Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Avstängd

allt ser jätte konstigt ut

hej idag när jag flshade mitt kort så var de till 128 mb och inte till 256 mb.när jag kom in i windows så hade mina grafikdrivrutiner försvunnit
så när jag skulle installera om dom så gick inte det. då surfade jag lite grann på nätet och hittade orginalbios fast inte till mitt Aopen. sen så hede jag in det bioset och nu ser allt jättekonstigt ut i bios och i windows

det är ett 6600 jag har så finns det någon snäll typ här på swec som kan fixa orginalbios

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Avstängd

svenska ??? fattar typ inget av vad du har skrivit

Permalänk
Avstängd

jag ser knapt vad jag skriver

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Börja med att säga vad du har för kort:S Märke och allt..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Märket är Aopen

Visa signatur

Permalänk

Re: allt ser jätte konstigt ut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malteman
hej idag när jag flshade mitt kort så var de till 128 mb och inte till 256 mb.när jag kom in i windows så hade mina grafik drivrutiner försvunit så när jag skulle installera om dom så gick inte de. då surfade jag lite gran på nätet och hittade orginal bios fast inte till mitt Aopen. sen så hede jag in de bioset och nu ser allt jätte konstigt ut i bios och i windows

det är ett 6600 jag har så finns det någon snäll typ här på swec som kan ficksa orginal bioset

Härrejävlar vad felstavningar, jag kan knappt läsa vad som står.

grafik drivrutiner = grafikdrivrutiner
försvunit = försvunnit
de = det
gran = grann
orginal bios = orginalbios
hede = ?
bioset = bios
jätte konstigt = jättekonstigt.
ficksa = fixa

OCH NEJ, jag brukar vanligtvis inte leka besserwiesser men idag så var jag bara tvungen... Min svenskalärare skulle ha strupit dig och gett dig G.

EDIT: Glömde att klaga på att du inte har börjat en enda mening med stor bokstav och har felaktiga meningsbyggnader över allt.
Puss och kram / Calle

Permalänk
Medlem

Näe nu ska vi inte va taskiga

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

på hopp = påhopp... duh? Förvörigt så jag jag enligt dig rätt att klaga då jag faktiskt inte förstår problemet...

Permalänk
Avstängd

Vi kan göra det hela änklare. I dag när jag flshade mitt grafikkort 6600 till ett ultra så försvan drivrutinerna till mitt grafikkort. Så jag installerade om drivrutinerna men det gick inte. Då började jag kolla runt lite och då såg jag att det dära bios var till 128 mb varianten jag har 256 mb. Men jag hade inte sparat orginalbios. Så jag surfade runt lite och hittade orginal bios till 6600 256 mb. Så jag la in det bioset men nu så ser allt jättekonstigt ut. Och om jag försöker att he ditt något annat bios så blir det bara error

Visa signatur

Permalänk

Om du försökte flasha ett 6600 till ett ultra är det fan inte konstigt att saker och ting är skumma... det finns nämligen inte något som heter 6600ultra...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle_kanon
Om du försökte flasha ett 6600 till ett ultra är det fan inte konstigt att saker och ting är skumma... det finns nämligen inte något som heter 6600ultra...

Här tankade jag ner ultra http://www.mvktech.net/component/option,com_simpleboard/Itemi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asså, fattar nån vad han menar?

"Och om jag försöker att he ditt något annat bios så blir det bara error"

"sen så hede jag in det bioset och nu ser allt jättekonstigt ut i bios och i windows "

Vad betyder "he" och "hede" ?!??!?!?! Ärligt talat man fattar inte vad du skriver.

Permalänk

Troligtvis så flashade han till fel bios, och nu vill han ha hjälp med att hitta det rätta så han kan flasha till original, det är var jag får ut av det.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Men hitta ett orginalbios till Apoens 6600kort någon dåå, så tröga e ni väl inte? Fattar ju till och med jag, men jag har o andra sidan aldrig flashat något bios så någon annan kunnig man/kvinna här kan ju hjälpa att hitta ett orginalbios till Apoens 6600kort med 256Mb minne. Så nu fattar alla vad han vill, hjälp han nu bara

Permalänk

Om jag förstår honom rätt så flashade han sitt aopen 6600 128mb till ett 6600 "ultra?" 256mb.
När detta inte fungerade så flashade han tillbaks till 6600 orginal bios fast inte aopen. Och efter det så blev färgerna konstiga så frågan är väl helt enkelt var man kan hitta ett aopen 6600 bios ? har jag rätt ?

/johan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen008
Om jag förstår honom rätt så flashade han sitt aopen 6600 128mb till ett 6600 "ultra?" 256mb.
När detta inte fungerade så flashade han tillbaks till 6600 orginal bios fast inte aopen. Och efter det så blev färgerna konstiga så frågan är väl helt enkelt var man kan hitta ett aopen 6600 bios ? har jag rätt ?

/johan

Nästan jag har ett 6600 256 mb och när jag flashade så blev det ett 6600 128 mb ultra eller vad det var för bios

Visa signatur

Permalänk
Medlem

han driver med er...

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Moderator
Moderator

om man läser igenom tråden du länkade till så hittar man följande:

"Hi, i had same problem, with diferent card (Club3D 6200AGP 128/128), after flashing with Sparkleultra bios (300/550) the start sequence always showing 256 Mb, and then black screen in Windows, I'd flashed again with a standart 256Mb bios, and hello Windows, but with artifacs, the startup message & Windows showing 256Mb memory. I solved the problem with nvflash(5.13): nvflash -j -n -4 -5 -6 yourbiosname.rom, now I got my 128Mb back, and the Card is working in windows, @450-630 whith Asus N6600GE AGP Bios.
http://www.mvktech.net/index.php?option=com_remosi tory&Itemid=26&func=fileinfo&parent=folder&filecat id=965"

finns säkert mer matnyttig info där men du kan nog hittadet själv

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Problem löst en kusin kom och fixade

Visa signatur