Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

Yay jag passerade precis 1000 WU! Väntat på det ett tag nu, sista 100 WUs har gått toksegt

Nästa milstolpe är 100 000 p och där är jag väl om en vecka eller så

mvh

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Funkar det att ladda ner en till klient och köra den på andra kärnan 0m man har en X2? Eller måstye man göra nåt specielt?

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
Funkar det att ladda ner en till klient och köra den på andra kärnan 0m man har en X2? Eller måstye man göra nåt specielt?

jag har ingen jättekoll på hur det fungerar med smp, men jag skulle tro att det bästa sättet är att köra en konsoll-version per kärna.

redbull verkar göra detta i alla fall.

btw, jag lägger upp en länk till statistiksidan på extremeoverclocking tack för den länken, redbull!

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Jag körde så förut, nu kör jag dock en console per fysiskt CPU, vet inte vilket som är bäst. Tänkte prova såhär en stund iaf!

Ja lägg med den, riktigt bra och lite roligare statistik där

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På en X2:a ska man köra 2 st klienter för att få ut prestanda från båda kärnorna, dock ska man helst inte köra 2 st klienter om man har en p4 eller xeon med hyperthreading för det är ju inte igentligen 2 kärnor utan bara ett "fuskverk" som inte ger nästan någonting.

Så,
har du en enkärnig p4/Xeon med hyperthreading: 1 klient
Ett vanligt dual system, 2 st separata fysiska cpu:er: 2 klienter
Ett dual core system: 2 klienter
Ett dual cpu dual core system: 4 klienter
Ett quad cpu dual core system 8 klienter osv.

Vet inte om detta var otydligt med vad jag skrev tidigare men jag hoppas alla förstår nu

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Hat hoppat från att ligga längst ner till plats 156 på bara någon dag. Är de nere i botten folk osm bara körde programet en gång för att testa eller?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Vissa är folk som inte fortsatte och vissa är som blubben_2000 som är min gamla när jag trodde att blubben var upptagen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att köra 2 klienter samtididgt, testade att starta 2 st på en gång men då sa den bara att det redan var en öppen och den andra stängs nu ner, måste man installera 2 ggr eller nått?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Du kör t.ex. en grafisk klient och sen en konsoll klient som du lagt i en annan folder, sen går du till den mappen i cmd och kör igång klienten med flaggan -local.

Mer information finns på forumet och vilka flaggor som finns kan du få när du skriver -help efter exe filens namn.

Lycka till!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

som jag ahr förstått det hela så finns det en topplista för oss som sitter på swec teamet. vart hittar jag den?

EDIT: hittade

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

synd att kompisar är så sega och inte vill folda.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem

Man kan ju fråga sig orsaken till att de inte vill, det kostar ju i princip ingenting om man bara kör det när datorn är på iallafall :/

Visa signatur

Permalänk

Det är inte så roligt att köra det med en boxad intel fläkt, den låter som en damsugare när CPU blir för varm. Men jag kör det ändå

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Du vet att du kan ställa ner cpu användningen till f@h om du vill?
Man behöver inte låta den köra 100% utan kan ställa in det till valfritt procent tal.

MVH

Visa signatur

Permalänk

Allt eller inget

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Programmet drar 100% av min CPU. Hur åtgärdar jag detta ? Vill ju verkligen hjälpa till, men inte med ALL min prestanda

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

fan prollen drar upp till 60c när det är igång..

Visa signatur

Amd, Dfi lanparty Sli-d, amd opteron 146 2.0@3.1ghz, ballistix 512mb 500@600mhz, hitachi 160gig sata, 17" tft skärm 8ms,

Permalänk
Medlem

Det beror på om du kör konsoll versionen eller den grafiska, i den grafiska ligger cpu usage percent under advanced på control panel för klienten.

Konsoll varianten kör man klienten med flaggan -config och sen får man upp alla val efter varandra, när man kommer till cpu usage skriver man in antalet procent man vill ge.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ska man kunna få mycke poäng ifall de ska ta 10dagar för en WU att bli klar :/

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Medlem

Jag antar att du kör det på datorn i sign?
I sånt fall så ska det INTE ta 10 dygn att gå igenom en WU, tidsbedömningen har du kollat på i programmet eller för den kan vara helt åt skogen ofta

Mer poäng får man också om man fyller i att man vill ha large WU, brukar vara ungefär dubbla poäng för de.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu var det dags för en uppdatering igen vi jobbar oss uppåt snabbare än någonsin förut nu! härligt jobbat.

över 300 medlemmar
över 200 aktiva processorer

starkt jobbat nu saknas bara lite drygt 80000 pers

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
nu var det dags för en uppdatering igen vi jobbar oss uppåt snabbare än någonsin förut nu! härligt jobbat.

över 300 medlemmar
över 200 aktiva processorer

starkt jobbat nu saknas bara lite drygt 80000 pers

Notera att det bara är 66st aktiva användare dock.
Symetric, varför kör inte du själv btw?

mvh redbull som knäcker 100 000p gränsen om 44p!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är en WU? Och hur lång tid borde en WU ta för mig som har en amd x2 3800+ och kör med en klient per processor?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

En WU står för WU och tiden den tar att gå igenom beror helt på vilken det är.

Men rent allmänt så tar det mellan 10 timmar och 2 dygn beroende på WU.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Vad är en WU? Och hur lång tid borde en WU ta för mig som har en amd x2 3800+ och kör med en klient per processor?

WU=WorkUnit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing

För att förklara ytterligare så desto bättre dator. Desto "svårare" WU.

Mvh Redbull som nu har 100 186p (wieee 100k milestone!)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Notera att det bara är 66st aktiva användare dock.
Symetric, varför kör inte du själv btw?

mvh redbull som knäcker 100 000p gränsen om 44p!

ahh, du upptäckte det ;P
jag körde ganska länge, men så började min dator hänga sig så fort jag hade programmet uppe o_O det var djävligt jobbigt. vet inte alls vad det hade att göra med. den är stabil i övrigt, men när jag kör F@H blir den fruktansvärt instabil.

det beteendet har jag dock bara sett på min dator

men jag känner att jag kompenserar mitt bortfall med den här tråden ska börja vika proteiner igen när jag köper ny dator. och då jävlar ska det vikas ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
ahh, du upptäckte det ;P
jag körde ganska länge, men så började min dator hänga sig så fort jag hade programmet uppe o_O det var djävligt jobbigt. vet inte alls vad det hade att göra med. den är stabil i övrigt, men när jag kör F@H blir den fruktansvärt instabil.

det beteendet har jag dock bara sett på min dator

men jag känner att jag kompenserar mitt bortfall med den här tråden ska börja vika proteiner igen när jag köper ny dator. och då jävlar ska det vikas ^^

Hehe okej, ptja låter alla andra göra jobbet! Fyyy!

Iofs jag foldade lika mycket innan jag läste denna

mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Hehe okej, ptja låter alla andra göra jobbet! Fyyy!

Iofs jag foldade lika mycket innan jag läste denna

mvh

man gör ju det lilla man kan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni P4 or med mycket ram minne skulle jag rekommendera att ni kör med flaggan -advmethods. Då får ni troligtvis oftare stora bra WU:s med mycket poäng.
Detta kanske någon annan(eller jag själv;)) sagt tidigare men detta är en PPD(points per day) ökande åtgärd jag hoppas på.

MVH

Visa signatur