vad gapar vi efter egentligen. Tycker speltillverkare idag suger getpung eftersom de är innovativa som just en sådan, en getpung.

Har vi tur kommer Nintendo ändra min syn på spelvärlden.

EDIT: ska lägga till en liten notis. Grafik är ju inte bara tekniska förbättringar, det finns många nintendo 8 bitars spel som fortfarande ser bra ut. Den tekniska delen utgör 10% av grafiken, det är upp till grafikerna att få spelen o se bra ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Jag kommer nog köpa en PS3. Men kanske också en rev, nintendo satsar på spelglädje och partyspel.

Den typen av spel man speler 4 polare framför tvn. Perfekt att göra den liten och lätt att ha med då. Nintendo satsar på att göra en konsoll som ger oss så roliga upplevelser som möjligt. Så bra underhållning som möjligt, de har kvar fokusen. Istället för att skryta om specifikationer, för specifikationer är inget mer än just specifikationer, utvecklingen går framåt så grafiken blir bättre. Det är dock inget att skryta med för det tas inga jättesteg, det är bara förhoppningar de försöker bygga upp för att lura folk att skillnaden mellan olika konsoller är enorm. Xbox 360 blev knappast nån grafisk revolution, aldrig nån wow känsla så vad gapar vi efter egentligen. Tycker speltillverkare idag suger getpung eftersom de är innovativa som just en sådan, en getpung.

EDIT: ska lägga till en liten notis. Grafik är ju inte bara tekniska förbättringar, det finns många nintendo 8 bitars spel som fortfarande ser bra ut. Den tekniska delen utgör 10% av grafiken, det är upp till grafikerna att få spelen o se bra ut.

Precis. Men samtidigt tycker jag att Nintendo har mer än "småspel" och "partyspel". Men det är såklart sant att deras fokus ligger på spelglädje, för alla olika åldersgrupper. Och många spel är ju så kallade "partyspel", men dom har ju väldigt många spel som håller länge för en spelare också.

Och det du skrev i "edit" är verkligen något många grafikbögar inte förstår. Titta på Tony Hawk American Sk8land till NDS, inte direkt avancerad teknik, men genom att ha optimerat det för enheten väldigt bra, samt använd celshading så blir det ju bra grafik ändå. Spel med "galen" grafik som har fps drops då och då, samt noll djupt och spelvärde går ju bort direkt för mig, och många såna spel har iaf jag tyckt att det släppts till PS2 och Xbox/Xbox 360. Men men.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Igen, det är launchspel! Hur kan folk vara så ignoranta?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Igen, det är launchspel! Hur kan folk vara så ignoranta?

Försöker du förklara något?

Permalänk
Medlem

Söt :D. Trevligt att den är så pass liten (om den nu är det).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Försöker du förklara något?

Alltså, grejen om att 360 inte är någon grafisk revolution...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad roligt det skulle vara om Rev skulle visa sig vara kraftigare än både xbox 720 mctwist och ps3. Det skulle nog vara en rejäl eldsläckare till allt flejmande

Storleksmässigt är den ju hästlängder före iallafall.

Visa signatur

peace