Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk
Medlem

Om Nintendo bara går ut och säljer allt riktigt billigt som jag tror att de gör så tror jag att det kommer att gå skitbra för dem. Grafik är inte allt. Jag ser mer fram emot deras kontroll än PS3ans grafik. För kontrollen kan man kalla lite av en revolution. Grafiken är bara en liten förbättring. Sen hoppas jag att de går tillbaka mer till sina rötter och kanske släpper ice climbers 2. hur kul kommer det bli med den kontrollen Sen att man kan spela gamla spel är bara ett stort plus. Om man bara håller priset billigare än PS3 och XO så tror jag att de kommer att lyckas väldigt bra med denna konsoll. Billig, väldigt liten och snygg

Visa signatur

(''')O.o(''')----->Say's *Roooar!*

Permalänk
Avstängd

Blir den så pass billig som det ryktas om kanske t.o.m. jag köper den. Det säger inte lite, senaste konsollen jag hade (har) var NES.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
grafik och grafik..
med Mario Kart DS har jag haft mycket roligare än jag haft med de flesta mega snygga pc spelen..

Word!

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kanesia
Om Nintendo bara går ut och säljer allt riktigt billigt som jag tror att de gör så tror jag att det kommer att gå skitbra för dem. Grafik är inte allt. Jag ser mer fram emot deras kontroll än PS3ans grafik. För kontrollen kan man kalla lite av en revolution. Grafiken är bara en liten förbättring. Sen hoppas jag att de går tillbaka mer till sina rötter och kanske släpper ice climbers 2. hur kul kommer det bli med den kontrollen Sen att man kan spela gamla spel är bara ett stort plus. Om man bara håller priset billigare än PS3 och XO så tror jag att de kommer att lyckas väldigt bra med denna konsoll. Billig, väldigt liten och snygg

Äh, jag vill ha duck hunt Det spelet ägde med pistolen ^^

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är bra sugen på en måste jag medge

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Äh, jag vill ha duck hunt Det spelet ägde med pistolen ^^

Woho, det har jag kvar, MED den oranga pistolen

OnT: Man kan ju modda in hela Rev i sin htpc, bara göra ett nytt hål där man sätter in skivorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Woho, det har jag kvar, MED den oranga pistolen

Äh, den oranga e ju ful.
Ska vara den gråa. Jag har dock ingen av dom

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Läste på Kong att det kan bli så långt som 1200 kr :S

Om den hamnar runt där blir den ett självklart köp pågrund av din storlek för det mesta och att man längtar lite efter Zelda. Hah Nintendo lever lite på sina gamla stortider

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Äh, den oranga e ju ful.
Ska vara den gråa. Jag har dock ingen av dom

Den gråa hade jag med...

Fast mitt favoritspel var absolut Contra! Co-Op i det var så jävla kul!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

1200:- så tänker man väldigt lågt...
Själv gissar jag på 1499:- på de billigaste ställena, 1999:- på de lite dyrare.
Kuben kostade väl mellan 2399:- och 2499:- när den kom?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
1200:- så tänker man väldigt lågt...
Själv gissar jag på 1499:- på de billigaste ställena, 1999:- på de lite dyrare.
Kuben kostade väl mellan 2399:- och 2499:- när den kom?

Nja, 1999:- skulle jag inte hoppas på iaf. Förväntar mig ett pris på över 2000 kr iaf, men inte över 3000 kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

2599:- Tror JAG att den kommer att kosta. Angående fanboy snacket.

PS3 luktar kiss!

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk

Jag tror priset kommer att sjunka ganska snabbt som GC

Permalänk

Kommer Revolution vara så liten och så billig blir det ett självklart köp . Spel som Mario Kart arcade grand prix ska ju komma till revolution så den har potential att bli den ultimata offline multiplayer konsolen då den verkar väldigt lätt a ta med sig överallt .

Bilder o filmer på Mario Kart arcade gp

http://mariokart.planets.gamespy.com/mkgp/

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk

haha alltså för he... !!

jag fattar verkligen inte dessa fan-boykrig

hur kan folk klaga på grafiken till en konsol
som inte är släppt än?!??!!

man kan ju för tusan inte bara häva ur sig massa
som man inte har en aning om. VÄNTA tills konsolen
i fråga är ute, och gärna ett tag till så man får
se hur spelutvecklingen tar sig grafikmässigt.

Dessutom så spelar det ingen roll om ps3 och 360 är si eller så många ggr "bättre" än rev. Rev kommer ändå ha mkt bättre graffe än gamecube så vem bryr sig nu vilken maskin som kommer halka efter om 4 år? Då är redan ytterligare nästa
generation på gång ändå.

Och till er som klagar på rev. gyro-kontrollen. Det är inte den ENDA kontrollen som kommer finnas till. En nästan identisk med gamecube-kontrollen kommer att användas oxå. Så man är inte låst till att spela enbart med "fjärrkontrolls-dosan".

Ps. Jag gillar alla konsoler, som med allt annat så har de både för och nackdelar.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1

Och till er som klagar på rev. gyro-kontrollen. Det är inte den ENDA kontrollen som kommer finnas till. En nästan identisk med gamecube-kontrollen kommer att användas oxå. Så man är inte låst till att spela enbart med "fjärrkontrolls-dosan".

.

Man ska väl kunna andvända sina gamla gc kontroller oxå om jag inte läst fel ?

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Rev kommer att vara jäkligt billig. Tror IGN sa runt $150 i USA.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

jupp, man kommer kunna använda gamecube-kontroller till revolution.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Det har inte läckt lite screens på kommande spel?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Bara så du vet så är inte 0.5mbit/s bredband
För att kallas bredband ska de gå minst 2mbit/s.

Bredband är inte ett syfte på hastighet utan på användningsområden.
ADSL, ATM, Kabel-TV-modem, Radioöverförning, fiber och Satellit har alla
samma sak gemensamt, det är en bredbandsteknik.

En definition på breband är att man ska kunna överföra flera olika signaler samtidigt
i samma överföringsmedium.

Den nya definitionen skapades av IT-infrastrukturutredninen i sin rapport "Bredband för tillväxt i hela landet" och innebar att överföringshastigheten ska vara minst 2Mbit/s. om antalet
signaler nämns inget, men det utesluts heller inte.

För mig är digital teknik inte bredband eftersom det använder sig av binär struktur.
den är inte en duplexteknik. man kan inte skicka och ta emot samtidigt eller använda
flera medium på samma "lina".

ON: Förstår inte att folk argumenterar om sånna hära saker.
Det är ju inte ett köptvång på konsoller. om den inte tilltalar en,
köp den då inte. Men om man varken har spelat eller sett hur det
ser ut anser inte jag att man ska smutskasta varan.
Det ända man gör då är att dumförklara sig själv.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan

EDIT: ska lägga till en liten notis. Grafik är ju inte bara tekniska förbättringar, det finns många nintendo 8 bitars spel som fortfarande ser bra ut. Den tekniska delen utgör 10% av grafiken, det är upp till grafikerna att få spelen o se bra ut.

Det håller jag med om, BRA grafik behöver inte nödvändigtvis betyda verklighetstrogen grafik med miljontals polygoner. Grafiken kan vara välgjord även fast den inte är särskilt datorkrävande att köra. Titta på t ex Chrono Trigger

Eller megaman 7:

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Förvånar mig att alla påpekar att man inte kan vara säker på hur grafiken kommer vara men alla verkar säkra på att spelen kommer vara _väldigt_ bra.

Jag är ingen fanboy, om jag hade råd skulle jag köpa alla tre "next-gen" konsoler men jag skulle tro att jag håller mig till PC och n/sn-es emulatorer

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Nja, 1999:- skulle jag inte hoppas på iaf. Förväntar mig ett pris på över 2000 kr iaf, men inte över 3000 kr.

Detta är delvis en fråga, inte ett klart konstaterande:

Har inte Nintendo själva sagt att de satsar på att göra konsolen billig? Varken Sony eller Microsoft säger trots allt inte något sådant.
1500:- kanske är lite lågt, men jag tvivlar på att den blir dyrare än GCn vid release.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

$149 är för närvarande 1155,79, så räkna med runt 1500 på releasen. Om tredjepartsutvecklarna som ytrade sig om detta har rätt, förstås.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
jupp, man kommer kunna använda gamecube-kontroller till revolution.

Låter ju väldigt bra, 2-3 kontroller kostar ju lika mycket som en cube så det är ju verkligen inte en försumbar besparing.

Läste att den även blir bakåtkompatibel med spelen till Gamecube. Har jag förstått det rätt att man kommer kunna köra GC-skivorna i den nya konsollen helt enkelt? För det ska ju även gå att lira NES osv men det är ju nedladdade spel. GC-spelen är de fysiska spelen?

Permalänk
Medlem

Ja GC måste du ha skivorna för att kunna spela. Skulle ju vara lite overkill att tanka hem ett helt GC spel.
Och den har ju "bara" 512 MB minne att spara på också.

Visa signatur

Permalänk

GC är med all säkerhet fysiska, jo... Lär bli svårt att övertyga barnfamiljer att ladda ner 1,8GB via 256kb. (Enligt min teori om att över 50% i exempelvis USA inte har snabbare än 256kb (50% har modem och 49% har 128kbit/s i poland).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
GC är med all säkerhet fysiska, jo... Lär bli svårt att övertyga barnfamiljer att ladda ner 1,8GB via 256kb. (Enligt min teori om att över 50% i exempelvis USA inte har snabbare än 256kb (50% har modem och 49% har 128kbit/s i poland).

Hur många i Polen har råd med TV-spel då? Sedan är ju Nintendo mest för Japan och där har säkert dom flesta bra linor. Sedan är det nog mer än 50% i USA som har snabbare än 256.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Känns ju som en bra anledning att köpa ett gc billigt nu om man ändå kan använda spelen till rev sen. Inget slöseri liksom, konsollen kostar ju som ett par flaskor absolut

Permalänk
Medlem

Om dom skulle ha sådans skivor som PSP har, så skulle dom kunna gjort den mindre, helt säkert!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)