Permalänk

Problemet blir ju ifall du provar en skärm som råkar ha tex 2 döda pixlar. Vad ska dom göra med den då? Dom kan inte lämna tillbaks den till tillverkaren och tror du andra kunder skulle uppskatta att få skärmar som andra provat och märkt fel på? Hur mycket skit tror du dom skulle få då?

Problemet ligger enligt mig inte på butiken när det gäller detta utan tillverkarna och deras sätt att definera "fel" på skärmar. Ifall en butik är så pass "snälla" att låta dig prova skärmen så ska man vara riktigt glad för det.

Permalänk
Medlem

Jesus sicket skitsnack.....skall man få vara glad för att få se varan man vill köpa ??

* Här varsegod köp min gris i säcken, jag lovar att den är rund o fin o fet, MEN du får inte titta på den Sorry*

Då får väl affären reklamera varan ?? VA?? så funkar det i andra brancher, varför är det så dj... synd om datorhandlare ?
Om det är sa att handlare/grossister/fabrikanter har taskiga avtal. Varför skall det drabba tredje part ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Självklart skulle du fått kolla på skärmen innan köp och kika närmare på ett exemplar, det är det som butiker är till för.

Jag tycker dock att JME är redigt värdelösa även på nätet. Beställt 2ggr ifrån dom, något har varit fel varje gång med ordrarna. Relativt dåligt bemötande på mailen dessutom.

Permalänk
Medlem

Pixelpolicy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Visst, men trasiga pixlar är extremt ovanligt hos alla tillverkare.
Deras garanti gäller inte mot subpixlar, dvs. Röd, grön eller blå.

En pixel = en röd, grön OCH blå subpixel brevid varann.

De flesta tror att en subpixel är en pixel, men icke!

Tror du mig inte så ring och prata med EIZO själv, det har jag gjort.

Ja det stämmer bra. Det är ju dock så att alla tillverkare har olika pixelpolicys. Är det inte Samsung som byter ut skärmarna för 1 subpixel? Har för mig det.

Visa signatur

/divve

Permalänk
Medlem

Har butiken redan en skärm av samma modell uppställd för visning så kan jag förstå om dem inte vill öppna en ny kartong för att ta fram en likadan skärm.

Men annars är jag nog beredd att hålla med om att man skulle vilja titta på skärmen innan.

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ
Har butiken redan en skärm av samma modell uppställd för visning så kan jag förstå om dem inte vill öppna en ny kartong för att ta fram en likadan skärm.

Men annars är jag nog beredd att hålla med om att man skulle vilja titta på skärmen innan.

Varför ? Det är väl inte den monitorn som står uppställd som kunden får ?
Det finns variabler inom samma märke och modell och butiken visar knappast en med pixelfel, det överlåter dom till kunden att ev, upptäcka hemma.
En kund som är beredd att köpa men vill se sin kommande skärm innan köp för att undvika felköp/defekter, borde ha all rätt i världen att se sitt kommande köp.
Det är fortfarande "grisen i säcken" även om dom har en likadan modell att hänvisa till.
Jag skulle aldrig köpt den, är dom inte villiga att ge den servicen, hur är dom då om man kommer och vill ha hjälp när det visar sig att vara är defekt ? Fundera på det.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

...hur är dom då om man kommer och vill ha hjälp när det visar sig att vara är defekt ? [/B]

Om man ska döma av deras webbutik så är de urusla på reklamationer. De bråkar något otroligt om de mest uppenbara fabrikationsfel (enl. bedömningar här på swe och egen erfarenhet), och det ska väl till ett smärre mirakel om man till slut får reklamera sin produkt.

Detta står i väldig kontrast till komplett.se uppförande, som till och med möjligtvis byter in en och annan produkt då och då som de inte skulle ha behövt, men som tjänar in det med råge på en ökad good-will och en resulterande ökning i försäljning.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
'

i malmö (bulltoffta)

jag var o titta på en skärm på ONOFF och där fick jag testköra innan jag köpte den. riktigt dåligt av jmedata han i butiken sa att chansen var 1 på 20 att man får non form av pixelfel men chansen är så liten så det ska nog inte vara nån fara... ja men va fan då kan han själv riskera det LILLA genom att öppna en kartong för mig. aja jmedata har alltid haft sina egna regler om garanti o shit...

Du är dum, du kan inte säga att du inte vill köpa en skärm om där skulle vara en röd pixel, hur puckad får man vara, det är sånt du får leva med, tillverkaren har en policy, inte JME.
Ingen butik låter dig öppna en vara i förpackning och testa efter fel, och sen säger du nä när du använt den. Har dem produkter i monter eller för visning nöj dig med det.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

självklart ska man få göra det. Rikitgt illa annars

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

SAMSUNG

köpp bara skärm i från tillverkaran SAMSUNG

Till med hämtar din skärm , SAMSUNG

de har noll gränse på pixlar fel .

Du slipper gå via butiken , + Det är bara att ringa till samsung supporten ,

Du får den bästa sörvis , i från SAMSUNG

Ett fel är ett fel .,

så klart en kund ska ha rätt att få se liknad vara fungerar innan man köpper när det handlar om tussen lapper , dyra pengar ,

Hur ska en kund kunna se skilndar på olika skärmar alla märken är inte lika dan

Som kund måst man få jämföra se aktiva skärmar , med ström ,

( I butiken )

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Du är dum, du kan inte säga att du inte vill köpa en skärm om där skulle vara en röd pixel, hur puckad får man vara, det är sånt du får leva med, tillverkaren har en policy, inte JME.
Ingen butik låter dig öppna en vara i förpackning och testa efter fel, och sen säger du nä när du använt den. Har dem produkter i monter eller för visning nöj dig med det.

Ingen butik...............?

Hört talas om ElGiganten där man har 30 dagar öppet köp? Har iofs inte köpt nån tft där än men däremot vanlig tv/dvdrecorder som jag averkade några st innan jag blev nöjd med produktens egenskaper så troligen köper jag tft där eftersom man går tillbaks med den om det är minsta lilla som man är missnöjd med produkten även om man använt den + att man utnyttjar deras prisgaranti så man får samma pris som i annan fysisk butik i ditt riktnmrområde.

Kan även inflika att jag i konsekvensens namn köpte en dvdrecorder som jag blev nöjd med trots att den levererades utan kartong och var repig på ovansidan eftersom det var ett nyligen uppackat demoex.

Permalänk
Medlem

Jag måste bara säga en sak här. Det är klart att man ska få se och testa ett exemplar av tft´n man vill köpa, men det ska ju vara butikens demoex. Annars skulle man ju bara kunna be dem packa upp alla ex de har för att få välja den man gillar mest. (nu snackar jag samma märke och modell) och en sån sak är ju fel. men gillar man det exemplaret som de har uppställda i butiken så måste man ju anta att det är samma man får med sig hem.
och är det fel på den så kan man alltid kontakta först företaget ifråga å sen om man inte blir nöjd så kan man alltid klaga hos tillverkaren. och som många redan sagt så finns det alltid en pixelpolicy hos tillverkarna.

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachie
Jag måste bara säga en sak här. Det är klart att man ska få se och testa ett exemplar av tft´n man vill köpa, men det ska ju vara butikens demoex. Annars skulle man ju bara kunna be dem packa upp alla ex de har för att få välja den man gillar mest. (nu snackar jag samma märke och modell) och en sån sak är ju fel. men gillar man det exemplaret som de har uppställda i butiken så måste man ju anta att det är samma man får med sig hem.
och är det fel på den så kan man alltid kontakta först företaget ifråga å sen om man inte blir nöjd så kan man alltid klaga hos tillverkaren. och som många redan sagt så finns det alltid en pixelpolicy hos tillverkarna.

Har du läst mitt inlägg ovan? Elgiganten ger dig 30 dgr öppet köp och prisgaranti på ditt köp. Märk väl att jag inte jobbar på Elgiganten men däremot så har jag utnyttjat deras prisgaranti til min fördel då jag nu i dagarna lät dom köpa tillbaks en 14" tv pga att Expert hadde en 14" tv med inbyggd dvd för 5:- mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Har du läst mitt inlägg ovan? Elgiganten ger dig 30 dgr öppet köp och prisgaranti på ditt köp. Märk väl att jag inte jobbar på Elgiganten men däremot så har jag utnyttjat deras prisgaranti til min fördel då jag nu i dagarna lät dom köpa tillbaks en 14" tv pga att Expert hadde en 14" tv med inbyggd dvd för 5:- mer?

Det som är otroligt med el-gigantens öppna köp är att du kan köpa en produkt,
använda den och byta den inom 30dagar eller få pengarna tillbaka.

Frågade dem om jag köpte exempelvis en kaffebryggare som jag använde i 3 veckor
och inte vart nöjd med dem, om jag fick lämna tillbaka den.

- Ja, bara den är hel, rengjord och i originalförpackningen.

Det är dem mig veterligen ensamma om att göra.

Permalänk
Avstängd

jag vet en som köpte en mp3 som han fick skicka in på lagning där.
han köpte en till så länga bara för att ha något att lyssna på sen lämnade han tillbaka den.

det som är bra med onoff och elgiganten gällande datorer är garantin man får.

jag tycker jme är skitbra och billiga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det som är otroligt med el-gigantens öppna köp är att du kan köpa en produkt,
använda den och byta den inom 30dagar eller få pengarna tillbaka.

Frågade dem om jag köpte exempelvis en kaffebryggare som jag använde i 3 veckor
och inte vart nöjd med dem, om jag fick lämna tillbaka den.

- Ja, bara den är hel, rengjord och i originalförpackningen.

Det är dem mig veterligen ensamma om att göra.

Kul för den kunden som sedan köper din använda kaffebryggare till fullpris. Så funkar det nämligen med öppet köp.

Hur ska en butik allvarligt kunna fungera om alla ska testa sakerna hemma i flera dagar och sedan upptäcka att de inte vill ha dem. Tror ni på fullaste allvar att "Öppet köp"-produkter bara försvinner när man lämnat tillbaka dem? Givetvis inte! De snyggas till och säljs som nya. Därför handlar iaf aldrig jag på Giganten då man inte kan vara säker på att SUMITOMO inte har kokat kaffe i i min bryggare i 3 veckor eller att Castor inte har haft mitt nya fotbad hemma i några dagar...

Ni kanske skulle tänka efter lite innan ni gapar om att få låna hem produkter som sedan ska lämnas tillbaka. Inget man normalt erbjuder då det blir mycket svårt att sälja en produkt som en kund testat hemma under en period till fullpris, skulle ni vilja köpa en använd skärm till fullpris? I think not.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

gäller ej vitvaror eller hygien...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
gäller ej vitvaror eller hygien...

En kaffebryggare torde räknas som vitvara?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

ja just det.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Kul för den kunden som sedan köper din använda kaffebryggare till fullpris. Så funkar det nämligen med öppet köp.

Hur ska en butik allvarligt kunna fungera om alla ska testa sakerna hemma i flera dagar och sedan upptäcka att de inte vill ha dem. Tror ni på fullaste allvar att "Öppet köp"-produkter bara försvinner när man lämnat tillbaka dem? Givetvis inte! De snyggas till och säljs som nya. Därför handlar iaf aldrig jag på Giganten då man inte kan vara säker på att SUMITOMO inte har kokat kaffe i i min bryggare i 3 veckor eller att Castor inte har haft mitt nya fotbad hemma i några dagar...

Ni kanske skulle tänka efter lite innan ni gapar om att få låna hem produkter som sedan ska lämnas tillbaka. Inget man normalt erbjuder då det blir mycket svårt att sälja en produkt som en kund testat hemma under en period till fullpris, skulle ni vilja köpa en använd skärm till fullpris? I think not.

Låter ju verkligen som du vet vad du talar om.

El-Giganten säljer inte återköpsvaror där förpackningen är
bruten eller inte ser ut som vid leveransen till fullpris.

Dom varorna ställs i specialla hyllor/bord där de säljs till reducerat pris
och de brukar vara välfyllda med returvaror.
Brukar vara runt 10-20% billigare.
Likadant fungerar det på PC-City.

Öppet Köp utan krångel är ett köpargument och
självklart har de med i beräkningen att återköpsvaror
kostar en viss procent i kalkylen.

Däremot har jag aldrig sett att de gör så på Siba eller OnOff.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Låter ju verkligen som du vet vad du talar om.

El-Giganten säljer inte återköpsvaror där förpackningen är
bruten eller inte ser ut som vid leveransen till fullpris.

Dom varorna ställs i specialla hyllor/bord där de säljs till reducerat pris
och de brukar vara välfyllda med returvaror.
Brukar vara runt 10-20% billigare.
Likadant fungerar det på PC-City.

Öppet Köp utan krångel är ett köpargument och
självklart har de med i beräkningen att återköpsvaror
kostar en viss procent i kalkylen.
Däremot har jag aldrig sett att de gör så på Siba eller OnOff.

Givetvis ställer de varor som ser uppackade ut vid sidan av och säljer dem till reducerat pris. Så dumma är inte ens Giganten att de tror folk betalar fullt för saker som man tydligt ser är öppnade.

Däremot kan jag lova att OM det ser ut som saken aldrig varit använd ställs den bland de nya sakerna. Tjäna maximalt med pengar vill alla, särskilt Giganten som dras med en haltande ekonomi.

Köpte själv en produkt hos Elgiganten Örebro för ca 2 år sedan. En produkt som visade sig vara använd, trots att inte ett ord dyftades om det, ett Philips hemmabiopaket. Manualen var vältummad, en kabel saknades och fjärren hade fläckar. Tack och lov tog de tillbaka hela rasket utan problem och jag fick pengarna tillbaka. Är ju bara sorgligt att någon annan efter mig köpte samma paket men kanske inte orkade lämna tillbaka det. Jag sätter hur som helst aldrig min fot där igen.

Jag förstår helt om JME inte vill låna ut en skärm, de förlorar bara pengar på det. Skärmen blir begagnad och en seriös firma säljer inte en sådan till fullpris. Troligen är marginalerna rätt usla på platta skärmar pga rådande konkurrens och en använd skärm blir man sannolikt tvingad att sälja till inköpspris.

Har själv hamnat bakom disk i butik och det finns inga gränser för vad folk inbillar sig faller under öppet köp, garantier och reklamationer.
Kommer flera gånger/vecka in folk som köpt LCD-TV, mobiltelefoner och allehanda saker i allt från 1 vecka till 3 månader sedan och vill lämna tillbaka dessa och få pengarna tillbaka eller byta mot något annat utan förlust. Inbillar sig folk samma saker om de köper en bil undrar jag? Kan man när man kört 1000 mil lämna tillbaka bilen och få alla sina pengarna tillbaka?

Personer som sätter sig på sina mobiltelefoner efter 1 dag, mosar skärmen och kommer in och vill att vi ska ge dem en ny rätt av bara. Folk som köper en sladdtelefon för 149 kr och kommer tillbaka ett halvår senare när de kommit på att man vill ha en trådlös istället och endast kan tänka sig lägga mellanskillnaden från 149 kr upp till vad den trådlösa kostar. Hur tror man sådant ska gå att göra? Är ju inte utan man undrar hur det är ställt med en del individer.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Scalp

Nu får du lugna dig lite med påhitten...

Citat:

Däremot kan jag lova att OM det ser ut som saken aldrig varit använd ställs den bland de nya sakerna. Tjäna maximalt med pengar vill alla, särskilt Giganten som dras med en haltande ekonomi.

Där finns inga produkter som kommit tillbaka till El-giganten på grund av öppet köp som säljs till fullpris som ny. Misstag kan alltid ske särskillt när människor är inblandade. El-gigantens policy är nöjda kunder där av att öppet köp utan restriktioner finns.

Sen vad grundar du på att El-giganten har en haltande ekonomi? Rent skitsnack som du inte har några belägg för.

Citat:

Öppet köp produkter prissänks och läggs inte ibland helt nya produkter, punkt slut. Finns inte en chans i världen att någon skulle hinna med att "snygga upp dom" och sälja dom som nya produkter. Särskillt inte dom produkterna som kommer in utan förpackning.

Så var vänlig och ta reda på fakta innan du skriver inlägg.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Det ska bli intressant se hur det går för netnot som har anmält El-giganten
en annan konkurant om jämför priserna ,

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Vet inget om Elgigantens öppetköp-garanti men tycker det verkar konstigt om jag kan gå dit och köpa en philips tftskärm och använda den en vecka och sen gå tillbaka och säga, jag vill itne ha denna för en subpixel är död och jag stör mig på att den lyser rött.
"OK vill du ha pengarna tillbaka eller annan vara?"
Jag vill ha samma skärm fast utan död pixel...

så dumma kan de ju inte vara. eller det kanske de kan men jag förstår inte varför.. om man tänker på tillverkarens pixelpolicy..

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
Scalp

Nu får du lugna dig lite med påhitten...

Där finns inga produkter som kommit tillbaka till El-giganten på grund av öppet köp som säljs till fullpris som ny. Misstag kan alltid ske särskillt när människor är inblandade. El-gigantens policy är nöjda kunder där av att öppet köp utan restriktioner finns.

Sen vad grundar du på att El-giganten har en haltande ekonomi? Rent skitsnack som du inte har några belägg för.

Öppet köp produkter prissänks och läggs inte ibland helt nya produkter, punkt slut. Finns inte en chans i världen att någon skulle hinna med att "snygga upp dom" och sälja dom som nya produkter. Särskillt inte dom produkterna som kommer in utan förpackning.

Så var vänlig och ta reda på fakta innan du skriver inlägg.

Jag förstår att du försvarar din arbetsgivare. "Påhitten" om att returnerade varor säljs som nya kommer från 2 st kollegor som tidigare jobbat hos ElGiganten.

Är ingen hemlighet inom vår bransch att ElGiganten inte går värst bra på försäljningsdelen, man säljer otroligt mycket men tycks ha alldeles för dåliga marginaler. Enligt väldigt säkra källor i branschen gick ElGigantens försäljningsdel år 2003 back med runt 260 miljoner kronor. Som tur har företaget en lagerdel som återfinns i Jönköping. Lagerdelen gick tursamt med vinst, lite mer än förlusten på försäljningen.

Gällande varor utan förpackning/skadad förpackning/saknade tillbehör så trodde jag det avhandlats ovan att dessa säljs som demoex till reducerat pris om kontrollen nu fungerar.

Om du läste om mitt fall med hemmabioanläggningen så har du bevis för att "nyförsäljning" av returnerade varor faktiskt förekommer, även om du inte förstått det än.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstår att du försvarar din arbetsgivare. "Påhitten" om att returnerade varor säljs som nya kommer från 2 st kollegor som tidigare jobbat hos ElGiganten.

Är ingen hemlighet inom vår bransch att ElGiganten inte går värst bra på försäljningsdelen, man säljer otroligt mycket men tycks ha alldeles för dåliga marginaler. Enligt väldigt säkra källor i branschen gick ElGigantens försäljningsdel år 2003 back med runt 260 miljoner kronor. Som tur har företaget en lagerdel som återfinns i Jönköping. Lagerdelen gick tursamt med vinst, lite mer än förlusten på försäljningen.

Gällande varor utan förpackning/skadad förpackning/saknade tillbehör så trodde jag det avhandlats ovan att dessa säljs som demoex till reducerat pris om kontrollen nu fungerar.

Om du läste om mitt fall med hemmabioanläggningen så har du bevis för att "nyförsäljning" av returnerade varor faktiskt förekommer, även om du inte förstått det än.

Då kan ju dina"säkra källor" beskriva för dig att El-giganten sverige aldrig kommer att gå med vinst på pappret. Finns ingen anledning för ett engelskt ägt företag att betala dubbelt så mycket skatt i sverige, när det går hur bra som helst att flytta pengarna till england och skatta för dom där ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Då kan ju dina"säkra källor" beskriva för dig att El-giganten sverige aldrig kommer att gå med vinst på pappret. Finns ingen anledning för ett engelskt ägt företag att betala dubbelt så mycket skatt i sverige, när det går hur bra som helst att flytta pengarna till england och skatta för dom där ...

Okej, men lönsamheten verkar vara såpass låg att det knappast kan finnas några pengar att flytta, eller har jag fel?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, men lönsamheten verkar vara såpass låg att det knappast kan finnas några pengar att flytta, eller har jag fel?

Ja det har du, kan inte nämna några som helst siffror men kurvan går spikrakt uppåt och har gjort så i tio år, varför tror du annars att det har byggds så många butiker...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det har du, kan inte nämna några som helst siffror men kurvan går spikrakt uppåt och har gjort så i tio år, varför tror du annars att det har byggds så många butiker...

Titta på 3 som gör 7 miljoner i förlust om dagen. De bygger master som aldrig förr, satsar som aldrig förr, någonstans hoppas de väl på långsiktig vinst i företaget. Frågan är ju om ElGiganten lyckas, oftast ges företag 10 år att bli lönsamma, är de inte det efter 10 år blir de sällan det.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jag måste faktiskt hålla med Scalp om detta med El-Gigantens redovisade resultat. Enligt Rateko (branschtidningen för handlare) så är de enda företagen av "de stora elefanterna" som visat bra siffror de senaste åren Expert och Siba.

Och ja, jag håller med om att man ibland förundras över hur Giganten arbetar med öppet köp. Har också kollegor som jobbat på Giganten som berättat hur till exempel digitalkameror som kommer tillbaks efter 14 dagar och ser ut att vara i bra skick bara åker upp på hyllan utan några sänkningar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.