2 datorer -> 1 skärm, 1 mus, 1 tgt bord

Permalänk
Medlem

2 datorer -> 1 skärm, 1 mus, 1 tgt bord

Hej!

Nu är det så att jag har en server dator brevid min riktiga dator. Jag vill kunna styra båda datorerna med samma tangentbord och mus. Skärmen kan visa båda men jag vill inte hålla på att plocka fram ett par extra möss och tangentbord hela tiden.

Både musen och tangentbordet har USB anslutning. Hur ska jag lösa detta? Finns det något man kan köpa som kan fixa detta?

Visa signatur

Macbook Pro 15"

Permalänk

Ah, det finns sånna switchar, ska kolla på den där tillbehörs affären..fast nu kommer jag ju inte ihåg vad den heter :/

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

KVM-switch tror jag ändå att det heter.

Permalänk
Medlem

varför inte fjärrstyra servern över nätverket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
varför inte fjärrstyra servern över nätverket?

säger detsamma

Permalänk
Medlem

sunnis: Det är för omständigt jämfört med att bara trycka på en knapp på skärmen. Men det är också ett alternativ.

EDIT: Om dom ska kosta så mycket så är fjärrstyrning ett självklart val! I helvete heller att jag punga ut så mycket stålar för något jag använder 5min i veckan. :S

Visa signatur

Macbook Pro 15"

Permalänk

Det finns billigare såna än de där, men räkna inte med kvalitét då! Har för mig det var ett test på dem i Datormagazin någon gång.

Fjärrstyrning: UltraVNC (ett tips)