vågar man slänga en extra tusenlapp!

Permalänk
Medlem

vågar man slänga en extra tusenlapp!

Tja tja ja har ett dator bygge på G , Tyvärr så är det ju riktigt svårt att välja processor :/ Men men , Jag antar att en dualcore 3800+ är bättre för framtiden osv men inte går att klocka så mkt, har sett och hört att en 3700+ San Diego klockar jävligt bra ganska många har kommit upp i närmare 3GHz , en snubbe som hadde lagt in en recension om sin 3800+ Venice skrev att han hade kommit upp i 2992MHz, har inte sett så mkt om 4000+ nu till den stora frågan... ÄR DET VÄRT ATT BETAL NÄSTAN EN TUSENLAPP EXTRA för dom andra prollarna... Ska man satsa på 3700+ och lägga ner en tusenlapp extra på bättre komponenter ?

Vill helst ha ganska bra svar som sagt, ska påbörja bygget nu i januari dom delarna ja funderar på ser ni på min signatur ..

Visa signatur

TT Shark/ATI All-in-Wonder X1800XL/AMD Athlon 64 x2 3800+/DFI LANPARTY Crossfire/bZerk 500w PSU svart-plexi/G.Skill 1gb pc3200 (2-2-2-5)/TT Big Typhoon/

Permalänk
Medlem

Ser ok ut.
Har du tänkt att ha datorn/prollen länge ? så kan det vara en ide med en dual core..tänk bara på att dom lär falla som allt annat i pris...

Tror jag hade sparat den tusenlappen och lagt den på 2 x 1024 Mb istället.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Jag skulle satstat på en 3700, iofs blir den varmare än en 3800 dual, men den är billigare och du kan klocka den till fx.

Visa signatur

I like my women how I like my wiskey....
12 years old and mixed up with coke!