Passar alla hårddiskar alla chassin storleksmässigt?

Permalänk
Medlem

Passar alla hårddiskar alla chassin storleksmässigt?

Jag ska byta chassit på min original dator. Men jag vet ju inte om jag måste köpa ny hårddisk, cd-rom mm p.g.a att mitt nuvarande chassi inte är ATX-storlek. Kan jag bara lägga över alla mina nuvarande komponenter till mitt nya chassi?

Permalänk

jag har iaf haft 4 storlekar under 5 år.. vanlig 3.5 disk en lika stor som 3.5 fast plattare sånna som sitter i bärbara och compaq har haft någon sort som är större än en cd/dvd spelare.. men jag tror att din ska passa.. bara den har en stor ful flatkabel så är det en ide disk..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det finns hårddiskar i olika storlekar, men sålänge du har "standardkomponenter" och inga äldre grejer / laptopdiskar osv så bör det vara chill.

Permalänk
Medlem

ok det var vad jag ville höra. Har haft mardrömmar om att jag blivit tvungen att byta ut alla andra delar eller köpa en NY dator. Men, ok. Funderar på en sån där nemesis chassi. Har hört att dem ska vara bra. och ha mycket utrymme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
.. Funderar på en sån där nemesis chassi. Har hört att dem ska vara bra. och ha mycket utrymme.

Det chassit är ju inte estetiskt tilltalande nånvart. Har för mig att det är ganska 'plastigt' (se taskig kvalitet) innuti. Titta hellre på ett Lian-Li, eller liknande.

Permalänk
Medlem

Thermaltake, coolermaster, antec och chieftech håller bra standard på sina grejer också

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zear0x
Det chassit är ju inte estetiskt tilltalande nånvart. Har för mig att det är ganska 'plastigt' (se taskig kvalitet) innuti. Titta hellre på ett Lian-Li, eller liknande.

är det under tusenlappen? Kan det här vara nåt?http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311336&cks=PRL

Permalänk

olaf the great!!:
det beror helt på vad du väljer.. jag gillar personligen de lite äldre pc-xxxx modellerna såsom pc-60, pc6070.. givetvis i silver.

tyvärr inte köpt någon själv pga att de inte funnits på hylla när jag skulle köpt

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
olaf the great!!:
det beror helt på vad du väljer.. jag gillar personligen de lite äldre pc-xxxx modellerna såsom pc-60, pc6070.. givetvis i silver.

tyvärr inte köpt någon själv pga att de inte funnits på hylla när jag skulle köpt

Vad tusan är "de äldre pc-xxx modellerna" för nåt jox?

Permalänk
Medlem

tror han snackar om lian-li chassin

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
tror han snackar om lian-li chassin

Men vad är det för skillnad på ett Lian-Li chassi och ett annat?